Jump to content

Dreamweaver och ASP

Maverick

Recommended Posts

när jag skall skicka data till en databas...

Kan inte förstå varför det strular...

Har suttit och byggt en sajt i ASP..,..

Har gjort flera formulär som bara fungerat...

Nu idag efter att ha installerat 2 extensions (bland annat ASP upload) så får jag följande felmeddelande när jag lägger upp et formulär och testar det (kan mata inn info i det och alt men sedan kommer felmedelandet)

Feltyp:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E14)

[Microsoft][Drivrutin för ODBC Microsoft Access] Syntaxfel i INSERT INTO-uttryck.

/XXXXXXX/inmat_framsida.asp, line 137

Sida:

POST 61 bytes to /XXXXX/inmat_framsida.asp

POST Data:

rubrik=err&text=wr&Submit=Submit&MM_insert=inmatning_framsida

(xxxx motsvarar adressen till sidan)

Fattar ingenting.. Det fungerade igår ju....

Har jämfört rad 137 med andra formulär jag har gjort och det är ingen skillnad i kod...

If (Not MM_abortEdit) Then

' execute the insert

Set MM_editCmd = Server.CreateObject("ADODB.Command")

MM_editCmd.ActiveConnection = MM_editConnection

MM_editCmd.CommandText = MM_editQuery

MM_editCmd.Execute (RAD 137)

MM_editCmd.ActiveConnection.Close

Har testat att kmmentera bort den... Då fungerar det MEN den sparar inte datan i Accessbasen....

*MORRAR* förslag???

Problemet är att sjaten MÅSTE vara klar måndag....

• Forumsledning

Ingen aning vad som är fel då jag inte kan ASP knappt alls. Men som vid alla andra felsökningar måste man fundera ut exakt vad man gjord innan det sluta fungera, och om man kan göra 'undo' på det. I 9 fall av 10 är det något som gjorts, ibland så uppenbart att man inte se skogen för alla träden.

Ringa in problemet med uteslutningsmetoden.

Ingen aning vad som är fel då jag inte kan ASP knappt alls. Men som vid alla andra felsökningar måste man fundera ut exakt vad man gjord innan det sluta fungera, och om man kan göra 'undo' på det. I 9 fall av 10 är det något som gjorts, ibland så uppenbart att man inte se skogen för alla träden.

Ringa in problemet med uteslutningsmetoden.

*SUCKAR* Tycker jag har försökt göra det.... Men är inte mäniska att hitta det.

* Har installerat av de moduler jag har installerat inan det slutade fungera

* Har installerat om deramweaver.

* Har tagit ett gammalt fungerande formulär bytt namn på filen och försökt lösa det så

*skapat nya tabeller i databasen

Samt ett antal andra grejjer.

Nu har jag bara idag på mig innan det måste vara klart och det göär mig måttligt stressad minst sagt....

Men hittar inte felet... Sökningar på google ger inget direkt svar heller-....

Det jag gör är att anbända deras egna server behavior:s men det vägrar att fungera...... *Riktigt less just nu*

Guest J-Star

Det står i felmeddelandet "Syntaxfel i INSERT INTO-uttryck.". Vilket är detta uttryck? Vad är det för SQL-sats du försöker utföra?

/J

Det står i felmeddelandet "Syntaxfel i INSERT INTO-uttryck.". Vilket är detta uttryck? Vad är det för SQL-sats du försöker utföra?

/J

Jepp... Problemet med det var att raden den hänvisade till var bara ett execute kommande ,O

Men hittade felet efter lite sökanade och dubbelkolalr...

Hade i trötthets dimman i natt döpt ett av fälten tilll text *pucko*

Vilket jag inte tänkte på att det var ett reserverat ord, så när jag gjorde om tabellenm och annat behöll jag det ordet *muttrar*

Guest J-Star

/J

Jepp... Problemet med det var att raden den hänvisade till var bara ett execute kommande :banghead:

Vilket jag inte tänkte på att det var ett reserverat ord, så när jag gjorde om tabellenm och annat behöll jag det ordet *muttrar*

Syntax färgläggning regerar. :wub:

/J

/J

Jepp... Problemet med det var att raden den hänvisade till var bara ett execute kommande :banghead:

Syntax färgläggning regerar. :wub:

/J

*LER* Jepp.. ASP är nyt för mig och jag är inte programmerare så jag litar delvis för mycket på Dreamweaver...

Men.. Det är en intressant förlängning av det man gjort innan....

• 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...