Jump to content

Recommended Posts

Posted
Fan! Och jag har ju redan praoat färdigt för högstadietiden! Hoppas man får praoa på gymnasiet också, för då kan jag ju praoa i ettflygförband! :lol:

Man kan inte PRAO:a efter högstadiet, Däremot kan man ha APU om man inte går på Natur eller Samhällsvetenskap.

Posted
Fan! Och jag har ju redan praoat färdigt för högstadietiden! Hoppas man får praoa på gymnasiet också, för då kan jag ju praoa i ettflygförband! :lol:

Man kan inte PRAO:a efter högstadiet, Däremot kan man ha APU om man inte går på Natur eller Samhällsvetenskap.

Beror lite på vilken linje man väljer, gick själv 2-årig social linje som hade mycket Praotid.

Hade 1 veckas Prao på KA4 när jag gick i nian, sedan gjorde jag en vecka på I17 och 3 veckor på I16 ( vi fick ut full utrustning minus vapen) i Gymnasiet.

Posted

Beror lite på vilken linje man väljer, gick själv 2-årig social linje som hade mycket Praotid.

Hade 1 veckas Prao på KA4 när jag gick i nian, sedan gjorde jag en vecka på I17 och 3 veckor på I16 ( vi fick ut full utrustning minus vapen) i Gymnasiet.

Okej, Då låter det som om jag är felunderrättad av studierektorn på min skola. :( Fick den informationen på papper i samband med att jag började på gymnasiet i höstas.

sergeant jönsson --> No problem, Jag bistår gärna om du har några fler frågor ;)

Posted

Inget snack om saken han ska vara på P4 ju på mitt kompani wartofta ett stridsvagnskompani det funkar alltid bra ;) tanks är ju om inte annat de häftigaste som finns vi har haft en massa prao under min vpl som varit hos oss så de kan inte vara så svårt att fixa in honom där.

Skaraborgs regemente

Adress Box 604

541 29 SKÖVDE

E-post [email protected]

Telefon 0500-465000

Telefax 0500-465020

Posted
Inget snack om saken han ska vara på P4 ju på mitt kompani wartofta ett stridsvagnskompani det funkar alltid bra ;) tanks är ju om inte annat de häftigaste som finns vi har haft en massa prao under min vpl som varit hos oss så de kan inte vara så svårt att fixa in honom där.

Skaraborgs regemente

Adress Box 604

541 29 SKÖVDE

E-post [email protected]

Telefon 0500-465000

Telefax 0500-465020

Är det bara o ringa och fråga om han kan praoa på p4?,och om dom säger nej ringa lite till tills dom säger ja eller? :blink:

Posted (edited)

Jag var på P4/Kvarn.

Det var farligt värre. Efter det har jag gått med i FBU, börjat läsa på SoldF och blivit kär i CV90.

Edit: Och börjat lyssna på metallica, vilket befälen envisades med att alltid spela på befälsrummet.

Edited by Runqvist
Posted

Skaraborgs regemente

Adress Box 604

541 29 SKÖVDE

E-post [email protected]

Telefon 0500-465000

Telefax 0500-465020

Tyvärr går det inte, kompaniet existerar inte. Det avslutar sin verksamhet om en vecka, och sedan påbörjas det igen efter meidsommar. Det gäller alla kompanierna, jag får be dig återkomma i höst, då jag antar du har din nästa PRAO-period.

Nu har vi testat på säkert 7-8 ställen i FM det enda som verkar funka nu är en brandstation: tumba eller södertälje brandstation

Posted

Låt grabben ta vad som helst om det endast är två dagars PRAO. När man går i åttan/nian har man ju en tvåveckors PRAO, och då har man ju faktiskt tid att ta sig till vilket regemente som helst i vårt avlånga land.

Posted
Låt grabben ta vad som helst om det endast är två dagars PRAO. När man går i åttan/nian har man ju en tvåveckors PRAO, och då har man ju faktiskt tid att ta sig till vilket regemente som helst i vårt avlånga land.

DEt är ju det att det är han som vill praoa i FM det är ju inte så att det är jag som tvingar han om du tror det ;) ,men du har en poäng om att det bara är två dagar

Posted

Kontakta K4 och be att få en prao plats på KB-skolan. Med lite tur kan han få med sig fältdygn och en massa annat gottigt. Kom dock ihåg att han kommer få ställa in sig i leden. Vilket innebär att har han lätt för att börja lipa när det blir mörkt och kallt har han inget där att göra.

Ett par år sedan hade KB två prao-elever med och när det kröp ner mot -30 och gossarna förstod att dom skulle spendera natten ute utan tält ville dom inte vara med och leka längre :)

• 2 weeks later...
Posted
Min kusin kom ner och praoade på mitt kompani när jag jobbade. Därför måste jag också säga att det närmaste pansarförbandet efter p10 är P4/Kvarn som ligger 4 mil utanför Linköping. De som praoar där brukar få sova över i logement. Jag tror att det är ganska flexibelt med tider eftersom det bara är ett kompani. Frågan är som sagt om det finns några soldater där eftersom muck är i april och de nya KB soldaterna utbildas i Skövde. Men du kan ju pröva.

Hälsn. Boc

På Kvarn har vi nu efter muck ett 80-tal vaktsoldater som gör GSU. De upplöses i mitten på maj för att påbörja sin bevakningstjänst.