Jump to content

Skickas till Hawaii

Gerle

Recommended Posts

Posted
Ska till Hawaii på en månad, helt oväntat.

Bara att gratulera, Gerle! På den tiden jag var aktiv i FM tyckte man det var långt från Helsingborg till Berga örlogsskolor...

Jag har svurit att aldrig engagera mig i FM igen, Skulle däremot ge min högra arm för att byta med dig! :D

(Bry dig inte om LIQUID:s svar)

Posted

Liquid, för dig, förmodligen poänglöst, dock inte lika lite värt som ditt inlägg! :D

Flamdämpare et al, om ni vill nåt är jag snart tillbaka! Nu vet ni varför jag inte syns till under januari. Väl mött i februari!

Posted

Kåren har väl några internetuppkopplingar lediga? Tror nog du kan hitta hit. Annars får du ta några kul bilder att lägga upp när du kommer tillbaks! :D

Posted

Är det vanligt med att man kommanderas till andra ställen på så kort tid?

Hur mycket kan du påverka själv? I FV gick det ju faktiskt att vägra flytta när "vårblandaren" hade sagt sitt, även om man stannade i karriären.

EDIT: Fel tecken

• 4 weeks later...
Posted

Pa vag hem, eller ja, om ca 12 timmar i alla fall! Tar nog tva dagar, via en liten o som jag inte talar om vad den heter innan jag ar hemma... :lol:

Snart blir det bilder fur alle, inte kan jag hitta nat tyskt u har heller, eller de tre oumbarliga sista i alfabetet. Man kan inte ha allt har i varlden, antar jag. Om nan nagonsin tanker aka till Hawaii sa ar mitt enda rad till dem: ak inte till :Malaj: Pohakuloa Training Area!

Posted

Hur mycket stridskrafter finns det på Hawaii egentligen? (Dvs. om det inte är "restricted" på ngt sätt) Jag undrar detta eftersom jag egentligen inte vet något alls om Hawaii, så jag Googlade (läs "Wikipedia:de") fram att Hawaii kan sägas bestå av 8 relativt stora öar, och att den totala landarealen är 16649 km². Detta betyder att Hawaii ju är BRA mycket större till ytan än vad jag föreställde mig! Som jämförelse tog jag reda på att Ölands landareal (enligt samma webbsida) är 1342 km², bara en bråkdel mao.

Ser fram emot bilderna!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...