Jump to content

I19 Arvidsjaur 2007


Recommended Posts

Sandberg, du borde kunna ta med en 70-200 dock kanske inte det är det bästa att göra när verksamheten är oviss utan kanske endast på dagar då vi kör PEK eller annan lugn aktivitet.

 

 

Jag tar nog med hela min utrustning, men det mesta får väll vara kvar i väskan, man behöver ju inte släpa med sig allt överallt

 

Kör ni också med dslr?

 

Står med kameran i handen nu och funderar på om jag ska packa ner den eller inte..

Edited by JSandb
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 461
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Fråga bara...

Är det verkligen så bra att ta med sig sin braiga systemkamera i samma veva som inrycket?

Jag kan bara tala för mig själv, men ajg misstänker att det kommer bli _väldigt_lite tid över till att fota.

Varför inte vänta ett tag, iallfall tills gsu:n är klar?

 

Känns som tanke med jägarinryck och ta med sig systemkameran inte är vidare bra..alls.

Dessutom verkar det väldigt riskfyllt, för jag skulle gissa att risken att grejerna skadas är beydande och överhängande.

FM ersätter mig veterligen inte en sabbad systemkamera.

 

Så lämna kameran hemma. Ska du fota, så duger nog en engångskamera utmärkt. Det är ingen fototävling som ni ska ge er in på.

Edited by Nestor
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Godis att få sova i sin egen säng inatt!! :baskerPa: Fräsigt värre.

Ass, jag kom inte hem förr än nu, men nu jävlar ska här sovas...

Btw, skulle vara kul om man kunde få tag på msn till er som ligger inne redan...

Link to comment
Share on other sites

Godis att få sova i sin egen säng inatt!! :baskerPa: Fräsigt värre.

 

NEJ MEN FAN!!! Är det sundsvall??? Fräsigt värre!

 

Ålningen var helt klart det värsta vi gjorde hittils. Annars har överlag GJUn varit fruktansvärt lugn. Mycket sömn, mycket käk och ingen större tidspress. Dock har vi haft ca 5-6 stycken väl etablerade kasernjägare.

 

//08an

Edited by rozzen
Link to comment
Share on other sites

Godis att få sova i sin egen säng inatt!! :blink: Fräsigt värre.

 

Sov faktiskt bättre alla nätter hemma än jag gör i min säng. Drömmer tillbaka om den fina väckningen med ak5 och närlys ;)

 

Nu vill vi se lite fler bilder almkvist!

 

Jaajaaa :P

 

http://i24.tinypic.com/25ul8oh.jpg

http://i21.tinypic.com/11vllkk.jpg

http://i24.tinypic.com/35lzwhi.jpg

http://i24.tinypic.com/30bjq8i.jpg

 

Ska försöka lösa det lite smidigare och lägga upp på någon bra bilduppladdningsite.. Håll till godo än så länge ;)

Link to comment
Share on other sites

Godis att få sova i sin egen säng inatt!! :happy: Fräsigt värre.

 

NEJ MEN FAN!!! Är det sundsvall??? Fräsigt värre!

 

Ålningen var helt klart det värsta vi gjorde hittils. Annars har överlag GJUn varit fruktansvärt lugn. Mycket sömn, mycket käk och ingen större tidspress. Dock har vi haft ca 5-6 stycken väl etablerade kasernjägare.

 

//08an

 

 

Ingen större tidspress? va fan `! säger en kille som legat på kasern och värmt sig med chips framför tvn, vi andra har haft en hel del tidspress , sprungit fram och tillbaka för att sätta upp de där jäkla olika tälten 50ggr och allt annat jäkla skit som diska i bäcken. Men som sagt 08an de kan vara svårt att förstå, vi andra åkte lixom inte hem och värmde sig på kasern. :-P

 

syns på tisdag boys

Link to comment
Share on other sites

Godis att få sova i sin egen säng inatt!! :happy: Fräsigt värre.

 

NEJ MEN FAN!!! Är det sundsvall??? Fräsigt värre!

 

Ålningen var helt klart det värsta vi gjorde hittils. Annars har överlag GJUn varit fruktansvärt lugn. Mycket sömn, mycket käk och ingen större tidspress. Dock har vi haft ca 5-6 stycken väl etablerade kasernjägare.

 

//08an

 

 

Ingen större tidspress? va fan `! säger en kille som legat på kasern och värmt sig med chips framför tvn, vi andra har haft en hel del tidspress , sprungit fram och tillbaka för att sätta upp de där jäkla olika tälten 50ggr och allt annat jäkla skit som diska i bäcken. Men som sagt 08an de kan vara svårt att förstå, vi andra åkte lixom inte hem och värmde sig på kasern. :-P

 

syns på tisdag boys

 

Håller med dig Klaar. Anser att det är lite av en tidspress att hinna dusha, äta, städa, byta om, ställa upp på 10 minuter ;)

Rozzen, var du i andra avdelning, Sjukgrupp? Blev väldigt förvånad när jag såg 8 personer i vårdhallen som var aldeles rena i ansiktet och stod i motoroverall eftersom samtliga kom från andra avdelning..

 

Hur många var vi som sprang hinderbanan? 10-20 av 60? Vad gjorde resten egentligen?

Längar hem, ses på tisdag!! SJVtjänst i början av veckan så ta tillfället i akt att FYSA!

Edited by almkvist
Link to comment
Share on other sites

Godis att få sova i sin egen säng inatt!! :happy: Fräsigt värre.

 

NEJ MEN FAN!!! Är det sundsvall??? Fräsigt värre!

 

Ålningen var helt klart det värsta vi gjorde hittils. Annars har överlag GJUn varit fruktansvärt lugn. Mycket sömn, mycket käk och ingen större tidspress. Dock har vi haft ca 5-6 stycken väl etablerade kasernjägare.

 

//08an

 

 

Ingen större tidspress? va fan `! säger en kille som legat på kasern och värmt sig med chips framför tvn, vi andra har haft en hel del tidspress , sprungit fram och tillbaka för att sätta upp de där jäkla olika tälten 50ggr och allt annat jäkla skit som diska i bäcken. Men som sagt 08an de kan vara svårt att förstå, vi andra åkte lixom inte hem och värmde sig på kasern. :-P

 

syns på tisdag boys

 

Håller med dig Klaar. Anser att det är lite av en tidspress att hinna dusha, äta, städa, byta om, ställa upp på 10 minuter ;)

Rozzen, var du i andra avdelning, Sjukgrupp? Blev väldigt förvånad när jag såg 8 personer i vårdhallen som var aldeles rena i ansiktet och stod i motoroverall eftersom samtliga kom från andra avdelning..

 

Hur många var vi som sprang hinderbanan? 10-20 av 60? Vad gjorde resten egentligen?

Längar hem, ses på tisdag!! SJVtjänst i början av veckan så ta tillfället i akt att FYSA!

 

Det var ju inte precis som om vi som var sjuka ville hänga på logementet, skit tråkigt ju.

Hade hällre blivigt väckt med lysgranater och lösplugg. Men men man lär ju få chansen igen antar jag.

 

Närstrid på fredag nästa vecka, den e nice!!!

 

// Lissåker

Link to comment
Share on other sites

Det var ju inte precis som om vi som var sjuka ville hänga på logementet, skit tråkigt ju.

Hade hällre blivigt väckt med lysgranater och lösplugg. Men men man lär ju få chansen igen antar jag.

 

Närstrid på fredag nästa vecka, den e nice!!!

 

// Lissåker

 

Något är fel om 50% räcker upp handen när frågan kommer "vem kan inte springa i dag?"

Det beror inte på att de är sjuka utan det handlar om motivation, vilja och hur mycket man känner efter.

Nu vet jag ju självklart inte varför du inte deltog, men hamnar man på ett jägarförband där 100% är frivilliga är det konstigt att inte vilja finns att löpa milen, det kommer inte direkt bli lättare när snön faller.

 

"Spring först, gå till HSE sen!" - KN A.. :-P

Edited by almkvist
Link to comment
Share on other sites

Det var ju inte precis som om vi som var sjuka ville hänga på logementet, skit tråkigt ju.

Hade hällre blivigt väckt med lysgranater och lösplugg. Men men man lär ju få chansen igen antar jag.

 

Närstrid på fredag nästa vecka, den e nice!!!

 

// Lissåker

 

Lissåker är bäst ingen protest, han höll i tills axeln stack näst sista dagen. 2avd klassar iallafall 3, det är ju redan klart. ta bara exemplet onsdags morgon när vi stod och frös i väntan på 3e.

 

 

(edit) Kom på anledningen till det sistnämda, 2:3 splittrades och fick fylla ut platserna med sina ultimata kunskaper i bagaget till resterande grupper på 2a. Det var nog därför de gick så bra för 2a avd mot slutet.

Edited by Klaar
Link to comment
Share on other sites

Godis att få sova i sin egen säng inatt!! :D Fräsigt värre.

 

NEJ MEN FAN!!! Är det sundsvall??? Fräsigt värre!

 

Ålningen var helt klart det värsta vi gjorde hittils. Annars har överlag GJUn varit fruktansvärt lugn. Mycket sömn, mycket käk och ingen större tidspress. Dock har vi haft ca 5-6 stycken väl etablerade kasernjägare.

 

//08an

 

 

Ingen större tidspress? va fan `! säger en kille som legat på kasern och värmt sig med chips framför tvn, vi andra har haft en hel del tidspress , sprungit fram och tillbaka för att sätta upp de där jäkla olika tälten 50ggr och allt annat jäkla skit som diska i bäcken. Men som sagt 08an de kan vara svårt att förstå, vi andra åkte lixom inte hem och värmde sig på kasern. B-)

 

syns på tisdag boys

 

Håller med dig Klaar. Anser att det är lite av en tidspress att hinna dusha, äta, städa, byta om, ställa upp på 10 minuter ;)

Rozzen, var du i andra avdelning, Sjukgrupp? Blev väldigt förvånad när jag såg 8 personer i vårdhallen som var aldeles rena i ansiktet och stod i motoroverall eftersom samtliga kom från andra avdelning..

 

Hur många var vi som sprang hinderbanan? 10-20 av 60? Vad gjorde resten egentligen?

Längar hem, ses på tisdag!! SJVtjänst i början av veckan så ta tillfället i akt att FYSA!

 

Nä jag var nöten som förfrös fingrarna första kvällen och fick ligga på kasern den natten när alla reste upp tält 8. Var med på allt före och efter det.

 

Angående tidspress. Jag har hört så mycket om hur jävla illa jägartjänster är under gju:n. Extremt lite sömn, en minut hit och en minut dit. Är det verkligen någon som kan säga att vi har haft det så illa? Vi sover i princip alltid 5-6 timmar per natt, vi får gott om käk och det enda fysiskt jobbiga vi har gjort hittils har väl varit ålningen. Jag hade mer trott att man skulle vara mer eller mindre döende 24/7 de första veckorna. Kanske bara jag som har fått en sån hemsk bild av tjänsten i förväg? Längtar dit igen iaf

Edited by rozzen
Link to comment
Share on other sites

Godis att få sova i sin egen säng inatt!! :D Fräsigt värre.

 

NEJ MEN FAN!!! Är det sundsvall??? Fräsigt värre!

 

Ålningen var helt klart det värsta vi gjorde hittils. Annars har överlag GJUn varit fruktansvärt lugn. Mycket sömn, mycket käk och ingen större tidspress. Dock har vi haft ca 5-6 stycken väl etablerade kasernjägare.

 

//08an

 

 

Ingen större tidspress? va fan `! säger en kille som legat på kasern och värmt sig med chips framför tvn, vi andra har haft en hel del tidspress , sprungit fram och tillbaka för att sätta upp de där jäkla olika tälten 50ggr och allt annat jäkla skit som diska i bäcken. Men som sagt 08an de kan vara svårt att förstå, vi andra åkte lixom inte hem och värmde sig på kasern. B-)

 

syns på tisdag boys

 

Håller med dig Klaar. Anser att det är lite av en tidspress att hinna dusha, äta, städa, byta om, ställa upp på 10 minuter ;)

Rozzen, var du i andra avdelning, Sjukgrupp? Blev väldigt förvånad när jag såg 8 personer i vårdhallen som var aldeles rena i ansiktet och stod i motoroverall eftersom samtliga kom från andra avdelning..

 

Hur många var vi som sprang hinderbanan? 10-20 av 60? Vad gjorde resten egentligen?

Längar hem, ses på tisdag!! SJVtjänst i början av veckan så ta tillfället i akt att FYSA!

 

Nä jag var nöten som förfrös fingrarna första kvällen och fick ligga på kasern den natten när alla reste upp tält 8. Var med på allt före och efter det.

 

Angående tidspress. Jag har hört så mycket om hur jävla illa jägartjänster är under gju:n. Extremt lite sömn, en minut hit och en minut dit. Är det verkligen någon som kan säga att vi har haft det så illa? Vi sover i princip alltid 5-6 timmar per natt, vi får gott om käk och det enda fysiskt jobbiga vi har gjort hittils har väl varit ålningen. Jag hade mer trott att man skulle vara mer eller mindre döende 24/7 de första veckorna. Kanske bara jag som har fått en sån hemsk bild av tjänsten i förväg? Längtar dit igen iaf

 

Kan till viss del hålla med dig, jag pratade med Kn A om detta men han sa att det var i samma inrycksprocedur som alla andra år.

Vi har ju trots allt kört milen, ho chi minh, snabbmarsch och stridshinderbana, orientering natt som dag och fystester förra veckan. Tycker det är lite fjompigt att man kan gå till HSE och få ett intyg att man inte får göra ett skit rakt uppochner. Folk verkar tro att jägartjänsten blir lökigare bara för att man slöar hela dagarna och inte kraftsamlar, det kommer bara sluta i att de hamnar efter och har massor att göra innan de kan få baskern och bågen samt att orka med tjänsten över huvud taget.

 

Folk har ju en tendens att överdriva sin tjänst en hel del, för de som aldrig sovit ute en enda natt i fält var det rena strapatsen men för de som har lite fältvana och rutiner när det gäller livet utomhus så var det semester.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...