Jump to content

Gratis nätpoker?

SGT Jakobsson

Recommended Posts

Tjena

Det borde väl finnas någon gratis nätpoker där man kan lära sig lite och inte behöver satsa pengar direkt?

surfade runt lite såg att det fanns både webbaserade och applikationer man laddar ner..

någon nätpokerhaj som har koll var ska man hänga, hur ska man börja, vad ska man tänka på?

Fan det är kul med Texas hold' em.

Jag har kört några gånger med polarna och det är riktigt kul!

[edit] la till text

De flesta site:er jag har sett har ofta "play money" bord, d.v.s. du kan spela för låtsas-pengar. (I klartext gratis). Problemet med detta är att folk spelar riktigt sjövilt eftersom det just är låtsaspengar. Man lär sig tyvärr inte mycket vid de borden eftersom folk spelar händer som de inte skulle ta i med tång om det handlade om riktiga pengar.

Jag hade rekommenderat antingen billiga cash game, eller som jag kör, $5 turneringar, för träning. Där spelar folk inte huvudlöst.

Spelar på Paradise Poker. (www.paradisepoker.com).

Hur man ska lägga upp det hela beror på vilket syfte man har med spelandet. Vill man på sikt tjäna lite extra pengar tycker inte jag att du ska spela med play-money, som tidigare sagt så är spelet vid de borden inte alls likt de spel som sker vid de riktigare borden och jag anser personligen att man ganska direkt bör satsa på real-money borden.

De flesta spelar freeroll-turneringar i början vilket jag rekommenderar, då man inte riskerar att förlora nånting, men har chans att vinna en del pengar.

Sen tycker jag man kan sätta in en mindre slant, exempelvis $100 och satsa på de mindre borden, på Prima-nätverket finns no limit-bord från $0,05/0.1 eller om man hellre vill lira turneringar finns det såna ända från $0,75+0,25 och där räcker $100 långt.

Sen är det det här med att välja sajt, det är en riktig djungel. Det finns idag ett par hundra olika pokerrum, de flesta anslutna till nätverk. Komplett lista finns här. Mitt tips är att välja en sajt som tillhör ett större nätverk, exempelvis Prima, Party eller B2B där Party är det största nätverket.

Givetvis måste jag passa på att tipsa om Pokerforum.nu, där diskuteras allt inom poker och där finns svar på alla frågor och några till.

Lycka till och kört hårt!

/Aron

Jag tycker Fulltilt poker är helt ok: Fulltilt Poker

Där finns dom flesta varianter, både med låtsas- och riktiga pengar. Själv har jag bara spelat för låtsaspengar (inte tillnärmelsevis bra nog att spela för riktiga pengar).

Det finns många bord därinne. Man brukar alltid kunna hitta något som passar.

Jag ser egentligen inga problem att spela mot "oseriösa" spelare (dvs. dom som hela tiden kör all-in oavsett hand, och sedan hoppar ut och hämtar mer låtsaspengar). Det enda som händer, om du är någorlunda seriös själv, är att du oftast tar deras låtsaspengar. Spela bara som du hade gjort mot en "riktig" motståndare. Det är sällan du hittar mer än en sådan vid något bord.

Kul tidsfördriv om du hittar ett bord där spelarna är seriösa, och någorlunda snabba på att ta beslut. Då får du ju, förutom underhållningen, även ett litet hum om hur det skulle kunna gå med riktiga pengar.

""Jag ser egentligen inga problem att spela mot "oseriösa" spelare (dvs. dom som hela tiden kör all-in oavsett hand, och sedan hoppar ut och hämtar mer låtsaspengar). Det enda som händer, om du är någorlunda seriös själv, är att du oftast tar deras låtsaspengar. Spela bara som du hade gjort mot en "riktig" motståndare. Det är sällan du hittar mer än en sådan vid något bord.""

Jag tycker att du ska börja med pengar för det är lätt att du anpassar ditt spel efter playmoney borden, och senare när du börjar spela på riktigt så går det inte så bra.

Kan som Aron rekommendera Pokerforum.nu där finns det du behöver.

Sgt jakobsson skulle med La05 va? vet inte om det är tillåtet men om det går så kan det säkert bli nån turnering :ph34r:

Lycka till

Sgt jakobsson skulle med La05 va? vet inte om det är tillåtet men om det går så kan det säkert bli nån turnering  :D

Lycka till

Det är väl ingen som behöver veta vad som händer i barren. :P

Spelade själv en hel del 21 när jag var i Libanon, jösses vad det kunde gå dollares vissa kvällar. :lol:

The Swede :ph34r:

...

Jag tycker att du ska börja med pengar för det är lätt att du anpassar ditt spel efter playmoney borden, och senare när du börjar spela på riktigt så går det inte så bra.

...

Det stämmer nog bra. Min tanke var att om du inte klarar dig vid gratisborden så bör du nog vänta ett tag med att prova borden med riktiga pengar. Och att dom som går all-in hela tiden kan du relativt lätt spela av sina låtsas-pengar.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...