Jump to content

Recommended Posts

Posted

snackade med kapten (?) ryman på öppethus dagen..jag frågade om detta med närstrid hur det skulle se ut, och han sa att det kör vi igång med redan v. 5 och vi kommer att få köra mycket mer än de andra på kvarn för vi är närskydd.

me like :tveka:

• Replies 221
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted
snackade med kapten (?) ryman på öppethus dagen..jag frågade om detta med närstrid hur det skulle se ut, och han sa att det kör vi igång med redan v. 5 och vi kommer att få köra mycket mer än de andra på kvarn för vi är närskydd.

me like :clap:

Får man kramas? :tveka:

eller hur närskyddare e vi?

Blir kul iaf, håller med :navy:

//Patron

Posted

ja e ju så jävla oböjbar så jag får nog börja stretcha o mjuka upp mig nu inför.

Blir kuta imorrgon iaf. hoppas på att komma igång.... igen

Piss virus :banghead:

//Patron

Posted
ja e ju så jävla oböjbar så jag får nog börja stretcha o mjuka upp mig nu inför.

Blir kuta imorrgon iaf. hoppas på att komma igång.... igen

Piss virus :Malaj:

//Patron

hehe..jo..jag har inte tagit milen på två veckor snart för min vad...ska värma upp nästa gång och inte gå från sängen till dörren och springa 4 km nonstop :huh:

ps. fan va spö ni ska få :lol: :P

Posted

Hahaha! Men kenshiro! Om du ger oss pisk så måste vi gå till sjukan och då får du bära alla gruppvapen (grg och Kulspruta 58) själv! ;) Dessutom så slår två alltid en eller hur Patron? :)

Posted
Hahaha! Men kenshiro! Om du ger oss pisk så måste vi gå till sjukan och då får du bära alla gruppvapen (grg och Kulspruta 58) själv! ;) Dessutom så slår två alltid en eller hur Patron? 8-/

hmm..tänkte inte på det :)

men om två tar en låter vi vara osagt 8-/ :P

Posted

vafan, vemfan som helst kan ju kuta bättre än mig, jag har ju alldrig satsat på kutandet :P alldrig sprungit milen, hade bra kondis förut.. på cyckel, så flåset kan ju jag iaf få upp igen.

Om fienden kommer så kan jag vakta alla saker meddans ni kutar. ;)

Som sagt jag jobbar på de men kommer nog inte klara milen pga vart sjuk för länge, tråkigt

Antagligen efter att legat inne ett tag så lär milen gå bra. Då jag inte bara består av oduglig solid massa :P

Lär ju oxå va kallt vid inryck, så jag fick på mig underhudsfett nu i sista sekund. Började käka mackor igen ;)

Tror vi alla kommer bli en bra sammansättning, behövs en del av allt.

Nu ska jag ner o kuta på rullbandet, har ju varit nära o fått inflamation i höger armbåge för jag körde igång för hårt med gymmandet så nu har jag inget val än o kuta.

Tror det va dips med min egen vikt plust 20kg till (=110kg) som tog stryk i muskelfästet. 8-/

//Patron

Posted

Patron... Jag tror att om fienden VERKLIGEN KOMMER och det blir tal om att förflytta sig bakåt så kommer du nog ha så mycket adrenalin att du slår världsrekordet 39s på 400m fastän du ahr vapen och stridsutrustning :tveka:

hehe....

Men fan jag har överbelastat knäna... Orka det... Får ta det lugnt ett tag nu med vikterna så man inte har en hållning som kan jämföras med min döda gammelfarfar när man rycker in :P

Posted

På fredag är det dags att beställa biljetter. Jag och Patron har snackat om att träffas någon timme i förväg 16/1 så kan vi softa och mentalt förbereda oss. Vi tänkte synca våra resor så bra som möjligt och mötas i Linköping alt. Motala.

Något som verkar intressant??

Posted

me like :rockon:

haha.. kapten ryman härlig kille. lite små sjuk, men härlig. med han kommer ni få kötta en hel del närkamp.

Posted

me like :rockon:

haha.. kapten ryman härlig kille. lite små sjuk, men härlig. med han kommer ni få kötta en hel del närkamp.

haha, så du känner igen den killen

:clap: , vad mennar du med sjuk? nu måste freddy berätta massa smaskiga historier!!..

Posted

Ja, självklart måste vi veta massor om vårat befäl innan vi rycker in! Förutom att han har för många barn och är utbildad helikopterpilot. :)

Posted

Fixade biljetter idag. Helt värdelösa förbindelser från Göteborg så jag kommer att vara i Linköping 0958. När kommer ni andra dit?

Posted
Idag blev det klart att man rycker in som skyttegruppbefäl på kvarn i januari :-(

VA? hade dom lediga GB tjänster fortfarande? jag som skulle bli KB från början...

1 eller 2 pluton du ska in i?

//Patron

Posted

Vet inte, jag har faktiskt inte en aning, dom har flyttat runt mig på massa olika tjänster (från början va jag just gb på malmen men med inreyck i aug 05) sen har jag flyttats runt en del, men nu ska det vara spikat :surprise:

Posted
Vet inte, jag har faktiskt inte en aning, dom har flyttat runt mig på massa olika tjänster (från början va jag just gb på malmen men med inreyck i aug 05) sen har jag flyttats runt en del, men nu ska det vara spikat :)

då kan vi inte annat än att hälsa dig välkommen till "

Mad Dogs Commandos!" :banghead: :P

ps. har fått lär mig att man ska plugga befäls graderna innan inryck (fd. kvarnare)

hård bestraffning på felsägningar. :camo:

så fram med soldf :surprise:

Posted (edited)

Tror inte det ska vara någon fara, graderna lär man sig ganska omgående efter inryck, finns för övrigt här om man råkar vara utan SoldF innan inryck: Gradbeteckningar

Dock kan det bli ganska pinsamt vid större uppställningar när någon inte kan graderna, minns en dagelev under GU som behövde 5-6 försök för att få det rätt på en kompaniuppställning, _efter_ GSU:n...

Edited by Andreas
Posted
Tror inte det ska vara någon fara, graderna lär man sig ganska omgående efter inryck, finns för övrigt här om man råkar vara utan SoldF innan inryck: Gradbeteckningar

Dock kan det bli ganska pinsamt vid större uppställningar när någon inte kan graderna, minns en dagelev under GU som behövde 5-6 försök för att få det rätt på en kompaniuppställning, _efter_ GSU:n...

aj! usch, skulle inte vilja så i hans m90 känga :)

ingen som har varit närrskydd vid malmen/kvarn tidagare..som har något kul att berätta`?

Posted

Ermm... Mad dogs commandos? :baskerPa:

Ja men vi välkomnar i alla fall en till i våran familj 8-/

Ja men va fan graderna är inte direkt svåra. Bara att titta på kragspegeln. :winner:

Fast i och för sig så kan det bli lite svårt att veta vad man själv har för grad utan att bryta nacken :D *Ironi*

Men asså när kommer ni till Linköping / Motala den 16/1!?!?

Som sagt så anländer jag i Linköping redan 0958 :(

Posted
Ermm... Mad dogs commandos? :baskerPa:

hehe..jag och en polare satt och fyllesnackade om hur coola alla som gör lumpen är :P

och om alla häftiga "insanebull commandos" med likadana tatueringar, såna special forces killar i de coola filmerna..jaja..kul var det då iallafall 8-/

Posted
Haha! Ja men inte svarade du på frågan för det! När fan anländer alla till Linköping!?

jag har inte kollat det än.. men det går mkt tåg där jag åker ifrån..har bara tio mil till linköping så jag kan nog komma ganska när jag vill..

Posted
aj! usch, skulle inte vilja så i hans m90 känga 8-/

Tur att det var SSD-kängor då... ;)

Hur som helst ska det inte vara några problem, åtminstone vi hade ett system där rollen som dagelev roterade under GSU:n då man lämnar av vid uppställningar etc så det fanns gott om tid att lära sig - trial and error - med mer eller mindre roliga resultat... :P

Posted

Hehe.. Okej... Kolla upp tåget då och se till att boka biljetter :P

Hehe.. Trial-and-error. :)

Hehe.. Okej... Kolla upp tåget då och se till att boka biljetter :P

Hehe.. Trial-and-error. :o