The Swede Posted May 28, 2006 Report Posted May 28, 2006 Är det någon mer än jag därute som har fått punktsvetsarna som håller fast handskyddet att lossna på ak4b???? En av kontrollpunkterna ;) Obehagligt! Var på övn i förra helgen där dom hade en vapentekniker som besiktade vapnen extra noga. Enligt han så SKALL det göras vart annat år på AK4... En av kontrollpunkterna var sprickor i främre fästet av underbeslag/handtag. Det vore trevligt att veta samtliga kontrollpunkter så man vid vapenvård kan leta på misstänkta ställen i förebyggande syfte. Vänligen kontrollera skillnaden på handskydd och underbeslag. Läs därefter QM_Hvs inlägg en gång till. The Swede Quote
lilleobelix Posted May 31, 2006 Report Posted May 31, 2006 Nu ryktas det i LG korridorer om ev frasmtida eldförbud på ALLA AK4 tills problemet är löst...... Quote
Lt P Posted May 31, 2006 Report Posted May 31, 2006 en fråga, finns det lösskjutningspipa till KSP 58? Hade 58b under vpl och hade endast lösskjutningsanordning (svårt ord). /martinator När jag gjorde GU, länge sen nu, fick vi skjuta 6,5 lösammunition. Det låg alltså 3 pipor i KSP-lådan: Två vanliga 7,62 och en 6,5 med lösskjutningsanordning. Sorry Swede, jag kan inte hålla mig. Men det blir kort och jag skall inte bli mer OT på länge. Det fanns även en 8 mm pipa til 58:an så att man kunde skjuta slut på lagren med gammal ammunition. Även KSP 36 hade både 6,5 och 8 mm pipor. Hur de är med 42:an vet jag inte. Slut på OT. Quote
Recommended Posts