Jump to content

Recommended Posts

Posted

P10 Strängnäs bör vara det närmaste pansarregementet, men det skall läggas ner så det kan bli lite problem.

allt detta borde du kunna hitta på mil.se, använd sökfunktionen bara.

Posted

Tror inte att det är några problem.

Dom hade väldigt ödmjuk inst. under min tid där.

Var mer som en civil arb. plats.

Gossen behöver inte vara rädd för bannor

för dålig rakning.. :unsure:

Det sades att HkpDiv hade slapp stämning,

men när det väl var skarpt läge så var dom

att räkna med.

Vi var det "svarta fåret" på BÖS, kanske

avundsjuka vad vet jag.. :)

Posted

Hösten 2003 praoade jag på Lvbat på I19, där hade jag närhet till både pansar och hkp.

Jag fick faktist följa med på en väldigt lång hkp flygning över norra norrland den näst sista dagen jag var där. Kanske är det något att rekomendera?

Jag vet att jag iaf ska komma tillbaka dit. :banghead:

Posted (edited)

Intressant ska kolla mer på I19

EDIT. asså har bor ju i stockholm är det inte lite långt :sniper: att åka för 2dagars prao eller kan man typ ansöka om typ 2dar extra prao eller är det bättre att han prao:ar lite närmare stockholm??

Edited by sergeant jönsson
Posted

Resan till och från var i sig inga problem för mig, jag klev på tåget i Stockholm och en fänrik ringde och väckte mig på tåget och hämtade mig sedan vid stationen med bil.

Iof tog resorna upp och ner totalt ca 28 timmar, ett dygns resa för två dagars PRAO kanske är lite mycket, men kolla om han får förlängd PRAO tid som du sa. Mängden kul man har är svårt att förklara bort med "för lång res tid", tycker jag iaf.

Men självklart ska grabben görat på '19, plus att lite tågresa gör en man av honom.. :P

Posted

"Tack för ditt intresse för Norrbottens regemente.

Som du kanske vet så har vi fått ett nytt försvarsbeslut. För I 19 innebär det en grundläggande omorganisation som berör all personal.

Vi har därför inte möjlighet att genomföra PRAO förrän tidigast mot höstkanten.

När vi börjar igen kommer vi att gå ut på vår hemsida och till skolor och meddela detta."

JIPPI :)

Posted

Han vill absolut INTE prao:a på typ ica eller liknande utan på nåt som är kul/coolt.

På Livgardets prao sida står det att dom bara har prao v17 och v19, kan man tänja på gränserna lite där? :banghead: .

Men nu ska jag titta runt på lite hkpskv

Posted
Enda chansen till Paro inom FM

blir väl snart på Högkvarteret i Sthlm.. :banghead:

Det verkar så tyvärr det så lite mörkt ut just nu, för jag misstänkte att det skulle vara så med det är väl bara att försöka tills grabben för nån prao plats inom FM

Posted

Vill ungen flyga helikopter går det säkert utmärkt på Malmen, det är ju sånt praoelever gör när de kommer hit. Problemet är nog snarare att det tar en stund att åka från Stockholm till den fantastiska metropolen Malmslätt.

Posted

Min kusin kom ner och praoade på mitt kompani när jag jobbade. Därför måste jag också säga att det närmaste pansarförbandet efter p10 är P4/Kvarn som ligger 4 mil utanför Linköping. De som praoar där brukar få sova över i logement. Jag tror att det är ganska flexibelt med tider eftersom det bara är ett kompani. Frågan är som sagt om det finns några soldater där eftersom muck är i april och de nya KB soldaterna utbildas i Skövde. Men du kan ju pröva.

Hälsn. Boc

• 4 weeks later...
Posted

Hej, nu är han lite intresserad av att prao:a på en brandstation så i såna fall blir det botkyrka brand station eller södertälje brandstation det lutar på s-tälje brandstation, min fråga är om vi har nån brandman här på forumet som vet om brandstationer tar emot prao elever och ge all info man kan behöva vid prao på en brandstation

Posted

Jag bor i Botkyrka och jag hade en klasskompis i 9an som gjorde sin PRAO på Tumba brandstation. Kontakta dom och hör om det är möjligt att prao:a där nu när räddningstjänsten inte längre är en kommunal förvaltning i botkyrka.

Jag PMar Namn och nummer.