SISU Posted September 23, 2005 Report Posted September 23, 2005 Jag ska dit dels med sambo och mina 2 söner och en av deras kusiner . Dels ska jag ingå i Hallandsgruppens uppvisningsgrupp med delar av min IP . Quote
Guest SP- Posted September 24, 2005 Report Posted September 24, 2005 Ligger på Lv6 nu så jag kommer vara där. Vi f-soldater kommer dock inte vara så delaktiga så det blir en lugn dag. Ses där! Quote
Guest Sponz Posted September 24, 2005 Report Posted September 24, 2005 Liksom SP- så ligger jag på Lv6 just nu så jag kommer vara där. Har hört att vår pluton ska förevisa eldhandvapen då vi får de häftiga prylarna. Quote
SISU Posted September 24, 2005 Author Report Posted September 24, 2005 Nope Halmstads 1a IP får det roligaste ! Vi ska förevisa plutons strid !! Quote
pehu Posted September 25, 2005 Report Posted September 25, 2005 Tyvärr har våran stridsförevisning blivit inställd. Så i stället för att kriga loss lite så får man väl gå dit och snacka lite skit, kan ju va kul det också. Ses! Quote
Mattan Posted September 25, 2005 Report Posted September 25, 2005 Vad är "praxis" för HV personal som besöker Reg.dagen; bör man bära uniform för att synas och skapa intresse? Quote
SISU Posted September 26, 2005 Author Report Posted September 26, 2005 @ Mattan nej vi går civilt .. Btw Du har PM Quote
slurry Posted October 1, 2005 Report Posted October 1, 2005 hua.. tråkigt att det småregnade hela tiden :( Quote
SISU Posted October 1, 2005 Author Report Posted October 1, 2005 En annan hade tur gick precis när det började regna ! Quote
Jelzin Posted October 1, 2005 Report Posted October 1, 2005 Kan någon berätta hur regementets dag på Lv6 var? Hur var uppvisningar? Nåt intressant att känna och klämma på? Quote
SISU Posted October 1, 2005 Author Report Posted October 1, 2005 Den enda uppvisningen jag kollade på var armens lejon och dom är alltid sevärda ! Sen fanns där Lite vapen , utrustning ,fordon bla pbv401 o Lvkv 90.+ mycket mycket mer ........ Quote
Fu Kjellberg Posted October 2, 2005 Report Posted October 2, 2005 Ja vi hade ju tur med vädret. Började ju regna rejält senare på dan. Barnen fick åka terrängbil och få färg i ansiktet. Pappa dregla lite över KSP90b Quote
Mattan Posted October 2, 2005 Report Posted October 2, 2005 Det hade varit roligare om de förevisat unde23 och robot23 på stridstekninkfältet, och robot 90 kommer alltid att saknas. Annars var det en ganska tafatt förevisning där endast en ksp smällde lite, har varit mycket bättre tidigare år. Quote
simon Posted October 2, 2005 Report Posted October 2, 2005 (edited) Finns det några EldE23 på Lv6 ö.h.t? Dessutom känns det ju lite dumt att förevisa robot 90 när systemet i fråga är lagt i malpåse...Fast det kanske inte var så du menade? Apropå stridsförevisning så har den aldrig varit densamma sen infanteriet tackade och sa adjö. Något som jag tycker att förra årets "stridsskjutningar" bevisade... Edited October 2, 2005 by simon Quote
Mattan Posted October 2, 2005 Report Posted October 2, 2005 Nej, jag menade bara att rb 90 kommer att saknas. Jag vet om att man inte utbildar på det mer (finns fortfarande i krigsorg. och de modifieras just nu) men förevisningen kändes lite tunn och utan rb90 var det sig inte riktigt likt. EldE23 prototyp finns på förbandet och den är faktiskt ganska fräck, kan iof förstå att de kanske inte leker för mycket med den, och har med den i en fartfylld förevisning. Quote
simon Posted October 2, 2005 Report Posted October 2, 2005 Vad gick förevisningen ut på i år? //Simon, som inte kunde närvara denna gången. Quote
Recommended Posts