Jump to content

STRIL


Recommended Posts

Någon som vill lyssna på radiotrafik mellan Minken och roteln Urban05 som genomför kurvlett anfall och bekämpar fi?

 

//donSisu

 

Observera G påverkan på slutet när 05 anmäler kontakt...låter lite krystat! :Malaj:

 

 

Ja, justja, länken! :D

 

http://homepage.mac.com/thomazgustafsson/Stril.mp4

Edited by donSisu
Link to comment
Share on other sites

roteln

roten, rotlar är sådant polisen har. :P

 

Om jag förstått saken rätt innebär "grön" efter FAR-koden (i det här fallet "Minken grön") att det är en elev. Stämmer det eller har det någon annan betydelse?

Link to comment
Share on other sites

Oooops, slant vist mer än en gång med tummen...

 

 

//donSisu

På en rotel...=)

 

Tror Minken Grön är en av FSL och har inget med "FAR-grön" att göra! :)

Dvs, Minken kan ju leda mer än ett företag samtidigt, med flera FSL.

Kanske...

Nehe, så fel man hade, frågade bror som är kollega till denna FSL, grön står för elev!

 

//donSisu

Link to comment
Share on other sites

Jag hade fått för mig att all stridsövning skedde med engelska som språk numera. Gäller det bara de förband som har beredskap för att sättas in i internationella insatser eller är det en gammal inspelning?

Link to comment
Share on other sites

Måttenheterna de använder är (antagligen) meter för höjd och kilometer för avstånd. NATO (och JAS39C/D) använder fot för höjd och nautiska mil för avstånd. Känns som ett steg tillbaka för FV att byta till sådana konstiga måttenheter, särskilt som amerikaner och britter äntligen börjar gå över till SI i andra sammanhang.

Link to comment
Share on other sites

Måste vara J35 Draken, eftersom de pratar om IR kontakt. Eller missuppfattar jag betydelsen när föraren säger "95% ir, akan"? Jag tolkar det som att de skjuter med automatkanon mot en kontakt de detekterar med ir-spanaren.

Edited by Pal_nyPC
Link to comment
Share on other sites

Måste vara J35 Draken, eftersom de pratar om IR kontakt. Eller missuppfattar jag betydelsen när föraren säger "95% ir, akan"? Jag tolkar det som att de skjuter med akan mot en kontakt de detekterar med ir-spanaren.

95% bränsle

IR-robotar

Akan

Link to comment
Share on other sites

Måste vara J35 Draken, eftersom de pratar om IR kontakt. Eller missuppfattar jag betydelsen när föraren säger "95% ir, akan"? Jag tolkar det som att de skjuter med automatkanon mot en kontakt de detekterar med ir-spanaren.

Det var VÄLDIGT längesedan som F21 körde 35...

Link to comment
Share on other sites

Det är inte 35 Draken.

 

95% (bränsle)

IR

AKAN

avser vad fpl har kvar, dvs rr-rb använd redan.

Eller om det var en AJSF37 som inte hängts med rrrb utan KA, KB och fotokapslar, men skulle en sådan ledas av fsl, eller om det nu var en rjal (osäkert när detta inspelades) mot fi?

 

//donSisu

Link to comment
Share on other sites

Det är inte 35 Draken.

 

95% (bränsle)

IR

AKAN

avser vad fpl har kvar, dvs rr-rb använd redan.

Eller om det var en AJSF37 som inte hängts med rrrb utan KA, KB och fotokapslar, men skulle en sådan ledas av fsl, eller om det nu var en rjal (osäkert när detta inspelades) mot fi?

 

//donSisu

Fast en AJSF med KA, KB och MSK hängt skulle inte ha plats för vare sig IR eller AKAN

Link to comment
Share on other sites

Fast en AJSF med KA, KB och MSK hängt skulle inte ha plats för vare sig IR eller AKAN

 

Så sant, om man nu inte blandade lite friskt och hängde som man tyckte den dagen! =)

Nej, nog var det en JA allt...

 

//donSisu

Edited by donSisu
Link to comment
Share on other sites

Fast en AJSF med KA, KB och MSK hängt skulle inte ha plats för vare sig IR eller AKAN

Så sant, om man nu inte blandade lite friskt och hängde som man tyckte den dagen! =)

Nej, nog var det en JA allt...

Kan väl lika gärna vara en rote JAS? Men jag tror också på JA, med tanke på att den har ett tvåsiffrigt fennummer.

Edited by 106
Link to comment
Share on other sites

Jag hade fått för mig att all stridsövning skedde med engelska som språk numera. Gäller det bara de förband som har beredskap för att sättas in i internationella insatser eller är det en gammal inspelning?

 

Visst är det en gammal inspelning. Hade DonSisu letat rätt på mina andra postningar på samma forum som han tog Minken-länken från, så hade han även hittat denna...:

 

http://homepage.mac.com/thomazgustafsson/e...terminologi.mp3

 

Eller denna:

 

http://homepage.mac.com/thomazgustafsson/FPL84kraschar.mp3

 

 

Allt för att Don Sisu ska slippa uppfinna hjulet igen... :)

Link to comment
Share on other sites

Funkar för mig!

Tror det kan ha att göra med att det är .mp4 och inte .mp3.

Installera Quick Time och/eller VLC så går det nog bra.

Välj "spara länk som", får du hem någon fil?

 

Credit till Thomaz, Mac människa och allt! :)

 

//donSisu

Link to comment
Share on other sites

Funkar för mig!

Tror det kan ha att göra med att det är .mp4 och inte .mp3.

Installera Quick Time och/eller VLC så går det nog bra.

Välj "spara länk som", får du hem någon fil?

 

Credit till Thomaz, Mac människa och allt! :)

 

//donSisu

Jag får bara Error 404, dvs. filen hittades inte. Provat med både Firefox & IE.

http://homepage.mac.com/1/homepage404ErrorPage.html

Link to comment
Share on other sites

alla som det inte funkar för ! .. ladda hem Quick time ! det funkar för mig ! :D

För mig funkade det bra att spara filen och spela upp i Winamp.

QuickTime har jag hittills inte fått att fungera i 64-bitars XP, liksom en massa annat som inte heller funkar i det här ***** operativsystemet.

Link to comment
Share on other sites

Någon som vill lyssna på radiotrafik mellan Minken och roteln Urban05 som genomför kurvlett anfall och bekämpar fi?

 

//donSisu

 

Observera G påverkan på slutet när 05 anmäler kontakt...låter lite krystat! :clap:

 

 

Ja, justja, länken! :)

 

http://homepage.mac.com/thomazgustafsson/Stril.mp4

Funkar inte för mig. De som den fungerar för har den nog cachad i browsern.

 

/J

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...