3924 Posted September 25, 2006 Report Share Posted September 25, 2006 Lidingöloppet 2006 gick av stapeln nu i lördags den 23/9. 30km av ren plågan i backar som aldrig tar slut. Att känna denna brännande smärta i lår och vader, läsa en skylt "välkommen till abborrbacken" Jag såg både folk från livgardet och en hel drös i maronrött. Hoppas det gick bra för er alla och att inte skadan var framme och drabbade någon. Själv gick jag in på lite sega 3:12.49. Är dock ändå nöjd då det var första gången jag sprungit detta helveteslopp. Ännu en gång, en god prestation till er som er runt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MatsLennarth Posted September 25, 2006 Report Share Posted September 25, 2006 Sprang också för första gången, dock enbart 15 km. Fungerade helt okej, kom in på 1.21.21. Vi som sprang 15 km slapp aborrbacken. Den var faktiskt extraordinärt jävlig. Efter målgången gick jag med vänner bort dit. Vi frågade om vägen, o funktionärerna svarade något i stil med: "Gå lite vänster, lite höger, lite rakt fram o sedan känner ni nog lukten av spyorna" :P. Det var inte många som sprang upp för hela den backen kan jag säga er. Nästa år funderar jag på att springa 30 km, men tror man måste vara över 18 år för det, och det är jag inte. Såg en del folk från fjs som kom in på riktigt bra tider. Stark jobbat allesammans ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
bestulenpåkspn Posted September 25, 2006 Report Share Posted September 25, 2006 Om inte jag minns fel så var jag sjutton när jag sprang för första gången(30km). Aborrbacken...precis när man klarat springa uppför hela backen(trodde jag) ser jag att en ny stigning börjar.. :( Link to comment Share on other sites More sharing options...
MatsLennarth Posted September 26, 2006 Report Share Posted September 26, 2006 okej, men nu för tiden får man inte springa 30 km innan man e 18 eller fall det var 17. aborrbacken betraktas som en av de i särklass tuffaste backarna av mig i alla fall, aldrig varit med om nåe liknande. bestulenpåkspn, sprang du årets lidingölopp? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bestulenpåkspn Posted September 26, 2006 Report Share Posted September 26, 2006 okej, men nu för tiden får man inte springa 30 km innan man e 18 eller fall det var 17. aborrbacken betraktas som en av de i särklass tuffaste backarna av mig i alla fall, aldrig varit med om nåe liknande. bestulenpåkspn, sprang du årets lidingölopp? Tror jag var tvungen å ha målsmans underskrift dock . Jag har varit med om värre...Kanonbacken på Vaberget i Karlsborg. Nej jag sprang inte iår. edit:fel namn på backen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
3924 Posted September 26, 2006 Author Report Share Posted September 26, 2006 Det verkade vara en hel del som slarvat med dricka ordentligt. Då det var ett av de varmaste lidingölopp som genomförts. Såg en stackare som fick dropp. samt ej tjej som stöp bara 10 meter från mål. det var dock två killar som kom efter som släpa in henne i mål. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bestulenpåkspn Posted September 26, 2006 Report Share Posted September 26, 2006 Det verkade vara en hel del som slarvat med dricka ordentligt. Då det var ett av de varmaste lidingölopp som genomförts. Såg en stackare som fick dropp. samt ej tjej som stöp bara 10 meter från mål. det var dock två killar som kom efter som släpa in henne i mål. Snällt av de två killarna. Jag hade iaf varit väldigt tacksam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MatsLennarth Posted October 1, 2006 Report Share Posted October 1, 2006 Sen så måste jag faktiskt säga att det var lite för långt mellan varje vätske-station, cirkus 5 km. Hade föredragit 3 km, som i göteborg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vysotskij Posted October 2, 2006 Report Share Posted October 2, 2006 Sen så måste jag faktiskt säga att det var lite för långt mellan varje vätske-station, cirkus 5 km. Hade föredragit 3 km, som i göteborg. Praeparatus supervivet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MatsLennarth Posted March 18, 2008 Report Share Posted March 18, 2008 Är det någon som är anmäld för 2008 års lopp? Fick papper med information för ett tag sedan, lite sugen är man allt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PBGRK 0506 Posted March 20, 2008 Report Share Posted March 20, 2008 jag kommer springa. bra upptakt inför ö till ö! Ses i spåret Link to comment Share on other sites More sharing options...
3924 Posted September 22, 2008 Author Report Share Posted September 22, 2008 Så då var snart dags, så hur många blir det på lördag som kastar sig upp på 30km? Jag kan ju börja handuppräckningen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iceman Posted September 22, 2008 Report Share Posted September 22, 2008 Hela inneliggande årskull på FJS springer + befäl. /Iceman Link to comment Share on other sites More sharing options...
3924 Posted September 22, 2008 Author Report Share Posted September 22, 2008 Hela inneliggande årskull på FJS springer + befäl. /Iceman Jo det verkar vara en återkommande syn med lite maroon röda tröjor som kutar runt. Hoppas att killen som stöp som en fura i mitten av abborbacken förra året inte fick bestående men, där kan man snacka att ta ut sig. tror att killen svimma innan nådde marken. Som tur är så är det ju tätt mellan de röda korsen just i denna backe. Ett tipps om du inte har sprungit detta lopp förr, spring efter tid inte på position och lyssna på kroppen i tid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rozzen Posted September 27, 2008 Report Share Posted September 27, 2008 Happ då var tre mil avklarade. Fick kramp i vaden efter 5 km vilket gjorde de resterande 25 km till en ren dröm. Runt tvåmilasträcket såg jag en skylt där första patrull från fjs skulle bjuda på "MOËG" vid mållinjen, nått internskämt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noname Posted September 27, 2008 Report Share Posted September 27, 2008 Sprang för första gången i år. Nådde målet under 2,30 h med några minuters marginal så jag är nöjd. Kan dock konstatera att det var bra mycket mer kuperat än de sträckor jag brukar springa. Det var inte flåset som var begränsningen utan benmusklerna! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iceman Posted September 27, 2008 Report Share Posted September 27, 2008 Själv stod jag en stund vid FJS första vätskekontroll efter ca 7,5 km och hejade fram de våra + övriga. Skall försöka kolla upp vad MOEG betyder... Happ då var tre mil avklarade. Fick kramp i vaden efter 5 km vilket gjorde de resterande 25 km till en ren dröm. Runt tvåmilasträcket såg jag en skylt där första patrull från fjs skulle bjuda på "MOËG" vid mållinjen, nått internskämt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iceman Posted September 28, 2008 Report Share Posted September 28, 2008 Fick ett SMS från en kollega som också var där. Han tror att det stod MOET = Champagne... Själv stod jag en stund vid FJS första vätskekontroll efter ca 7,5 km och hejade fram de våra + övriga. Skall försöka kolla upp vad MOEG betyder... Happ då var tre mil avklarade. Fick kramp i vaden efter 5 km vilket gjorde de resterande 25 km till en ren dröm. Runt tvåmilasträcket såg jag en skylt där första patrull från fjs skulle bjuda på "MOËG" vid mållinjen, nått internskämt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pappsen Posted September 28, 2008 Report Share Posted September 28, 2008 Dottern sprang för första gången (hustrun för femtielfte), själv tror jag benhårt på att vila sig i form. Sensus: springa gör trött, vila gör pigg. Och av öl blir man ändå piggare, och GLADARE... och SNYGGARE!! Pappsen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Posted September 29, 2008 Report Share Posted September 29, 2008 Dottern sprang för första gången (hustrun för femtielfte), själv tror jag benhårt på att vila sig i form. Sensus: springa gör trött, vila gör pigg. Och av öl blir man ändå piggare, och GLADARE... och SNYGGARE!! Pappsen Att springa är ett flyktbeteende... och sånt ska inte premieras. Pappsen, du kolhydratladdar... du dricker inte öl. Link to comment Share on other sites More sharing options...
3924 Posted October 3, 2008 Author Report Share Posted October 3, 2008 Ja då var det fjärde lidingöloppet avklarat och jag skuttade runt på mina numera som det verkar oföränderliga ca 2:45. Tog som traditionen bestämt en kolhydratåterställare direkt efter mål (arbåga 10,2) så jag kände mig oförskämt pigg och på ge vid ankomst till hotellet. Sedan fortsatte det i traditionernas spår med lidingöpizza á 115 kr styck och mer öl.....eller jag menar kolhydratåterställare. Morgondagen var lite segare men iväg kom vi som planerat vid 10:00 och som traditionen säger så stod det kulturella inslaget för dörren. Då vi nu har betat av det mesta och de flesta militära, polisiära och tekniska museer i denna stad så vart det ett besök på nationella museet och utställningen "lura ögat" och kan säga att trotts man inte har mycket snille för konst så var det riktigt trevligt. Så nu är det bara att räkna ner till nästa år om man inte får för sig någe dumt som att springa lidingö ulta, 50km i samma kuperade anda men två vändor i abborbacken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eaglet Posted January 8, 2009 Report Share Posted January 8, 2009 Någon som är sugen på at springa Ultra 50k i år? Tänkte satsa på det, är i slutet av maj. Link to comment Share on other sites More sharing options...
R.Svensson Posted January 30, 2010 Report Share Posted January 30, 2010 Ett av de moment man inte riktigt vill men måste göra =) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.