Jump to content

Dags att börja banta?

Animal

Recommended Posts

Det finns ju till exempel en forskarrapport, gjorda av riktiga forskare, som säger att det är helt ok för barn att bara dricka läsk i skolan (istället för t.ex. mjölk), och att det inte på något sätt är farligt i fråga om viktökning, sockerintag o.dyl. En sådan rapport är intressant ända tills man får reda på att det är Coca-Cola Company som beställt den. :)

Det skulle därför vara kul att läsa hela rapporten och veta vem som beställt den.

Men men, man vet ju aldrig, den kan ju stämma. Jag ansluter mig till testgruppen. :D

Står ju inget om vilka effekter det har, varför det är bra och varför just en liter har blivit den optimala längden.

I övrigt kan jag nog tänka mig en "kur" med två stora starka om dagen, men med mina ölpreferenser lär det bli dyrt i längden... :D

Det är ju inte meningen att man ska hålla sig till att dricka en liter om dagen för att banta utan att det går att dricka runt en liter utan någon värre försämring. Men som journalist kapar man gärna bort lite i rapporter för att få dom att passa in bättre.

Håller mig nog till vatten i veckorna i fortsättningen ändå...

Jag funderade lite på vad som egentligen är skrivet i tidnings-artikeln. Har skrivit till Bjurman och hoppas på få reda på var man hittar hela den "vetenskapliga" artikeln.

Jag tror att om jag väl hittar den "vetenskapliga" artikeln så kommer den gå ut på följande: om du dricker en liter öl med mindre kaloriinnehåll än en liter läsk så kommer du inte gå upp lika mycket i vikt. :angry:

Metod att förbränna kalorier på ett trevligt sätt?

(Copypastad från ett forum jag inte vill länka till)

"Energiåtgång vid sex är jämförbar med att skotta lätt snö, i alla fall på ett medelvärde.

Energi åtgången för det är:

0.1336 Kcal/min/kg

Så om du väger 70 Kg gör du slut på 9.352 Kcal per minut, eller 561 Kcal i timmen, om nu nån orkar hålla det tempot i en timma, hehe.

Alltså 0.652443 Kwh per person och timma, gör medel samlaget till 30 mins med nämnda energiåtgång.

Alltså 1141770 Kwh. eller lite avrundat 1.1 Gwh (Gigawatt timma) för sex varje dag av svenska folket.

Massa antanganden här dock men kanske hyffsat nära sanningen?"

Finns en delirium i gbg. hade 2005 ganska ungefär 2005 ölsorter. Allt enligt ex-LOB på Chalmers, som ju har en del egen erfarnhet av öl :baskerKav:

Jupp, stämmer, samma pub!

Ligger alldeles intill kronhusbodarna (kommer inte ihåg vad gatan heter) i Göteborg.

Ganska halvtråkig inredning men jisses! Spritflaskorna bakom baren! De har det mesta man kan önska sig. Välförsedda med whiskysorter.

Kul att beställa öl som inte ens kyparen kan uttala namnet på!

Nästa gång blir det mongolisk öl! Ulan Bator tror jag det hette.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...