Guest Posted August 16, 2002 Report Share Posted August 16, 2002 http://www.geblod.nu/ Gav blod för första gången idag, trevlig personal, 50 kr och känslan av att gjort något bra gör att jag kommer att fortsätta med det. Så, är du fullt frisk så finns det egentligen ingen ursäkt för att inte bli bloddonator. En vacker dag så kanske det är du själv som behöver en blodtransfusion. Marsch iväg till närmsta blodcentral! Präktig? Vem? Jag? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest super Matrosen Posted August 16, 2002 Report Share Posted August 16, 2002 Har faktiskt funderat på att göra det men har aldrig blivit av. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dass Posted August 16, 2002 Report Share Posted August 16, 2002 ska ge blod själv fyllde 18 i måndags så nu är det bara att springa till karolinska och ge blod. ville ge blod mycket tidigare i livet men jag var för ung ): Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus Posted August 16, 2002 Report Share Posted August 16, 2002 Tror att man får 70 spänn här i Karlstad. Flickvännen var nyss iväg och lämnade för första gången. Efter 4-5 hade såret fortfarande inte läkt. Råkade röra hennes arm, och det SPRUTADE blod i hela sängen. Läbbigt. Hoppas inte jag har skrämt iväg någon från att lämna blod nu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doggydriver Posted August 16, 2002 Report Share Posted August 16, 2002 Skulle vilja, men jag tror inte nikotinhalten i mitt blod (snus så det förslår) överensstämmer med deras kriterier... Jaja, även solen har fläckar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lindman Posted August 18, 2002 Report Share Posted August 18, 2002 Såklart man är blodgivare! Känns bra att dra sitt lilla strå till blodstacken! Och så försöker jag övervinna min sprutskräck! Det behövs ju alltid nytt och fräscht blod! :devil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted August 18, 2002 Report Share Posted August 18, 2002 varken rökning eller snusning e ett hinder för att lämna blod. tror jag i alla fall. Kan inte minnas nån sån punkt på formuläret man fyller i i alla fall. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted August 18, 2002 Report Share Posted August 18, 2002 Lämnar både blod och plasma :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
2Sharp Posted August 19, 2002 Report Share Posted August 19, 2002 Helt klart skitbra, dock så tatuerar/piercar jag mig titt som tätt, och då funkar det inte.. I alla fall var det så när jag kollade sist.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted August 19, 2002 Report Share Posted August 19, 2002 /me ger blod och plasma regelbundet. Vanligen på klinikerna vid Fridhemsplan och City...synd att de lade ned den verksamheten på Söder...de hade fan så fina sköterskor...som gärna kunde ge mig en undersökning eller sju.. )) Kanske slänga ihop en SoldF-08-blodgivardag? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dass Posted August 20, 2002 Report Share Posted August 20, 2002 ska ge blod den 11/9, tog blodprovet i Lördags och dom behövde 3 veckor att testa den. hur trevligt folk som helst på blodcentralen. blir dock lite arg på vissa som undrar varför jag vill ge blod. vad ska man svara till en sån person? det är ju självklart att om man är frisk och kan så bör man ju ge blod. blir lite paff när jag hör frågar "varför ska man ge blod, det är ju onödigt". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Otto Posted August 20, 2002 Report Share Posted August 20, 2002 Har formuläret här hemma ifyllt å klart, har legat här nu i kanske 1år. Skall nog lämna in det snart Link to comment Share on other sites More sharing options...
valiant Posted August 20, 2002 Report Share Posted August 20, 2002 Blod = Liv , har gett i snart 15 år nu, de 50 lägger jag till barncancerfonden. Känns bra på något sätt, en dag behöver man det själv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.