Krigsmakten Posted November 27, 2006 Report Share Posted November 27, 2006 Igår gick dragkedjan sönder på min m/90 skjorta. Den har hållit för närmare 500 träningspass de senaste 11 åren efter muck. Den var min vän i höst och vinterkyla. Var är bästa stället att köpa en ny? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blackadder Posted November 27, 2006 Report Share Posted November 27, 2006 Igår gick dragkedjan sönder på min m/90 skjorta. Den har hållit för närmare 500 träningspass de senaste 11 åren efter muck. Den var min vän i höst och vinterkyla. Var är bästa stället att köpa en ny? dragkedja eller fältskjorta? Köpte 3 fältskjotor a 15kr på ÖB härom härom. /b Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krigsmakten Posted November 27, 2006 Author Report Share Posted November 27, 2006 Finns det fältskjortor m/90 på ÖB för 15 spänn! Skall genast kolla det. (dragkedjan orkar jag inte byta ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
larsev Posted November 27, 2006 Report Share Posted November 27, 2006 Igår gick dragkedjan sönder på min m/90 skjorta. Den har hållit för närmare 500 träningspass de senaste 11 åren efter muck. Den var min vän i höst och vinterkyla. Var är bästa stället att köpa en ny? dragkedja eller fältskjorta? Köpte 3 fältskjotor a 15kr på ÖB härom härom. /b I så fall var det med all säkerhet fältskjorta m/59 som du köpte. Rätt stor skillnad med avseende på material. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blackadder Posted November 27, 2006 Report Share Posted November 27, 2006 Igår gick dragkedjan sönder på min m/90 skjorta. Den har hållit för närmare 500 träningspass de senaste 11 åren efter muck. Den var min vän i höst och vinterkyla. Var är bästa stället att köpa en ny? dragkedja eller fältskjorta? Köpte 3 fältskjotor a 15kr på ÖB härom härom. /b I så fall var det med all säkerhet fältskjorta m/59 som du köpte. Rätt stor skillnad med avseende på material. hahaha nähh du jag tror att jag har koll nog att se skillnad på en 59-skjorta o en 90-skjorta, tyvärr har jag tagit av prislappen som satt på med en knappnål så jag kan inte ta någon bild. Köpte som sagt ett antal. /b Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaRaven Posted November 27, 2006 Report Share Posted November 27, 2006 Yes, såg också en hög med 90-fältskjortor som fanns till försäljning på ÖB i Uppsala Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kristoffer Posted November 27, 2006 Report Share Posted November 27, 2006 Har sett m90 skjorta för 35 kr om jag inte minns fel på öb i gbg. //Kristoffer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blackadder Posted November 27, 2006 Report Share Posted November 27, 2006 Har sett m90 skjorta för 35 kr om jag inte minns fel på öb i gbg. Ja du larsev..det var ju 8 eller 9 månader sedan jag handlade mina så dom kanske har räknat upp priset, ska bara för din skull åka förbi imorgon när jag ändå är i krokarna och kolla, kan ju ta en bild så kanske du blir övertygad om att vi inte alla svamlar. /b Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lerede Posted November 27, 2006 Report Share Posted November 27, 2006 Ja du larsev..det var ju 8 eller 9 månader sedan jag handlade mina så dom kanske har räknat upp priset, ska bara för din skull åka förbi imorgon när jag ändå är i krokarna och kolla, kan ju ta en bild så kanske du blir övertygad om att vi inte alla svamlar. /b Ni pratar om begagnade 90-tröjor hoppas jag.... /L som köpte sproilans nya på Internet för dyyra pengar... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blackadder Posted November 27, 2006 Report Share Posted November 27, 2006 Ja du larsev..det var ju 8 eller 9 månader sedan jag handlade mina så dom kanske har räknat upp priset, ska bara för din skull åka förbi imorgon när jag ändå är i krokarna och kolla, kan ju ta en bild så kanske du blir övertygad om att vi inte alla svamlar. /b Ni pratar om begagnade 90-tröjor hoppas jag.... /L som köpte sproilans nya på Internet för dyyra pengar... Fanns både och, eller ja det är ju svårt att se om dom varit använda någon enstaka gång såklart... men som sagt... tittar förbi imorgon på ÖB så kan jag uppdatera mig /b Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blackadder Posted November 28, 2006 Report Share Posted November 28, 2006 Krigsmakten.. då kan jag rapportera att dom fortfarande säljer 90 skjortor på ÖB (Sthlm solna vid gamla mönstringskontoret), 25kr/st, beg men i bra skick.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Carlsson Posted November 28, 2006 Report Share Posted November 28, 2006 öb i göteborg säljer också köpte 2st á 25kr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted January 4, 2007 Report Share Posted January 4, 2007 Flyttade tråden till Mtrl-platsen. Har ju inte så mycket med träning att göra. The Swede BG Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krp_swe Posted January 4, 2007 Report Share Posted January 4, 2007 finns även 90 skjortor på kvibergsöverskott i gbg..sam t massa annat kul godis som gummstövel 90 för 220kr.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furir Razer Posted January 5, 2007 Report Share Posted January 5, 2007 Kolla tradera. där dyker de j uupp lite titsomtätt. Kanske inte ärligt införskaffade men dock. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts