Jump to content
20% RABATT PÅ ALLT - SHOP.SOLDF.COM

Recommended Posts

Posted

Hehe, jo sånt e livet, alla kan inte få som man vill =)

Så jag fick ta andra alternativ istället, tex hoppa över komunaltrafiken ;)

//Patron

• Replies 221
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Var ute på Amf4 igår och hade lite utbildning och på samma gång så passade jag på att fixa ett ex. av Soldf till så nu kan du också få en Patron :Malaj:

Posted

Hehe. Ja för fan! :)

Brorsan fixade ett nytt dataspel som jag testade igår. Är helt såld på det! :ph34r: "F.E.A.R." :ph34r: heter det. Man sitter fan med hjärtat i halsgropen hela tiden! :D

Titta bara vad tiden går! Klockan är 4 på morgonen och jag börjar jobba vid 8. :tveka:

Hoppas man kan ha det på sodlathemmet. Går det för sig Cheeky? Eller får man inte ta emd sig egna spel? :eeh:

Posted
Hehe. Ja för fan! :)

Brorsan fixade ett nytt dataspel som jag testade igår. Är helt såld på det! :huh: "F.E.A.R." :/ heter det. Man sitter fan med hjärtat i halsgropen hela tiden! :D

Titta bara vad tiden går! Klockan är 4 på morgonen och jag börjar jobba vid 8. :lala:

Hoppas man kan ha det på sodlathemmet. Går det för sig Cheeky? Eller får man inte ta emd sig egna spel? :ph34r:

Hmm...problemet med spelen på datorerna är att vi har 12 spelburkar och ska man köpa spellicenser till alla blir det DYRT. Klart att jag kan ha det i åtanke...dock blir min datasupport vansinnig om jag låter er installera egna spel :blink::D så det är tyvärr inte ett alternativ.

Posted

Hehe.. Okej... Vi fixar det på något sätt... Skulle avra kul om alal 12 var upptagna p.g.a. spelet F.E.A.R. och alla "tuffa soldater" sitter och skriker för att dom blir skraja av det :P

Posted

På lördag gäller det. Brev har gått ut till Stafflan och Patron. Ska dumpa ett par böcker på er. :P

Hör av er enligt instruktionerna! :ph34r:

Cheeky. Akta dig. Det komemr att vistas skumma personer på Kvarn under morgondagen. ;)

Posted
På lördag gäller det. Brev har gått ut till Stafflan och Patron. Ska dumpa ett par böcker på er. :P

Hör av er enligt instruktionerna! :ph34r:

Cheeky. Akta dig. Det komemr att vistas skumma personer på Kvarn under morgondagen. ;)

Hehe...kommer inte jag att märka något av eftersom jag är ledig :)

Lite synd var det väl att Malmen inte ville ha soldathemmet öppet på Lördag så ni hade fått se det också..Antagligen har dom inte haft en tanke på det...

Posted

Jo jag märkte det. Det var någon Conny där istället som egentligen var på P4 och så var det någon Marie? från Malmens soldathem där.

Jag sågg den där datorn på stubben du pratade om.... Det måste vara bland det fulaste och minst passande jag någonsin sett på ett regemente men roligt som f*n! :D

Såg soldathemmet endå. Sov ju över i Vindarnas hus och hade nyckel som tog mig in i stort sett överallt förutom vaktkuren och "hemliga huset". :Malaj:

Fan Patron hoppas du läser Soldf och Soldmtrl. ordentligt nu ;)

Stafflan. Krya på dig. Eller du kanske skall vara sjuk när det är inryck också? :ph34r:

Posted

Jo jag pluggar på nu :P

ska väl vara lite klokare när jag rycker in, så går inlärningen snabbare.

@Cheeky: Nu vet jag allt vad du heter, dom nämnde ju dig där ;)

antar att vi lär ses mer när vi kommer inklampandes där i framtiden.

Nu ska jag bara öva på hur man är snäll mot förrådspersonal =)

Förövrigt var det en mycket bra informationsdag. Befälen var trevliga (eftersom jag var civilklädd :P) och området värkade vara bra endå, synd bara dedär med ombyggnad av matsal, att det blir lite trångt de första 1,5 månad eller så.

//Patron

Posted

Bra det Patron! :)

Hahahha! Ja nu vet vi vem vi skall ropa på om vi spiller kaffe på tangentbordet på sodlathemmet. :D ;)

Neee... Skämta bara... Vi ska sköta oss.

Men Cheeky: Conny sa att han hade köpt in några, som han kallade det, "skjuta-spel" till Soldathemmet. Vet du vilket det är?

Tråkigt? Snarare trångt! Tror fan det får bli som du sa när vi var där: "Man får stå och äta i matkön och se till att vara klar när man kommer fram för att hinna äta" :rodna:

Posted
Jo jag märkte det. Det var någon Conny där istället som egentligen var på P4 och så var det någon Marie? från Malmens soldathem där.

Conny sitter med i styrelsen på Soldathemmet och är även PV-konsulent på P4. Marie vet jag inte vem det är,men jag kan tänka mig att hon sitter som PV-kons. på malmen...soldathem finns nämligen inget där.

@Cheeky: Nu vet jag allt vad du heter, dom nämnde ju dig där ;)

antar att vi lär ses mer när vi kommer inklampandes där i framtiden.

Nu ska jag bara öva på hur man är snäll mot förrådspersonal =)

//Patron

Hehe...kul att man blir ihågkommen ibland i alla fall...för det mesta brukar jag glömmas bort eftersom jag börjar jobba när alla andra på det här stället går hem.

Ja det är bäst ni är snälla mot förrådspersonalen, för det är nämligen ett av Sveriges bästa förråd här i Kvarn.

Hahahha! Ja nu vet vi vem vi skall ropa på om vi spiller kaffe på tangentbordet på sodlathemmet. :sniper: ;)

Neee... Skämta bara... Vi ska sköta oss.

Men Cheeky: Conny sa att han hade köpt in några, som han kallade det, "skjuta-spel" till Soldathemmet. Vet du vilket det är?

Tråkigt? Snarare trångt! Tror fan det får bli som du sa när vi var där: "Man får stå och äta i matkön och se till att vara klar när man kommer fram för att hinna äta" :lol:

Erhm...spilla kaffe i tangentborden? Nä, det skulle ni aldrig göra :-( och skulle ni mot förmodan ändå göra det så köper jag INTE in nåt nytt :D:-( :P

Conny har som vanligt noll koll, han vet inte ens skillnaden mellan cd och dvd. Han har iaf hand om soldathemmets budget på Försvarsmaktens konton, så han köper in det jag beställer. Och det jag nu beställt var lite nya spel till xbox. Det jag beställt är:

Far cry instincts

NHL 2006

Pro evolution soccer 5

Tiger Woods PGA tour 2006

Posted

Dom nämnde att soldathemmet har kristen bakgrund och därför va dom emot våldsspel och sånt... men då undrar jag vad dom isåfall tycker om utbildningen? :lol:

Det blir vad man gör det till, och det ska bli kul =)

har börjat kika efter en kamera också hita en olympus som va vatten skyddad o skal i plåt och så, duger nog. ska fråga dom i affären mer vad dom rekomenderar.

Dom är väl inte kinkiga mot kameratillstånd där hoppas jag? :sniper:

//Patron

Posted (edited)
Dom nämnde att soldathemmet har kristen bakgrund och därför va dom emot våldsspel och sånt... men då undrar jag vad dom isåfall tycker om utbildningen? :clap:

Det blir vad man gör det till, och det ska bli kul =)

har börjat kika efter en kamera också hita en olympus som va vatten skyddad o skal i plåt och så, duger nog. ska fråga dom i affären mer vad dom rekomenderar.

Dom är väl inte kinkiga mot kameratillstånd där hoppas jag? :baskerKav:

//Patron

Kameratillstånd brukar dom inte va så värst kinkiga med...det syns väl ganska väl på Grenadjärkompaniets sida? :clap:

Jo Soldathemmet står på kristen grund, men vi prackar inte på någon någonting....

Edited by Cheeky
Posted

Hmm.. Jaja... Conny sa att HAN skulle beställa de spel HAN trodde att VI ville ha. Han hade hört sig för vad killar i vår ålder gillar och sedan gått till någon styrelse eller något i den stilen och dom hade gått i taket när dom fick se massa, som Conny kallade det, "pang-pang"-spel. Men Conny sa att det är bättre att köpa in "obcena" spel än att köpa in spel som inte används.

Cheeky dina förslag på spel verkar ju vara aningen bättre än de som "the man" ville ge oss. :P

Hahaha! Eftersom du haft körkort ett tag så blir du aknske rentav förare? Du har väl lärt dig under dina snart 2 år med kortet hur man manövrerar ratten med en hand och gör något annat med den andra? Någon enkel syssla som att byta radiokanal, "gestikulera med fingret" åt andra förare, sätta på helljuset eller FOTA EN PÅGÅENDE STRID!? :surprise: :P

Posted
Hmm.. Jaja... Conny sa att HAN skulle beställa de spel HAN trodde att VI ville ha. Han hade hört sig för vad killar i vår ålder gillar och sedan gått till någon styrelse eller något i den stilen och dom hade gått i taket när dom fick se massa, som Conny kallade det, "pang-pang"-spel. Men Conny sa att det är bättre att köpa in "obcena" spel än att köpa in spel som inte används.

Cheeky dina förslag på spel verkar ju vara aningen bättre än de som "the man" ville ge oss. :P

Hahaha! Eftersom du haft körkort ett tag så blir du aknske rentav förare? Du har väl lärt dig under dina snart 2 år med kortet hur man manövrerar ratten med en hand och gör något annat med den andra? Någon enkel syssla som att byta radiokanal, "gestikulera med fingret" åt andra förare, sätta på helljuset eller FOTA EN PÅGÅENDE STRID!? :surprise: :P

Klart mina förslag på spel är bättre...jag köper ju vad soldaterna skriver på önskelistan...nästan alltid i alla fall...det finns ju gränser...När det gäller film så tar jag ju självklart inte in porrfilm. Men min filosofi är att soldathemmet exixterar enbart för att ni finns där och så långt vi kan skall era önskemål till godoses.

För övrigt har jag lite pengar kvar på budgeten i år, så ni kan ju redan nu börja önska saker som jag ska köpa in till soldathemmet...kan ju iofs va svårt för er eftersom ni inte vet vad som finns...men kommer ni på något så skicka mig ett pm här

Posted
Hahaha! Eftersom du haft körkort ett tag så blir du aknske rentav förare? Du har väl lärt dig under dina snart 2 år med kortet hur man manövrerar ratten med en hand och gör något annat med den andra? Någon enkel syssla som att byta radiokanal, "gestikulera med fingret" åt andra förare, sätta på helljuset eller FOTA EN PÅGÅENDE STRID!? ,O :P

Oja dedär är min vardag nuförtiden, jag lärde mig själv dom grövsta svordommarna i just bilen ;)

men undra om man kan komma på 6 hjuls ställ i kurvorna? vore nått nytt att skryta bland polarna med :)

Ska allt lära mig att "multitaska" striderna så vi får våra bilder :D

Klart mina förslag på spel är bättre...jag köper ju vad soldaterna skriver på önskelistan...nästan alltid i alla fall...det finns ju gränser...När det gäller film så tar jag ju självklart inte in porrfilm. Men min filosofi är att soldathemmet exixterar enbart för att ni finns där och så långt vi kan skall era önskemål till godoses.

För övrigt har jag lite pengar kvar på budgeten i år, så ni kan ju redan nu börja önska saker som jag ska köpa in till soldathemmet...kan ju iofs va svårt för er eftersom ni inte vet vad som finns...men kommer ni på något så skicka mig ett pm här

Haha, kunde gissa att prullar va förbjudet, och vem vill sitta med 30 andra grabbar o glo på p-rulle? värkar lite konstigt om någon föreslagit det... :clap:

Får allt fundera om det är nått nöje som kan komma till hands. kanske nått spel som är klassiker och fortfarande roligt över lan, som kostar ca 150:- ex eller liknande? skulle det funka isåfall? finns ju mycket sånt billigt vad jag vet. =)

//Patron

Posted
Haha, kunde gissa att prullar va förbjudet, och vem vill sitta med 30 andra grabbar o glo på p-rulle? värkar lite konstigt om någon föreslagit det... :rockon:

Får allt fundera om det är nått nöje som kan komma till hands. kanske nått spel som är klassiker och fortfarande roligt över lan, som kostar ca 150:- ex eller liknande? skulle det funka isåfall? finns ju mycket sånt billigt vad jag vet. =)

//Patron

Kom med förslag bara...pratade inte du om nåt spel till LAN-datorena? Nåt otäckt lr hur det var? Någon här kom med ett förslag i alla fall och jag är trött och orkar inte läsa alla inlägg igen...

måste sova... :D:/:)

Posted
Hur går det emd träningen allihopa?

haha..jag sprang milen två gånger, andra gången så Sträckte jag vaden så jag har inte kunnat gå på en vecka :=o

så det har mest blivit gymet :D

ska försöka springa igen imorgon,

ps. vad har ni fått för tider?

Posted

HÅller på o få upp fysiken igen efter varit grymt sjuk o snuvig ett tag.. Gymmet nu i början för jag vill inte förlora det jag är bra på. sen får börja nu på måndag med kutandet igen.

Har väl nån kondis iaf, klarar en 5mk sen är jag död ;)

Knata är inga problem men kutandet får jag ta som en konstant utmaning, ingen mjölksyra men tamejfan så pallar inte lungorna än, dom som slankar efter :P

Får väl lite på jobbet då jag ska till kunder helatiden och fixa masser, då brukar jag kuta i trapphuset med 15kg verktygsväska, alltid brottom.

Så dendära 15kg's väskan väger inget alls längre, har burit den för länge nu.

//Patron

Posted

45 på milen... med kängor d.v.s.

Går rätt så bra med de fysiska kraven också. Klarar alla kraven emd galans... Nu skall man abra orka hålla det uppe i en månad till. :clap: