Jump to content

Bakfylleångest?

skytten

Recommended Posts

– Passagerare och personal på flyget tvingades övermanna och gripa honom. De satte på honom handbojor i plast som fanns på flyget.

Efter flera resultatlösa varningar beslöt piloten ungefär en timme efter avgång att mannen kunde äventyra de övriga passagerarnas säkerhet. Planet vände tillbaka mot Arlanda för att överlämna mannen till polisen

Handbojor i plast? - straipa (hur f-n stavas det egentligen?) de ihop honom med gamla hederliga buntband?

uppenbarligen har inte det räckt och de varit tvugna att vända... billigt.

Ångest må man ha i morgon när man vaknar, men knappast för att man fick en 747:a att vända...

//Affe, mission junkie med rätt att slippa ångest i morgon tack vara snubbe som fick 747:a att vända

Tror kostnaden för bränsle är runt 5 kr kilot, och en 747 kan väl ta 174000 kilo bränsle.

Kollade Aftonbladet o där stod att dom hade flugit i 2,5h, 747 drar 24000 lbs/h o det är ca 10ton/h

max landningsvikt 285000kg

Edit: räknefel

Handbojor i plast? - straipa (hur f-n stavas det egentligen?) de ihop honom med gamla hederliga buntband?

De har säkert stripsat ihop händerna på honom med buntband, funkar skitbra. Vi använde strips när vi hade fångövningar i lumpen. Finns en modell som är 1,5-2 cm breda som även polisen i USA använder när de gör massgripanden vid upplopp och liknande.

De har säkert stripsat ihop händerna på honom med buntband, funkar skitbra. Vi använde strips när vi hade fångövningar i lumpen. Finns en modell som är 1,5-2 cm breda som även polisen i USA använder när de gör massgripanden vid upplopp och liknande.

eller har dom sådanahär.. http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Plasticuffs_closeup.jpg

Fungera även utmärkt att ha i stridsvästen om man vill vara cool på CV

(:

Jobbade på arlanda igår, det roliga var att de som var vid ombordstigningen på thai air inte märkte något speciellt, fulla personer får oftast inte flyga..

Hur som helst dumpades det ca 60 ton bränsle (pga av säkerhetsföreskrifter vid "nödlandning" vilket dock inte är den största kostnaden för Thai, utan snarare förseningen i säg. Förhoppningsvis får han betala tillbaks varenda krona..

Jobbade på arlanda igår, det roliga var att de som var vid ombordstigningen på thai air inte märkte något speciellt, fulla personer får oftast inte flyga..

Hur som helst dumpades det ca 60 ton bränsle (pga av säkerhetsföreskrifter vid "nödlandning" vilket dock inte är den största kostnaden för Thai, utan snarare förseningen i säg. Förhoppningsvis får han betala tillbaks varenda krona..

Flygplanen betalar väl och en viss summa per minut som dom befinner sig inom ett lands luftrum?

stackars dåre, skulle bli nykerist eller man kanske bli tvungen att bli nykerist om man gjorde något sånt och blir tvungen att betala för det.

Förutom bränsle kostar det att landa, stå vid gate, alla passagerare som missar sina anslutningar, planet missar sin nästa tid vilket får en följdeffekt att fler blir sena! besättningen får inte jobba hur länge som helst.

Det som förbryllar mig mest är hur man kan bli arg på något överhuvudtaget när man befinner sig på ett flygplan :Malaj:

Saken man sitter i befinner sig för jösse gåsar uppe bland molnen och flaxar med måsarna, jag skulle inte ens våga fisa.

Mer flygskräck åt folket, för säkrare charterresor :)

Låt mig säga så här, det är en hel del som inte får åka med tack och lov, jag har nekat ett otal människor att flyga av diverse anledningar. Och fylla är nog den som är vanligaste. Även om det är upp till kapten att bestämma om de ska med så följer de oftast markpersonalens rekomendationer.

Gee... Även om det är vår huvudperson som har varit ett svin och har sig skälv att skylla så kan jag inte låta bli att ha lite medlidande med den stackars saten. Fattar ni ångesten, att vakna till efter ett patologiskt rus för att upptäcka att man har hindrat ett hel 747a med semesterfirande från att nå Thailand, och att man dessutom i samma sväng gjort sig skyldig miljonböter? Fy fan... :D Har haft et par tunga söndagar genom karriären, men det där tar fullständigt priset av allt jag hört talas om. Mhhh.. vart fan tog mitt pensionssparande vägen, och varför vill den där åklagaren att jag ska in på burken i två år? Nåväl, låt oss hoppas att spriten var god iaf..

Att jag lyckats hålla mig ifrån alkohol sedan jag träffat min fästmö gjorde att jag kände mig stark och jag var full av framtidstro.

På Arlanda satte jag mig i restaurangen, beställde något att äta och en öl och började prata med två utländska kvinnor som tog kontakt med mig och ville ha hjälp med några fraser på svenska.

Är det inte väldigt konstigt att han först förklarar att han hållit sig ifrån alkohol sen han träffade sin fästmö och sen tog en öl på Arlanda?

handbojorna som används är autav plast för att vid en eventuell krasch så ska man kunna slita loss dom.

Vänta nu! Ett par handbojor man kan slita sönder?! Det går ju emot själva syftet med handbojorna.

/mdn

Handfängsel är ett medel för att temporärt minska en persons dynamik. Tror man att man inte kommer loss så försöker man inte. Så även om de är i plast så minskar de rörlighet och koordination.

Är det inte väldigt konstigt att han först förklarar att han hållit sig ifrån alkohol sen han träffade sin fästmö och sen tog en öl på Arlanda?

Nej, för en nykter alkoholist räcker det med att någon andas sprit i ansiktet på dem för att de ska åka dit igen.

Det kan väl knappast varit oväntat att de serverade öl i restaurangen på Arlanda? Varför utsätta sig för sådana miljöer om man vet att man ligger i riskzonen?

Det går alldeles utmärkt att flyga utan att passera någon alkoholförtäring.

Han får det att låta i intervjun som att det inte är själva ölen som var problemet utan vad som senare hamnade i den enligt honom. Kanske mest formuleringen jag hänger upp mig på.

Jag förstår mycket väl att alkolism är en sjukdom och att de som återfaller ofta inte väljer det själva.

Det verkar dock vara ruskig dålig tajming för honom!

Jag förstår mycket väl att alkolism är en sjukdom och att de som återfaller ofta inte väljer det själva.

Det verkar dock vara ruskig dålig tajming för honom!

enligt hans brev var det inte alkoholismen som var ett problem, utan att han blev drogad. Dock ser jag det som extremt osannolikt att han på egen hand, drogad utan att minnas något tagit sig genom passkontroll och genom ytterligare en säkerhetskontroll, dessutom utan att upptäckas av gatepersonalen vid ombordstigning, eller för den delen av kabinpersonalen och medpassagerare..

De på min avdelning som var vid gaten märkte inte ett dugg..

Väl inne på toaletten sjönk jag ihop sittande och var nästan avsvimmad. Då jag vaknade till upptäckte jag att en kvinna (samma?) höll på att gå igenom min plånbok. Jag lyckades vakna till tillräckligt för att skrämma i väg henne.

Sen kommer jag inte ihåg något mer...

Något jag aldrig tidigare har hört att det har hänt på arlanda, knappast den ultimata platsen att råna någon med tanke på de miljoner kameror samt personal och väktare som finns på plats.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...