Jump to content

Riktig hinderbana sökes i Malmö?


Guest Dolly

Recommended Posts

Guest Dolly

Hej!

 

Jag har försökt att få tag på någon form av information om det finns hinderbana typ arméns för "offentlig bruk" o då menar jag så alla kan träna på den utomhus vid ett s.k. montions området eller liknande etc.

 

Känner någon till något sådan hinderbana i Malmö stad? vart finns ligger den? :bash:

 

/Dolly

Link to comment
Share on other sites

Närmsta torde vara P7 Revingehed, men varför inte springa lite terräng istället, tycker inte man får ut så mycket av hinderbana egentligen. Träna upp styrka i ben och rygg och kondition med långdistans löpning, det ger bättre utdelning imho.

Link to comment
Share on other sites

Guest Dolly
Närmsta torde vara P7 Revingehed, men varför inte springa lite terräng istället, tycker inte man får ut så mycket av hinderbana egentligen. Träna upp styrka i ben och rygg och kondition med långdistans löpning, det ger bättre utdelning imho.

 

Tack så mycket!!

Ska bege mig ut till närmaste terräng o träna upp. :rockon:

 

/Dolly

Link to comment
Share on other sites

Närmsta torde vara P7 Revingehed, men varför inte springa lite terräng istället, tycker inte man får ut så mycket av hinderbana egentligen. Träna upp styrka i ben och rygg och kondition med långdistans löpning, det ger bättre utdelning imho.

 

Tyvärr finns det inte, vad jag vet, någon terrängbana i Malmö utan man måste isf. dra iväg till närmaste skog, som jag tror är Bokskogen, vilket tar ungefär 40min med bil, vilket är både dyrt och tidskrävande. :dribble:

 

Jävla storstad... hur har ni i Göteborg, Stockholm osv. det? Måste ni också dra iväg lika långt till närmaste skog?

Link to comment
Share on other sites

Jävla storstad... hur har ni i Göteborg, Stockholm osv. det? Måste ni också dra iväg lika långt till närmaste skog?

 

I Stockholm ligger haga parken och nacka reservatet "next door". Springa på sandstrand kan ju vara ett alternativ, men man får ju inte alls samma allround träning som att jogga skog.

Skogen är bra för balans, stärker muskler, och är allmänt skönt imo.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det lär inte ta 40 minuter med bil från Malmö till Bokskogen - möjligen tvärs genom city i värsta rusningstrafik...

30 min med cykel och raska ben!

 

Det är fan längre än man tror, när jag har kört dit de 3-4 gångerna jag har varit där och sprungit så har det tagit ungefär så lång tid, utan att överdriva. Och nej, jag körde inte under hastighetsbegränsningarna. :blink:

 

Vinter: Jag tycker också skog är det bästa/skönaste, helt klart. Speciellt när man har sprungit samma elljusspår vecka in, vecka ut nu för en tid. :S

Link to comment
Share on other sites

Ja, det lär inte ta 40 minuter med bil från Malmö till Bokskogen - möjligen tvärs genom city i värsta rusningstrafik...

30 min med cykel och raska ben!

 

Det är fan längre än man tror, när jag har kört dit de 3-4 gångerna jag har varit där och sprungit så har det tagit ungefär så lång tid, utan att överdriva. Och nej, jag körde inte under hastighetsbegränsningarna. :blink:

Det är c:a 15km cykelväg...

Link to comment
Share on other sites

Ja, det lär inte ta 40 minuter med bil från Malmö till Bokskogen - möjligen tvärs genom city i värsta rusningstrafik...

30 min med cykel och raska ben!

 

Det är fan längre än man tror, när jag har kört dit de 3-4 gångerna jag har varit där och sprungit så har det tagit ungefär så lång tid, utan att överdriva. Och nej, jag körde inte under hastighetsbegränsningarna. :blink:

Det är c:a 15km cykelväg...

Stor stad för att hitta en skog att röra sig i! :angry:

Link to comment
Share on other sites

Ja, det lär inte ta 40 minuter med bil från Malmö till Bokskogen - möjligen tvärs genom city i värsta rusningstrafik...

30 min med cykel och raska ben!

 

Det är fan längre än man tror, när jag har kört dit de 3-4 gångerna jag har varit där och sprungit så har det tagit ungefär så lång tid, utan att överdriva. Och nej, jag körde inte under hastighetsbegränsningarna. :D

Det är c:a 15km cykelväg...

 

Ja, men med tanke på att det tar 10min för mig att cykla 3-4km så tar det ju minst 45min iaf. att cykla dit. Men vart ligger den där cykelvägen isf.? Jag håller fortfarande fast vid att det har tagit 30-40min för mig med bil dit. :P

Link to comment
Share on other sites

Jävla storstad... hur har ni i Göteborg, Stockholm osv. det? Måste ni också dra iväg lika långt till närmaste skog?

 

I Stockholm har vi ju en hinderbana på Karlberg! :D Centralt å bra.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...