Jump to content

Rådgivare

Tulla

Recommended Posts

Nu är jag väldigt hypotetisk, skulle en svensk officer el nått liknande kunna tillföra hizbollah något i krigsföringen mot israel som rådgivare endast?

Inte för att jag tror att Hizbollah lider brist på kompetens inom så många områden, men det skulle han säkert kunna. Inom många områden så skulle nog Hizbollah kunna lära honom något.

Om han hade varit närkampsinstruktör så kanske han hade kunnat bistå med en kul paradox, utbilda Israels fiender i Israelisk stridskonst.....

Visst låter bra att hjälpa ett politiskt partis privata militära armé, lika vridena som Nazisterna var på deras tid - 30 talet.

Charlie Spartan

Då jobbar man hellre för något av de stora företagen som sköter militära uppgifter där får man iallafall bra betalt :)

Jag tror att det klarar sig bra som det är. Det är väl svårt att säga att de saknar verklig stridserfarenhet. Kanske skulle de kunna få hjälp med nyare tekniska lösningar. Jag vet inte hur de har det med ny utrustning.

Kan de störa Israels kommunikationer etc?

Det är väl mer gerillakrigföring som de har och det kanske inte är huvudämnet klassiska som man får läsa sig på försvarshögskolan.

Edited by KA2

Jag tror att det klarar sig bra som det är. Det är väl svårt att säga att de saknar verklig stridserfarenhet. Kanske skulle de kunna få hjälp med nyare tekniska lösningar. Jag vet inte hur de har det med ny utrustning.

Kan de störa Israels kommunikationer etc?

Det är väl mer gerillakrigföring som de har och det kanske inte är huvudämnet klassiska som man får läsa sig på försvarshögskolan.

Jag läste någostans att de har Nigthvision goggels, seriösa PV robotar, som slog ut en merkva osv.

De har nog så de klarar sig, jag menar, de har ju bjudit Israel på ett rejält motstånd.