Batkvm Posted December 22, 2005 Report Share Posted December 22, 2005 Detta ämne har kanske varit uppe förut, men jag kan inte hitta det så håll tillgodo. Kolla denna hemsida: http://www.patruljekompagniet.dk Detta vore kanske något att satsa på även hos oss i Sverige, fast kön hade varit lång av alla sökande "elit-Hvsoldater". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flamdämpare Posted December 22, 2005 Report Share Posted December 22, 2005 Har övat med dom, Har fått smäll på fingrarna av dom och har varit utsatt för deras fånghantering. Fråga runt i bataljonen får du höra mer. Finns säkert några kvar som var med då. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Batkvm Posted December 22, 2005 Author Report Share Posted December 22, 2005 Har övat med dom, Har fått smäll på fingrarna av dom och har varit utsatt för deras fånghantering.Fråga runt i bataljonen får du höra mer. Finns säkert några kvar som var med då. Har aldrig övat eller träffat någon i detta danska kompani, men hemsidan imponerar. Förövrigt så kanske det finns några kvar bataljonen som inte bytt /ändrat; plut,komp eller bataljon som känner "de röde". Dem flesta "nollorna" har redan slutat. ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir Vival Posted December 22, 2005 Report Share Posted December 22, 2005 Tror att Valiant (i den mån han bevistar forumet längre) har en del erfarenheter... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flamdämpare Posted December 22, 2005 Report Share Posted December 22, 2005 Har aldrig övat eller träffat någon i detta danska kompani, men hemsidan imponerar. Vi övade strid vid minst fem tillfällen med Danskarna, Både i Sverige och i Danmark. Hade vi övat underhåll hade du nog varit påtänkt. Förövrigt så kanske det finns några kvar bataljonen som inte bytt /ändrat; plut,komp eller bataljon som känner "de röde". Dem flesta "nollorna" har redan slutat. ;) Kan på rak arm säga fem namn som finns kvar i Bataljonen som var med på den aktuella övningen, Varav fyra frivilligt deltog i fångövningen. Men du får själv lista ut vilka de är. Ingen av de var varken då eller nu några "nollor", Varken kunskapsmässigt eller tiden de la på Hemvärnet. Vet inte riktigt vad du syftar på? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GrodanBoll Posted December 22, 2005 Report Share Posted December 22, 2005 Wow, jag gillar dom danska uniformerna! Är M-16 standard handeldvapnet i danska armén? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Batkvm Posted December 22, 2005 Author Report Share Posted December 22, 2005 Har aldrig övat eller träffat någon i detta danska kompani, men hemsidan imponerar. Vi övade strid vid minst fem tillfällen med Danskarna, Både i Sverige och i Danmark. Hade vi övat underhåll hade du nog varit påtänkt. Förövrigt så kanske det finns några kvar bataljonen som inte bytt /ändrat; plut,komp eller bataljon som känner "de röde". Dem flesta "nollorna" har redan slutat. ;) Kan på rak arm säga fem namn som finns kvar i Bataljonen som var med på den aktuella övningen, Varav fyra frivilligt deltog i fångövningen. Men du får själv lista ut vilka de är. Ingen av de var varken då eller nu några "nollor", Varken kunskapsmässigt eller tiden de la på Hemvärnet. Vet inte riktigt vad du syftar på? Det finns/fanns många duktiga inom bataljonen! Det var menat med lite ironi/skämt Underhåll till Er har jag varit väldigt lite inblandad i eftersom ni sköter Er själva eller med hjälp av Kvm på insatskompled. Men det hade varit trevligt med lite samarbete Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kn Klinga Posted December 22, 2005 Report Share Posted December 22, 2005 Wow, jag gillar dom danska uniformerna! Är M-16 standard handeldvapnet i danska armén? Jag vet inte hurvida danmark har M16 som standardbeväpning men de på bilderna på hemsidan ovan är beväpnade med Colt commando. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amfibieslusken Posted December 22, 2005 Report Share Posted December 22, 2005 (edited) Nej, Diemaco C8 tror jag att det är. Edited December 22, 2005 by Amfibieslusken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kn Klinga Posted December 22, 2005 Report Share Posted December 22, 2005 Nej, Diemaco C8 tror jag att det är. Du har nog helt rätt, efter ditt inlägg kollade jag upp det. jag utgick bara från bilderna men det visar sig att Diemaco faktist sålts till både danmark och holland vilket gör det troligt att du har rätt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ignis nitidus Posted December 22, 2005 Report Share Posted December 22, 2005 har faktiskt varit uppe förut http://forum.soldf.com/index.php?showtopic=12805 http://forum.soldf.com/index.php?showtopic=6082 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stella-Polaris Posted December 22, 2005 Report Share Posted December 22, 2005 Kul att det från början bara fanns på Själland och fick lära sig simma.... Vart man nu kan simma från Själland utan större problem.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts