Jump to content

Geolog hammare

Apila

Recommended Posts

Är det nån på detta vi-vet-allt-forum som händelsevis råkar veta var man kan få tag på en geologhammare?

Jag vet att Geocity på kungsgatan i sthm har men deras ligger lite över vad jag kan punga ut (över 500).

Och när vi ändå är igång, vet nån var jag kan få tag på en billig clinometer-kompass, (denna är inget jag vill ha i andrahand för jag vill vara söker på att den fungerar som den ska), jag har än så länge inte frågat runt i en massa butiker eftersom det är mycket bekvämare att vänta och se ifall nån vet än att springa runt hela stan. :camo:

Om du tänkt dig att leta mineral och inte är proffs så duger en kulhammare alldeles utmärkt. Kan dock vara lisigt att inhandla ett par skyddsglasögon.... Glöm bara inte vaskpannan. Det skitkul att hitta 0,01 gram guld även om man lagt ner en hel dag på det...

njaa, faktum är att jag behöver den i min utbildning. Jag upptäckte att det är skitjobbigt att stå och beskriva en outcrop av en saphrolit och rita ner hur det ser ut och beskriva bergarten mm, speciellt när det är vått. Och om några år om allt går rätt så kommer den att användas profesionellt. Fast den kommer nog att användas lite som hobby med, är man yrkesskadad så är man :baskerHV:

Hmm, en murarhammare låter stort och tungt, men ok, var kan jag få tag på en sån? En mejsel behövs inte än, och jag försöker liksom ta kostnader först när de verkligen är nödvändiga, studiebidrag är inte stora som alla vet.

Hmm, en murarhammare låter stort och tungt, men ok, var kan jag få tag på en sån? En mejsel behövs inte än, och jag försöker liksom ta kostnader först när de verkligen är nödvändiga, studiebidrag är inte stora som alla vet.

Man använder den bl a för att dela tegelstenar och de jag stött på brukar inte vara så mycket tyngre än en vanlig hammare. Claes Ohlsson har en som väger 16 oz och Jula har en som väger 24 oz, båda kostar under 200 kr.

Google rockar ibland. :baskerHV:

Tyväär så är instituonen ganska noga med all utrustning, och just hammare verkar det finnas ganska få av.

Och att få hår på bröstet med hjälp av en 6 kilos hammare är nog lite svårt med tanke på att jag har en massa fett i vägen i form av två typ "koner" på bröstet om du förstår vad jag menar :D

Dessutom visade det sig att sambon faktiskt ska ha flera murarhammare men "glömt" berätta det för mig. Hans kommentar var: "Men du frågade ju inte!" Nä, för jag trodde att du fatta det när jag har gått och klagat på att jag inte har en hammare. :clap:

Tyväär så är instituonen ganska noga med all utrustning, och just hammare verkar det finnas ganska få av.

Och att få hår på bröstet med hjälp av en 6 kilos hammare är nog lite svårt med tanke på att jag har en massa fett i vägen i form av två typ "koner" på bröstet om du förstår vad jag menar :D

Dessutom visade det sig att sambon faktiskt ska ha flera murarhammare men "glömt" berätta det för mig. Hans kommentar var: "Men du frågade ju inte!" Nä, för jag trodde att du fatta det när jag har gått och klagat på att jag inte har en hammare. :clap:

testoron! Käka testosteron flicka lilla så fixar det sig med håret

:D Annars är ju en 3 kg med pearlrosa skaft ej att förakta......Gärna med ett greppvänligt luddigt..

Öhhh, jag har även jag typ änna två (mycket små) koner på bröstet men även ett par strån däremellan..... :clap:

Kan tipsa om ett visir, ett plexiglasskydd med pannband typ. Sten kan skvätta rejält, i alla fall om det är granit man bankar på.

Billiga hammare annars, kolla överskottsbolaget eller närmsta diverseprylsmarknad.

:D Annars är ju en 3 kg med pearlrosa skaft ej att förakta......Gärna med ett greppvänligt luddigt..

Tror inte att sambon skulle bli så glad, och det är än så länge han som har prylarna. :/

:uuh: Annars är ju en 3 kg med pearlrosa skaft ej att förakta......Gärna med ett greppvänligt luddigt..

Tror inte att sambon skulle bli så glad, och det är än så länge han som har prylarna. :D

Han får väl bejaka sin feminina sida. Annars blir det till att gälla honom så han börjar gilla rosa... :P Klart, kanske inte så kul för dig :lol:

Kanske du kan kohandla med honom. Tex Släggan i Cammo fodral och skaft i Pearlrosa.. :)

Tror inte att sambon skulle bli så glad, och det är än så länge han som har prylarna. :D

Han får väl bejaka sin feminina sida. Annars blir det till att gälla honom så han börjar gilla rosa... :P Klart, kanske inte så kul för dig :baskerFN:

Kanske du kan kohandla med honom. Tex Släggan i Cammo fodral och skaft i Pearlrosa.. :)

haha, hellre allt i cammo faktiskt :D

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...