Jump to content

Vasaloppet blir "Integrationsloppet"

Guest järv

Recommended Posts

Posted

Jag tror jag DÖR!!!

Låt alla arbetarbrigader i hela Folkrepubliken Sveriges Arbetarråd skicka sina små pionjärer till detta lopp i åminnelse av Vår Allrakäraste Allvise Ledare, Ordförande Perssons, resa mellan Sälen och Mora under befrielsekriget mot det multinationella monopolkapitalismens koloniala förtryck!

Posted

Snälla, säg att sån här idioti är ren och skär maskirovka... :(

Låt alla arbetarbrigader i hela Folkrepubliken Sveriges Arbetarråd skicka sina små pionjärer till detta lopp i åminnelse av Vår Allrakäraste Allvise Ledare, Ordförande Perssons, resa mellan Sälen och Mora under befrielsekriget mot det multinationella monopolkapitalismens koloniala förtryck!

Da Tavaritj!

Posted

Låter ju väldigt bra. Byt namn på Gothia Cup till Integration Cup. Byt namn på Göteborgsvarvet till Allaärlikavärdajämställdhetsloppet.

Sicket trams.

Posted
Låter ju väldigt bra. Byt namn på Gothia Cup till Integration Cup. Byt namn på Göteborgsvarvet till Allaärlikavärdajämställdhetsloppet.

Sicket trams.

glöm det!!

du som verkar vara göteborgare vet väl att det kommer att heta "göran johansons cup" och "göran johansson loppet"

och har du gått på den lätte att världskulturmuseumet är ett museum?

det är ju görans gravkrypta.

här skall göteborgs framtida skolbarn samlas, och titta på den store ledaren i all framtid.

fast han behöver ju inte balsameras, han ser ju redan ut som han vart statist i CSI redan.

fan nu kommer det goa´gubbar i frölunda-dräkter och hämtar mig.

ja kommer bli internerad på kviberg.....

Posted

Är man lite insatt i ämnet så borde man veta att det, förutom det Stora/riktiga Vasaloppet, körs fler tävlingar/arrangemang, t.ex. Försvasrmaktsvasan. Integrationsloppet är bara en del av hela jippot. Att få barn och ungdomar av utomnordisk härkomst att åka längdskidor är ett lovvärt initiativ - de barn och ungdomar av t.ex. svensk härkomst som bor i trakten (dalarna, sälen/mora) och som INTE åker skidor är sannolikt oomvändbara.

Man kan även ifrågasätta riktigheten att kalla en barntävling för Vasaloppet? (Jfr. 90 km med t.ex. 900 meter.) Än värre är det att arrangera barn/mini-marathon-lopp, då ett marathonlopp per definition är 42195 meter - kan man isåfall göra mimi-10 000 meterslopp och miniörnmarscher?

Integrationsloppet är ett ok namn, speciellt med den målgrupp som man skall vända sig till.

Åk själv!

Posted
Man kan även ifrågasätta riktigheten att kalla en barntävling för Vasaloppet? (Jfr. 90 km med t.ex. 900 meter.) Än värre är det att arrangera barn/mini-marathon-lopp, då ett marathonlopp per definition är 42195 meter - kan man isåfall göra mimi-10 000 meterslopp och miniörnmarscher?

Integrationsloppet är ett ok namn, speciellt med den målgrupp som man skall vända sig till.

Åk själv!

Hur många barn i låg-mellanstadie-högstadieåldern tror du har åkt Vasaloppet? Lilla vasaloppet och Mini-marathon är i mitt tycke namn som fungerar utmärkt på barntävlingar.

järv - som minsann började sin skidkarriär i något som kallades Lilla vasaloppet.

• 2 weeks later...
Posted

Knixet som jag ser det är att integration inte kan tvingas fram. Den växer fram när samtliga inblandade parter är mogna för det.

Posted

Inte för att klanka ner på deras fina ide med ett "Integrationslopp". Men de invandrare som bor omkring Sälen och Mora borde vara några av de mest "Integrerade" invandrarna i sverige, eller ialla fall dom som har stösts möjlighet att integreras i det svenska samhället.

Nej, gör sattsningarna där de behövs istället, dvs i storstadsregionerna rinkeby, bergsjön, rosengård mfl.

Integrationsvasan och dylika tilltag är bara ett spel för galleriet.

Posted

VASA kanske var lite rasist eller våldsam av sig,Så jag tycker det är en jättebra idé så barna inser att vi inte är en bra nation,Sen tycker jag också att men ska införa en ny flagga som kallas Integrationsflaggan.Sen har vi det med BLÅA ögon...Färgade linser kanske kunde va en bra idé. ;)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...