Jump to content

På marsch efter muck...


Recommended Posts

Hejsan hoppsan. Pravda har skrivit en liten artikel som för en gångs skull inte är försvarsfientlig och som rent av är lite smårolig: Aftonbladet: På marsch i 90 mil

 

Detta är två GB 04/05 som fick för sig att gå hem. Man har ju inte hört något av dem utan man är glad att dem börjar närma sig civiliserade trakter ;)

Link to comment
Share on other sites

Vi hade riktigt lu*ermässig namnbrickor gjorda av tejp och ja... Det är inget indiantrick, det är bara ett allmänt snålt förband.

 

När det gäller utrustningen så har dom en deadline att passa. Dom skall stå på centralstationen i STHLM vid ett visst TNR för att möta upp ett antal K4-befäl som varit på kurs i området.

 

Bäst var nog ändå skidorna, Bat C's instruktioner var: När ni når barmark så är det bara att bränna skidorna.

Att bränna ett par vita blixten är något av det mest tillfredsställande jag någonsin gjort (dom var späntved redan som det var...)

Link to comment
Share on other sites

Jag och en annan systemtekniker från Signbat/I19 hade långt framgångna planer på att cykla kroncykel hem från signbats sista MUCK nu för någon vecka sedan. Vi fick spons från befälen på 2a/3e-komp (där vi låg) och det hela hade nog blivit kul, sovit hos lumparkompisar längs hela vägen hem. Dock kom en annan muckarresa och en träff med militärtolkar-kompisar i Moskva i vägen. Så ja,vi sket i det. k4 är som vanligt hårdare :baskerPa:

Link to comment
Share on other sites

Jo, cykla hem hade jag också kunnat tänkt mig faktiskt. Är ganska skönt att glida runt på landsbygden och insupa atmosfären, på sommaren vill säga. Iofs gjorde jag inte lumpen så långt hemifrån, men om det nu hade varit lite längre (och jag inte hade haft en bil som man kunde ha kört skiten ur på de krogiga småvägarna).

Link to comment
Share on other sites

Såg ut som om dom hade vänt namnbrickorna,

men ändå lös det det något rött från dom..??

Har dom tejpat med röd tape?

Sikta här?

 

Kanske är det något "indiantirck" som

någon från ND kan berätta?

Uppe på K4 får man inte sånna där elita namnbrickor.

Utan det är faktiskt i princip färgad tejp med tryck på. Detta för att spara slantar.

 

Den röda färgen på deras namnbrickor visar att de är från 2. Skvadron. :o

Link to comment
Share on other sites

någon som kan anmäla bilder från ankomsten på sergels torg...skulle va kul o se Leni Björklund i sina gummi stövlar o röda vindrock tala med de 2 tappra soldaterna om hur deras "lilla" skogspromenad har varit.

Link to comment
Share on other sites

Undertecknad såg Leni Björklund på Östermalmshallen så sent som i sen eftermiddag. Vederbörande såg bekymmerslös ut. Glad i hågen och så vitt jag kunde bedöma, helt utan livvaktsskydd. Ministern handlade hos Segers. Björklund är en ny besökare på Hallen. Tja, det är inte mitt bekymmer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...