Guest monsterflisan Posted February 6, 2005 Report Posted February 6, 2005 Hej Undrar om det är någon som vet vilken grad man kommer att få som stridsfordonsföare. Rycker in 27 juni 2005 // monsterflisan Quote
Guest monsterflisan Posted February 6, 2005 Report Posted February 6, 2005 Jag har läst nån stans att det är furir, men det stämmer uppenbarligen inte, eller? Quote
KD803 Posted February 6, 2005 Report Posted February 6, 2005 Om koden är GC 901 så är det en menig befattning. 9 = menig 8 = gb 7 = pb osv. Quote
Rickard N Posted February 6, 2005 Report Posted February 6, 2005 Är inte Stridsvagnsföraren stf i Skövde och Revinge åtminstone, då borde vederbörande få sergeants grad. Quote
Guest monsterflisan Posted February 6, 2005 Report Posted February 6, 2005 Jag kommer att ligga inne på P4 om det har någon större betydelse med skillnad från menig till serg. Quote
Mats Posted February 6, 2005 Report Posted February 6, 2005 Nu är det så, att som "stridsfordonsförare" kan man bli allt mellan bärgningsman på Bgbv 90 och skytt på Strv 122. Men, man blir i regel bara menig, undantag för de som blir ställföreträdande bärgningsgruppchefer och dylikt, de blir furirer. Jag vet att skyttegruppbefäl bytt befattning från skyttegruppbefäl till stridsfordonsförare och fått grader samtidigt som sina forna skyttegruppbefäl-kollegor. Quote
Recommended Posts