Jump to content
20% RABATT PÅ ALLT - SHOP.SOLDF.COM

Skyttegravskrig

Guest Nilsson.J

Recommended Posts

Guest Nilsson.J
Posted

Jag söker en lättfattlig förklaring till vad ett skyttegravskrig innebär. Själv vet jag ju men jag vill ha hjälp med en vettig formulering. Det skyttegrsvskrig jag främst syftar på är det som utspelade sig under första världskriget mellan tyskland och frankrike.

:blink:

Posted
Jag söker en lättfattlig förklaring till vad ett skyttegravskrig innebär. Själv vet jag ju men jag vill ha hjälp med en vettig formulering. Det skyttegrsvskrig jag främst syftar på är det som utspelade sig under första världskriget mellan tyskland och frankrike.

:blink:

Statiskt krig utmed en linje.... Kolla även sista tysk-danska kriget innan genombrottet skedde

kan även säga att försvaret är så pass starkare än offensiven att kriget kör fast.. Ingen kommer framåt utan man blir ståendes mitt i mot varandra utan att någon klarar av att bryta igenom den andres försvar (dödläge)

Posted
Jag söker en lättfattlig förklaring till vad ett skyttegravskrig innebär.

Skulle du springa på en överlevande skulle han nog gett dig en förklaring till vad ett skyttegravskrig innebär med ett enda ord:

GRÄV.

Posted

definitionen blir väl att parterna av en eller annan anledning har grävt ner sig i löpgravar, motsvarande, och att de bedriver aktiva våldshandligar. låsas kriget mellan Tyskland och Frakrike 1939-41 innan ardenaer offensiven kan inte betäknas skytegravskrg trot befästningar och offesiellt krig men inga större krigshandlingar.

Posted

En situation där verkan framtvingar en sådan hög grad av skydd att rörelsen i stort sett upphör. 0:)

Posted
BJE: Nu fuskar du.

Läsa innantill ur böcker... tsss :P

Har för mig att jag läste den definitionen i Smedbergs "Stridens grunder".

Faktiskt inte. Stridens grundprinciper sitter i sedan Karlberg. Formuleringen var min egen.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...