Jump to content

Marschkänga 90


Bissen

Recommended Posts

Hejsan,

 

Jag var och hämtade ut lite materiel och blev lite fundersam när jag kom och kollade lite noggrannare kängorna.

På undersidan av kängan står ju storleken (tex 275) och ett till nummer (tex 00).

Nu är det så att det tvåsiffriga numret är olika på kängorna. På ena står det 00 och på den andra 99. De var inte nya när jag hämtade ut dem men den ena (00) ser lita nyare ut än den andra.

Det är samma storlek och känns exakt likadant på fötterna när man går med dem.

 

Nu till frågan :) : Jag ska gå Nijmegenmarschen i sommar (4x4 mil på fyra dagar). Är det olika kängor och tycker ni jag ska byta till kängor som har samma nummer?

 

Bissen :)

Edited by Bissen
Link to comment
Share on other sites

Olika tillverkningsår.

Men känns det ok så kör.

 

/Krook

Edit: kollade mina egna där det stod 98 så jag kom fram till en slutsats.

Edited by Krook
Link to comment
Share on other sites

4x16 mil på fyra dagar är rätt sturskt ...  :)

 

Edit: ... speciellt i nya kängor  :)

trodde jag skulle hinna ändra innan nån hann läsa det men icke då :)

 

Så är det nog Krook. Då är det ju exakt samma känga så jag struntar nog i att byta till samma tillverkningsår. Nån som protesterar? :)

Edited by Bissen
Link to comment
Share on other sites

Kanske inte helt smart att bege sig ut på strapatsmarscher iförd ett par helt nya kängor. Men det är ju rätt individuellt. Annars brukar man normalt föredra ett par väl ingådda skor.

Link to comment
Share on other sites

Kontrollera om det finns instansade hål i överdelen av skaftet på kängorna. De hålen visar hur många gånger kängorna varit inne för renovering. Man kan alltså få kängor som verkar nya men som inte är det. Finns det inga hål har inte kängorna renoverats utan de är nya.

 

/Krook

Edit: Jag accepterar inte mer än ett hål i skaftet men jag behöver å andra sidan inte acceptera begagnade kängor alls.

Edited by Krook
Link to comment
Share on other sites

Kontrollera om det finns instansade hål i överdelen av skaftet på kängorna. De hålen visar hur många gånger kängorna varit inne för renovering. Man kan alltså få kängor som verkar nya men som inte är det. Finns det inga hål har inte kängorna renoverats utan de är nya.

 

/Krook

Edit: Jag accepterar inte mer än ett hål i skaftet men jag behöver å andra sidan inte acceptera begagnade kängor alls.

jag lyckades få ett par med 3 hål!! :)

Link to comment
Share on other sites

Kontrollera om det finns instansade hål i överdelen av skaftet på kängorna. De hålen visar hur många gånger kängorna varit inne för renovering. Man kan alltså få kängor som verkar nya men som inte är det. Finns det inga hål har inte kängorna renoverats utan de är nya.

 

/Krook

Edit: Jag accepterar inte mer än ett hål i skaftet men jag behöver å andra sidan inte acceptera begagnade kängor alls.

jag lyckades få ett par med 3 hål!! :)

Och jag vet vad du tyckte om det.

 

Pego :/ Trupp(service?)förrådet

 

/Krook

Som fick ut ett par med 4 hål i. Men de fick förrådet på LG tillbaka fortare än kvickt. De studsade bara i mina händer.

Link to comment
Share on other sites

Nu har jag gått och blivit nyfiken igen...

Var någonstans på skaftet sitter dessa hål? En bild hade suttit som en fläskläpp!

 

Stansas det ut ett hål/renovering eller?

mina hål har suttit högt upp på skaftet, på insidan. japp det stansas ett hål per renovering

Link to comment
Share on other sites

Tackar för infon.

 

Har granskat mina tilldelade kängor medelst lupp nu :)

 

De enda instansade hål jag kan finna sitter i ovandelen av plösen, storlek och kronmärkning plus en 3:a på slutet.

 

Sluter mig till att jag kan sova lugnt i trygg förvissning om att de faktiskt var nya från TSF.

 

Edit: stavning.

Edited by Bliss
Link to comment
Share on other sites

Nu har jag gått och blivit nyfiken igen...

Var någonstans på skaftet sitter dessa hål? En bild hade suttit som en fläskläpp!

 

Stansas det ut ett hål/renovering eller?

mina hål har suttit högt upp på skaftet, på insidan. japp det stansas ett hål per renovering

Exakt samma här. Storleken är några mm, förmodligen är håltagningen utfört med en sån tång man tar nya hål i bälten och liknande med.

Mer avancerat än så är det inte.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...