Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag ska dit dels med sambo och mina 2 söner och en av deras kusiner .

Dels ska jag ingå i Hallandsgruppens uppvisningsgrupp med delar av min IP .

Posted

Ligger på Lv6 nu så jag kommer vara där. Vi f-soldater kommer dock inte vara så delaktiga så det blir en lugn dag.

Ses där!

Posted

Liksom SP- så ligger jag på Lv6 just nu så jag kommer vara där. Har hört att vår pluton ska förevisa eldhandvapen då vi får de häftiga prylarna.

Posted

Tyvärr har våran stridsförevisning blivit inställd. Så i stället för att kriga loss lite så får man väl gå dit och snacka lite skit, kan ju va kul det också.

Ses! :D

Posted

Den enda uppvisningen jag kollade på var armens lejon och dom är alltid sevärda !

Sen fanns där Lite vapen , utrustning ,fordon bla pbv401 o Lvkv 90.+ mycket mycket mer ........

Posted

Det hade varit roligare om de förevisat unde23 och robot23 på stridstekninkfältet, och robot 90 kommer alltid att saknas. Annars var det en ganska tafatt förevisning där endast en ksp smällde lite, har varit mycket bättre tidigare år.

Posted (edited)

Finns det några EldE23 på Lv6 ö.h.t?

Dessutom känns det ju lite dumt att förevisa robot 90 när systemet i fråga är lagt i malpåse...Fast det kanske inte var så du menade?

Apropå stridsförevisning så har den aldrig varit densamma sen infanteriet tackade och sa adjö. Något som jag tycker att förra årets "stridsskjutningar" bevisade...

Edited by simon
Posted

Nej, jag menade bara att rb 90 kommer att saknas. Jag vet om att man inte utbildar på det mer (finns fortfarande i krigsorg. och de modifieras just nu) men förevisningen kändes lite tunn och utan rb90 var det sig inte riktigt likt. EldE23 prototyp finns på förbandet och den är faktiskt ganska fräck, kan iof förstå att de kanske inte leker för mycket med den, och har med den i en fartfylld förevisning.