Jump to content

Recommended Posts

Posted

Tjena!

Jag ska in som stadsskytte på lg. 6 komp.

Har hört att vi kommer att ha endel att göra med er, någon som vet hur mycket?

:)

Nej, men kommer vi att öva med er? :)

På vilket sätt kommer vi att öva tillsammans?

• Replies 493
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Tjena!

:)

Nej, men kommer vi att öva med er? :)

Jag vet inte, jag frågade ju dig?

du skrev "Har hört att vi kommer att ha endel att göra med er"

då undrade jag om vi kommer att öva med er 'lg. 6 komp'

Posted

Tjena!

:surprise:

Nej, men kommer vi att öva med er? :banghead:

Hah ok. Jag vet inte mer än att vi kommer att tillsammans bilda lätt mekaniserad bataljon, om jag har förstått allting rätt...

Posted

Tjena!

:surprise:

Nej, men kommer vi att öva med er? :banghead:

Hah ok. Jag vet inte mer än att vi kommer att tillsammans bilda lätt mekaniserad bataljon, om jag har förstått allting rätt...

ungefär så har jag också förstått det... men jag e fortfarande sugen på att vet om det är så att vi slipper göra termin 3 för UT och vad det är för typ av utr. vi kommer få. man tycker ju att vi borde få nån typ av ssk kängor. eller?

Posted

Tjena!

:Malaj:

Nej, men kommer vi att öva med er? :uzi

ungefär så har jag också förstått det... men jag e fortfarande sugen på att vet om det är så att vi slipper göra termin 3 för UT och vad det är för typ av utr. vi kommer få. man tycker ju att vi borde få nån typ av ssk kängor. eller?

Jag har hört rykten om att SSK ska få nya hjälmar, nya uniformer och AK5c. Nya kängor har de redan. Men man kan ju hoppas på att det är sant, och att ni med få det då :camo:

Posted

Om de skall ingå borde de ju få precis samma utrustning, dock kanske det skiftar lite mellan olika Regementen.

Posted
Om de skall ingå borde de ju få precis samma utrustning, dock kanske det skiftar lite mellan olika Regementen.

Ja det borde de ju få om vi ska ingå i smma bataljon. Men var inte så säker, vi kommer ju att utbildas på två olika regementen så, de kanske inte har samma utrustning. Men hoppas kan man ju..

Posted

"Sebb" Var har du hört att vi kanske slipper göra T3 för UT? Om det är så är det ju klappat och klart!! :Malaj:

Posted

asså jag hörde det på mönstringen eftersom att vår GU skulle va inriktad på int.tjänst

Posted
asså jag hörde det på mönstringen eftersom att vår GU skulle va inriktad på int.tjänst

OK, jag hörde också att vi skulle bli inriktade på UT, men inte att vi skulle slippa T3 för UT.

Hoppas att det stämmer...

Posted

OK, jag hörde också att vi skulle bli inriktade på UT, men inte att vi skulle slippa T3 för UT.

Hoppas att det stämmer...

mjo man vet ju inte riktigt. har aldrig vart med om så mkt rykten som tiden innan inryck. fan värre än högstadiet!! :baskerPa:

Posted (edited)

Öhm.. Tredje terminen är FRIVILLIG, vilket är något man söker till efter en viss tid som vpl.

Att vi skulle helt plötsligt "prackas" på en ytterligare 5 månader utan att få veta det tror jag inte är så troligt, eller har jag totalt missat något här? :baskerPa:

Edited by Myran
Posted (edited)
Öhm.. Tredje terminen är FRIVILLIG, vilket är något man söker till efter en viss tid som vpl.

Att vi skulle helt plötsligt "prackas" på en ytterligare 5 månader utan att få veta det tror jag inte är så troligt, eller har jag totalt missat något här? :baskerPa:

det är vi alla väl medvetna om men jag kanske ska ta och förklara vad jag har fått höra lite noggrannare så att du förstår.

vad jag fick höra var att vår utb skulle vara inriktad på int.tjänst och fokusera på det i 11mån så att vi sedan slipper söka termin 3 om vi nu vill göra UT. Det är alltså ingen som är tvingad till något.

Förstår du vad jag menar lite bättre nu kanske?

Det måste tilläggas att jag inte påstår att det ÄR så. Det är bara vad jag har hört så därför vore det sjukt bra om nån som t.ex. Trekker kanske kunde bringa lite klarhet i det hela.

Edited by Sebb
Posted

Den tredje terminen är själva missionsutbildningen. Ni kommer inte ha mer internationell inriktad vpl än någonannan, även om ni skulle ha det så krävs det mer än 11mån för att få en bra soldat.

Ang annan mtrl, så tro inte för mycket på vad ni hör, ni kommer inte få någon "special" mtrl. Ni tillhör ju för fan infanteriet 8-/

Posted (edited)

tackar! då var det utrett 8-/

hur mycket kommer vi att leka ihop med LG då?

Edited by Sebb
Posted
tackar! då var det utrett :baskerPa:

hur mycket kommer vi att leka ihop med LG då?

Jag har för mej att en Major sa att vi kommer ha endel större övningar tillsammans med P4 pojkarna.

Posted
shit! folk e jävligt aktiva märker jag....

Vi är upptagna med att jobba och träna och annat sådant :P

Hur går det med träning för allihopa förövrigt?

Posted

skitsnack myran! soldf har man alltid tid med. joo träningen går alldeles utmärkt. sj?

Posted

Någon här som skall in som skyttesoldat stridsfordon? (GA904)

Å nu ska jag inte va spydig, men jag vill inte läsa "nej, men väl som x".

Att ni ska till P4 är liksom rätt uppenbart om ni skriver i den här tråden iaf så.

Posted

Att ni ska till P4 är liksom rätt uppenbart om ni skriver i den här tråden iaf så.

Jag vet att du inte vill höra det liemann men vi har ju faktiskt samma befattning med enda skillnaden att jag är befäl (Ga804)

Posted

Jag vet att du inte vill höra det liemann men vi har ju faktiskt samma befattning med enda skillnaden att jag är befäl (Ga804)

Det var inte så jag mena. Jag mena att om nån hade skrivigt "Ja, jag ska in, fast som 122 förare" så hade det väll inte ens vart intressant för min del.

Okej, men då kanske vi syns då ^^ Hoppas att du blir ett bra befäl å är riktigt otrevlig mot mig, annars lär jag bli sur ^^ Kalla mig sjuk, men när folk är positiva mot mig, får det motsatt effekt.

I beg you! - Be an asshole! :lala:

Posted (edited)

skitsnack myran! soldf har man alltid tid med. joo träningen går alldeles utmärkt. sj?

Det är väl så.. Jag får väl ursäkta min slapphet! :lala:

Jovars, träningen går framåt, försöker pallra mig iväg / ut en 5 dagar i veckan... Kondisen går ju inte riktigt så önskvärt jätte bra, men det löser sig!

Sebb blir nog garanterat ett bra befäl mot dig Liemann, vi får väl hoppas på det iallfall!

Edited by Myran
Posted

Det var inte så jag mena. Jag mena att om nån hade skrivigt "Ja, jag ska in, fast som 122 förare" så hade det väll inte ens vart intressant för min del.

Okej, men då kanske vi syns då ^^ Hoppas att du blir ett bra befäl å är riktigt otrevlig mot mig, annars lär jag bli sur ^^ Kalla mig sjuk, men när folk är positiva mot mig, får det motsatt effekt.

I beg you! - Be an asshole! :Malaj:

Haha no problem Liemann! Men får jag lägga det på en någorlunda jämn nivå åtminstone? jag gillar inte att va elak egentligen.

Kondisen e grym nu Myran. Hoppas på beeptest!!!

Posted

Beeptest? Ååh fy fasen, då kommer jag avlida.. Fast det är ju inte inryck ännu, så jag har fortfarande en chans att få till det.. hoppas jag.. ^_^

Posted
Beeptest? Ååh fy fasen, då kommer jag avlida.. Fast det är ju inte inryck ännu, så jag har fortfarande en chans att få till det.. hoppas jag.. ^_^

bara pallra sig ut i löparspåret :Malaj:

Posted

Vi fick göra beeptest, va ju ingen höjadare när man inte hade sovit nått under natten.. men gick ju skapligt iaf.

Posted

Haha låter gött =)

Jag måste dra igång snart med konditions träningen.

Tänkte göra det när jag fått kängorna.

Tänkte gå en sväng med hunden å se vem som svimmar först =)

Vilken snitthastighet man måste hålla om man skall klara 28 mil på 5 dagar?