Vapenfett 101 Posted January 7, 2003 Report Posted January 7, 2003 Läder:3. Töjer sig oftast efter en tids användning (åter väta) 4. Inte ovanligt att en spets sticker ut i botten. 5. "Måste" i princip ha knäpprem för att inte ramla ur, alt. en mycket djup slida (m. klick). Cocealex/kydex: 6. Inga kemikalier i materialet som påverkar bladet. Det låter som att du plockar erfarenheter från en viss KA-BAR?! Men det här att kydex inte påverkar bladet... Hur såg kniven ut när jag fick den nya kydexslidan? B) Närå! Är mycket tacksam! Ser fram emot att inviga underverket i terrängen! /Mange Quote
Ing Posted January 7, 2003 Report Posted January 7, 2003 Eyyy... Läder: 1. Som sagt, gillar inte väta. 2. Behöver vårdas. 3. Töjer sig oftast efter en tids användning (åter väta) 4. Inte ovanligt att en spets sticker ut i botten. 5. "Måste" i princip ha knäpprem för att inte ramla ur, alt. en mycket djup slida (m. klick). 6. Div. kemikalier i lädret inverkar menligt på stålet i bladet (vid längre förvaring). 7. Oftast svårt att ha flexibilitet i olika sätt att bära kniven, en läderslida syr man ju oftast ihop, den är inte modulär. Cocealex/kydex: 1. Okänsligt för väta, och i princip "alla" kemikalier. 2. Vård = skölj av i vatten, låt torka. 3. Töjer sig icke. 4. Du kan knappast få en spets att sticka ut hur du än går, säkerhet för bäraren. 5. Friktions/knäpp passning, inga knäppen behövs. 6. Inga kemikalier i materialet som påverkar bladet. 7. Lätt att ha ett modulärt system, hög flexibilitet i olika bärval. Det jag kommer på för tillfället så här på morgonen? Måste börja leka med plast också snart alltså. ..usch. Gillar inte.. men det är väl bara att anpassa sig till verkligheten. Tactical är inne. B) Quote
2Sharp Posted January 7, 2003 Report Posted January 7, 2003 Det låter som att du plockar erfarenheter från en viss KA-BAR?! Men det här att kydex inte påverkar bladet... Hur såg kniven ut när jag fick den nya kydexslidan? B) Närå! Är mycket tacksam! Ser fram emot att inviga underverket i terrängen! /Mange Bland annat Man kan inte skylla den misshandeln på materialt, som ju är concealex, tok... utan på klant-Jonas, sorry :( Beer is on me next time... Hoppas du blir gött nöjd med den Quote
2Sharp Posted January 7, 2003 Report Posted January 7, 2003 Måste börja leka med plast också snart alltså. ..usch. Gillar inte.. men det är väl bara att anpassa sig till verkligheten. Tactical är inne. B) Du kommer att se ljuset... Quote
Vapenfett 101 Posted January 7, 2003 Report Posted January 7, 2003 (edited) Det låter som att du plockar erfarenheter från en viss KA-BAR?! Men det här att kydex inte påverkar bladet... Hur såg kniven ut när jag fick den nya kydexslidan? B) Närå! Är mycket tacksam! Ser fram emot att inviga underverket i terrängen! /Mange Bland annat Man kan inte skylla den misshandeln på materialt, som ju är concealex, tok... utan på klant-Jonas, sorry :( Beer is on me next time... Hoppas du blir gött nöjd med den Lugnt! Men du som mest håller på med rymdknivar nuförtiden - klart du missar att vissa mer normala knivar faktiskt rostar. Concealex? Måste bäras dolt alltså? And I WILL cash in that beer next time! Edited January 7, 2003 by Vapenfett 101 Quote
2Sharp Posted January 7, 2003 Report Posted January 7, 2003 LOL, ju, rymdknivar är det, funderar just över ett byte mot en titan fällkniv, ALLT är i titan... owwweee... Näää, materialt heter så, men bär den du under arbetsskjortan, poppis när det skall skäras kaffebröd Gött, vi får se till att fixa nå't, snart... Quote
Vapenfett 101 Posted January 8, 2003 Report Posted January 8, 2003 LOL, ju, rymdknivar är det, funderar just över ett byte mot en titan fällkniv, ALLT är i titan... owwweee... Näää, materialt heter så, men bär den du under arbetsskjortan, poppis när det skall skäras kaffebröd Gött, vi får se till att fixa nå't, snart... Det slutar med att allt du äger är av titan...... med en paracordsnodd i förstås. Mycket poppis. Kaffet kokas givetvis i MRE-heaters! Det får vi! Målet är att bräcka den senaste alkoholinsatsen! Nu börjar OT-lampan blinka oroväckande... :( Grymt nöjd med Stridern! För lite verksamhet just nu så den kan komma i drift. Får väl ta med den till Rindö i helgen i alla fall. Quote
2Sharp Posted January 8, 2003 Report Posted January 8, 2003 (edited) LOL, titan och para-cord är livet.. Att slå den alkoholinsatsen blir tufft! Gott att du är nöjd med Stridern, liten men naggande god passar väldigt bra in på den tycker jag. Svår att paja, typ.. Edited January 8, 2003 by 2Sharp Quote
Zeratul Posted January 8, 2003 Report Posted January 8, 2003 Vart börjar Stridern rent prismässigt...och vart köper man den till bästa pris? Quote
2Sharp Posted January 8, 2003 Report Posted January 8, 2003 Vart börjar Stridern rent prismässigt...och vart köper man den till bästa pris? Det beror på om du skall ha en Buck/Strider eller en Strider-Strider. Fällkniven har haft generalagenturen för Buck, men jag tror att de lagt av med det, så jag har inte en aning... Strider kan du såvitt jag vet inte köpa i Sverige? europeiske leveratören verkar ha gått under jorden?? Beställ från USA: www.tadgear.com www.knifecenter.com www.bladeart.com Striders: www.striderknives.com http://www.badassknives.com/ Buck: http://www.buckknives.com/ Quote
Vapenfett 101 Posted January 8, 2003 Report Posted January 8, 2003 LOL, titan och para-cord är livet.. Att slå den alkoholinsatsen blir tufft! Gott att du är nöjd med Stridern, liten men naggande god passar väldigt bra in på den tycker jag. Svår att paja, typ.. Det blir mycket svårt, men vi klarar det nog! Finns viljan, så! Mycket naggande god! Den matchar min SureFire så bra! Quote
Recommended Posts