Fallschirmjager Posted July 4, 2005 Report Share Posted July 4, 2005 Tjenamoss! Går det att spärra ett visst telefon nummer till hemtelefonen så att personen som ringer blir blockerad, alltså inte kan ringa till en...Håller på att bli galen av en psykopat till X... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Honken Posted July 4, 2005 Report Share Posted July 4, 2005 Tja, du kan skaffa en nummerpresentatör så du åtminstone ser vem det är som ringer. Då är det bara att låta bli att svara. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fallschirmjager Posted July 4, 2005 Author Report Share Posted July 4, 2005 Jo det har jag men påroblemet är att morsan ibland jobbar natt och inge vidare bra om telefonen får ringa tills den slutar på dagtid då :( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning henke Posted July 4, 2005 Forumsledning Report Share Posted July 4, 2005 Denna BO pryl som funnits i många år har en del nice features. http://www.bang-olufsen.com/web2/systems/p...ub=tp&prodid=45 Kan svara utan att det ringer för utvalda nummer.... Har för mig att en säljare berättade för mig ca 1999 då jag kollade på den, att den skulle kunna tuta upptaget för de nummer man ville. Gå till dit närmsta BO-ställe och be att få en demo. Inte ORIMLIGT dyr, då kring ca 1500 kr. Nu har jag ingen aning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andrew Posted July 4, 2005 Report Share Posted July 4, 2005 eller skaffa mjukvara till din PC och använd den som telefonsvarare , där ges även möjlighet att ställa in sådant som Henke precis nämnt i inlägget här ovan ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solon Posted July 4, 2005 Report Share Posted July 4, 2005 Tjenamoss! Går det att spärra ett visst telefon nummer till hemtelefonen så att personen som ringer blir blockerad, alltså inte kan ringa till en...Håller på att bli galen av en psykopat till X... Enligt en bekant som jobbar hos telia så gick det inte för ca. 1 år sedan. Tvivlar på att det går nu men jag skall fråga honom nästa gång jag snackar med honom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Born Posted July 5, 2005 Report Share Posted July 5, 2005 Tjenamoss! Går det att spärra ett visst telefon nummer till hemtelefonen så att personen som ringer blir blockerad, alltså inte kan ringa till en...Håller på att bli galen av en psykopat till X... Göra det väldigt klart för personen i fråga att det är klart olämpligt att fortsätta ringa? Tror det är det bästa alternativet Menar dock inte nödvändigtvis medelst hot om kroppsskada, utan mer på det intelektuella planet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan F Posted July 5, 2005 Report Share Posted July 5, 2005 I värsta fall kan du alltid polisanmäla, brukar kunna avskräcka litegrann i alla fall (även om polisen kanske inte rycker ut med blåljus i såna här fall). Vad har du för förhållande till den som ringer? Om det t.ex. är en fd flickvän kanske inte hon fattat att det verkligen är slut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
APC-mannen Posted July 5, 2005 Report Share Posted July 5, 2005 Haha, jag blandar ihop alla begrepp hej vilt och tyckte väl att det var konstigt alltihopa... Först skrev Fallschirmjager detta: Håller på att bli galen av en psykopat till X... och sen detta: Jo det har jag men påroblemet är att morsan ibland jobbar natt och inge vidare bra om telefonen får ringa tills den slutar på dagtid då Då trodde jag att "en psykopat till X" syftade på en psykopat som du inte ville "namnge" så att säga, och att du i nästa mening ändå råkade nämna att denna "person X" var din morsa som jobbade natt och terroriserade dig via telefonen. Det var inte förrän stefanf redde ut det hela för mig (tydligen utan att vara medveten om det) som alltihopa klarnade. Vad har du för förhållande till den som ringer? Om det t.ex. är en fd flickvän kanske inte hon fattat att det verkligen är slut. Fallschirmjager har alltså en f.d. pojkvän/flickvän som terroriserar honom. Så, då var det äntligen utrett. Tyvärr har jag inga tips till just dig, dock finns möjlighet till spårning av dolda nummer via Telia, vilket ju inte är aktuellt i det här fallet men det kan vara ett bra tips om det ofta ringer något dolt nummer som man upplever som terror på något sätt. Det kostar 500:- har jag för mig och funkar i 2 veckor. Varje gång någon ringer med dolt nummer (och inte säger vem det är) knappar man in en speciell kod och lägger på. Det går även att göra upp till 30 sek efter avslutat samtal om jag minns rätt. Om allt funkar som det ska får man sedan hem en lista där de dolda numren finns med. Smidigt om man vill sätta dit någon. När vi råkade ut för telefonterror för några år sedan använde vi denna tjänst, det var varje dag som någon ringde till oss med dolt nummer och var helt tyst. Efter ett tag var vi rätt trötta på denna terror och använde Telias tjänst. Det visade sig att det var något telemarketingföretag som hade fel i sin dator och ringde upp oss av någon anledning varje dag... Så man kan väl säga att det ändå var en form av terrorrelaterad verksamhet... Det hela slutade med att nämnda företag stod för kostnaden av spårningen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fallschirmjager Posted July 5, 2005 Author Report Share Posted July 5, 2005 Nämen jag har förklat har att det är HELT SLUT men värkar inte gå in i skallen på personen...Vette fan hur man skall bli av medna.... Helt jävla psykopatisk, vägrate tom gå ur bilen när ja sjutsade hem henne sist... Uscha, finns alldeles förmycket skumma personer här i världen! Fårla se hur det redet sig, men tack för några fina tipps Link to comment Share on other sites More sharing options...
DBH Posted July 5, 2005 Report Share Posted July 5, 2005 Du kan (i värsta fall) försöka rekrytera lite folk från forumet som bor i närheten. Men då får du göra det lite diskret så ingen kommer på dig, sen åker ni dit och visar var skåpet ska stå :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
martinator Posted July 8, 2005 Report Share Posted July 8, 2005 lite OT, men kan inte låta bli appropå telemarkteting och datorfel. Jag har nog omedvetet gjort något jävligt taskigt. På den första reklmabyrån jag jobbade så hade vi en jäkla snajdig grej. E-mail hettet det. Det stod en inte så liten låda med siffrorna 14400 på sidan bredvid en stor grå låda. Tydligen hade någon (jag?) råkat peta bort en nolla i scriptet som gjorde att man kom ut ur växeln. Sedan stängde hela byrån och gick på tre veckors semester. När jag kom tillbaka så hörde jag hur det mumlades i serverrummet. Fattade inte vad det var men smög in för att se efter. Då fattar jag. Modemet hade nått en telfonsvarare. I tre veckor hade alltså vårt lilla modem stått och ringt hem till tre tjejer....var femte minut...dygnet runt. Hmmm...undrar om jag var poppis där. Lade snabbt till en nolla i scriptet och smög visslande ut ur rummet. Vadå? ingen mail under semestern... ehh nä... servern hade hängt sig....... /martinator Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan F Posted July 10, 2005 Report Share Posted July 10, 2005 Nämen jag har förklat har att det är HELT SLUT men värkar inte gå in i skallen på personen...Vette fan hur man skall bli av medna....Helt jävla psykopatisk, vägrate tom gå ur bilen när ja sjutsade hem henne sist... Uscha, finns alldeles förmycket skumma personer här i världen! Fårla se hur det redet sig, men tack för några fina tipps <{POST_SNAPBACK}> Jag måste bara fråga när jag läser det här - du säger "när du skjutsade hem henne sist..." I vilket sammanhang var det? Om ni fortfarande umgås kan det vara svårt att få in i huvudet (på en del) att det är slut. Om ni umgås, så är tipset - sluta med det. Annars - förklara saken för någon av hennes vänner som du har lite förtroende för, och be henne förklara läget för X. Och fråga samtidigt om hon betett sig på liknande sätt mot andra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.