Jump to content

Recommended Posts

Posted

Fick meddelande nu att jag har uttagits till IF06JAS.

Flygvapnets snabbinsatsförband som skall kunna sättas in i en mission

utomlands efter 30 dagar. Beredskap i två år! Måste nog tacka nej till det pga Liberia.

Men kul i alla fall! :baskerFN:

• Replies 153
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted
Fick meddelande nu att jag har uttagits till IF06JAS.

Flygvapnets snabbinsatsförband som skall kunna sättas in i en mission

utomlands efter 30 dagar. Beredskap i två år! Måste nog tacka nej till det pga Liberia.

Men kul i alla fall! :baskerFN:

Varför får alla andra så många erbjudande som dom tackar nej till och jag får inte ett enda :(

Kan ju bero på 10-6-7 men iaf :Malaj:0:)

Grattis för att du får tjänster! :clap:

är lite avundsjuk bara :lala:

Posted (edited)

Tack!

Jag undrar om varför Försvarsmakten inte har

koll på att jag redan tackat JA till en mission LA05.

Edited by Bigskill
Posted

har inte sökt till det så lär väll inte få vara med :P

viste knappt något om Beredskaps förbanden

lyka till alla lykliga

Posted

Jag får tacka nej!

Pratade med personal ansvarige för LA05 och han sade att han redan pratat med IF06.

Han sade till dem att ”Han kan ni inte ta för att han ska till Liberia!”

:baskerFN:

Men det var kul å se att folk skriker efter en!

Posted
Samma här!

Ska bli kul som fan.

Tjjaaaaaaaaaa...........förutsatt att förbandet blir insatt, annars är det ju bara att gå hemma som vanligt.

Posted

..undrade just när det skulle dyka upp en tråd om det här :)

får väl säga hej till blivande kollegor i två år framöver!

har dock inte fått brevet än, men det dimper väl ner i lådan strax, synd att det tog längre tid än väntat med utskicken :/

Nu skall vi ha skoj! :D

Posted (edited)
Utbildningen blir väl trevlig?

Njaaa.......har bara hunnit skumma igenom pappren, men jag tror att det bara blir utbildning ifall det blir insatt, men jag kan ha fel

Vad för befattningar har ni fått då?

Bassäkman/Fö/Sjmv 1244

Tillägg: Däremot stod det nått om 3 internationella övningar?????? Får läsa lite mer noggrannare imorrn när man inte har precis jobbar 13h :mellow:

Edited by stevooooo
Posted

Tja då får jag väl också säga "Hej!" till blivande kollegor. Även jag har fått mitt antagningsbesked där jag idag tackat ja efter att ha funderat av och till.

Stabsass/sb blev även min uttagning.

Är det någon mer än jag som svårligen fått tid hos primärvården för läkarundersökning och audiogram? Jag blev hänvisad till en företagshälsa som lyckligtvis hade ett återbud så jag får komma redan imorgon 8-/

Appropå internationella insatser så var inriktningen på 3 st per år varav 1 är en förbandsövning och de resterande är inriktad på flygverksamhet. Tror vi får räkna med en övning.

Dock kan jag tycka att det borde bli någon form av kompletteringsutbildning.

Någon som vet vad tjänsten stabsass/sb egentligen innefattar?

Varför får alla andra så många erbjudande som dom tackar nej till och jag får inte ett enda :(

Det är bara att hålla ut och söka igen. Själv fick jag söka 3-4 ggr innan jag blev antagen till min första mission som var KS11.

Posted
Tja då får jag väl också säga "Hej!" till blivande kollegor. Även jag har fått mitt antagningsbesked där jag idag tackat ja efter att ha funderat av och till.

Grattis!!! Men har du förankrat beslutet ordentligt på hemmafronten? :P eller... 8-/8-/

Posted

Grattis!!! Men har du förankrat beslutet ordentligt på hemmafronten? :P eller... 8-/8-/

Självklart är det förankrat. Kalla det en kompromiss. Risken för att åka utomlands är liten om du bortser eventuella internationella övningar.... 8-/

Posted
Risken för att åka utomlands är liten om du bortser eventuella internationella övningar....
..förvisso är risken liten men den finns där, det vet dom små liven om, själv hoppas jag att jag verkligen lyckats förankra min kompromiss... :banghead:

Är det någon mer än jag som svårligen fått tid hos primärvården för läkarundersökning och audiogram?
kolla annars med närmsta förband, har man tur så har dom tid och ork för folk som har en inkallelselapp i handen..

Utbildning lär det väl bli för samtliga, konstigt vore annars, däremot lär övningarna bli många eller väldigt få, helt beroende på vilken befattning man tillskansat sig :huh:

En större övning som förmodligen berör de flesta kommer att hållas framåt sommaren, i ett land där det är varmt och där det bor vackra flickor :P

Posted
En större övning som förmodligen berör de flesta kommer att hållas framåt sommaren, i ett land där det är varmt och där det bor vackra flickor :P

Say what................. ???????????? :):):) Källa på det.............

Posted (edited)

-> Stevooooooooooooooooooo

källa på att det finns vackra flickor där?? :)

Seriöst: jo det är sant sålänge planeringen ligger fast, källa redovisas dock ej. :):)

Edited by slurry
Posted
kolla annars med närmsta förband, har man tur så har dom tid och ork för folk som har en inkallelselapp i handen..

Nu skulle de ha in detta i övermorgon vilket jag påtalat för S1 Pers att det inte är möjligt. Min vårdcentral hänvisade mig till en privat mottagning i Malmö eftersom de själva inte hade tid förrän nästa år samt att de var tveksamma till att göra sådan undersökning.

Var på undersökning idag, 2 200 spänn för undersökning, audiogram samt provtagning. Hmm jag skulle ha läst till läkare :lala:

Posted
Varför kommer jag aldrig med... :)

Har du sökt många gånger?

Det är bara att söka, söka och åter söka. Till slut är jag övertygad att du blir antagen förutsatt att du minst hade X77 på dit senaste tjänstgöringsintyg. Jag själv blev antagen till KS11 och då hade jag sökt 3 ggr innan.

Posted
Nu skulle de ha in detta i övermorgon vilket jag påtalat för S1 Pers att det inte är möjligt. Min vårdcentral hänvisade mig till en privat mottagning i Malmö eftersom de själva inte hade tid förrän nästa år samt att de var tveksamma till att göra sådan undersökning.

Var på undersökning idag, 2 200 spänn för undersökning, audiogram samt provtagning. Hmm jag skulle ha läst till läkare :)

Du skulle ha pratat med personalhandläggaren för SWAFRAP. Pratade med henne idag och beskrev samma situation med problem med läkartider, men hon sa att det inte var nån fara ifall man inte lyckades fixa en tid innan nyår utan " skicka in paprena alteftersom dom blir färdiga"

Nån som vet ifall man kommer att få ersättning för läkarundersökning och audiogram. Ersättning för audiogramet får man ju om det vore en vanlig mission men hur fungerar det med ett registerförband?

Posted

Jag kommer inte ens in i telefonkön!

Skandal säger jag bara. Tänk om jag blir sjuk någon dag. Ska man förutspå det med sin kristallkula då eller och ringa och försöka få en tid. "Hej jag planerar att vara sjuk i februari har ni kanske tid då?"

:huh:

Ska prova med LSS ifall dom är snälla där.

Posted
Nån som vet ifall man kommer att få ersättning för läkarundersökning och audiogram. Ersättning för audiogramet får man ju om det vore en vanlig mission men hur fungerar det med ett registerförband?

ja, ersättning för läkarundersökning utgår, du får 'hela' 95 spänn som du ändå måste skatta för (!!) under förutsättning att den du går till är behörig läkare och ansluten till försäkringskasan hejåhå.

OBS! spara alltid alla kvitton, allt som kostar skall redovisas i en eller annan form, så gör ingen Marjasin :P

Det skall inte vara några större skillnader på en "normal" mission och ett registerförband som Swafrap när det gäller hälsa&sjukvård, dock är ju kontraktstiden 2 år, vilket innebär att alla kommer att behöva göra en läkarundersökning nästa år, kan vara så att det beslutas om undantag för exempelvis audiogrammet, men läkarundersökningen lär ligga fast.

Posted

Eldståhl, Jag har sökt olika missioner flera gånger, men aldrig haft den turen med att komma med..

Men fort sätter att söka. "The struggle continues" :)

Posted
Jag har lyckats få tid på LSS HSE nu. :happy:

Är dock osäker på vad exakt man ska göra. Vilken sida? 1, 2 eller 3?

Jag kan hålla med om att det är oklart exakt vad som ska göras och inte göras vilket uppdagades när jag var hos läkaren igår.

Jag hade med mig hela blanketten som hon tittade igenom och vi kom fram till att vi gör en vanlig läkarundersökning, kollar syn och hörsel samt viss provtagning (HB, urinprov, HIV, Hepatit B/C, blodgruppering, B-Glucos). Om det nu inte skulle räcka får F 17 höra av sig.

När jag ryckte in till KS11 så tog de bara lite blodprover, en snabbt besök hos doktorn samt ett hörselprov för de som ännu inte hade gjort det.

Posted

Jag har lyckats få tid på LSS HSE nu. 8-/

Är dock osäker på vad exakt man ska göra. Vilken sida? 1, 2 eller 3?

Jag kan hålla med om att det är oklart exakt vad som ska göras och inte göras vilket uppdagades när jag var hos läkaren igår.

Jag hade med mig hela blanketten som hon tittade igenom och vi kom fram till att vi gör en vanlig läkarundersökning, kollar syn och hörsel samt viss provtagning (HB, urinprov, HIV, Hepatit B/C, blodgruppering, B-Glucos). Om det nu inte skulle räcka får F 17 höra av sig.

När jag ryckte in till KS11 så tog de bara lite blodprover, en snabbt besök hos doktorn samt ett hörselprov för de som ännu inte hade gjort det.

Då kör jag på det med. Det blir nog kanoners. :)