Jump to content

Rekrytering Nijmegen

SGT Jakobsson

Recommended Posts

Tjena KJ-Bröder! (så klart ska ni övriga oxå dra ner dit med era gäng)

Styr nu upp era veka kroppar och häng med till Nijmegen iår!!

Förbundet Kustjägarna

Nijmegen 2005

jag var där förra året och KJ höll fanan högt.

Datum: 19-22 juli 2005 3:e veckan i juli

I år vill vi ha ännu fler KJ och prestera lika bra..

Det är en vecka med:

fys med kamraterna på dagen och fest och roligheter på kvällen.

Tänk er sista dagen 1 mijlon människor kantrar gatorna, barn springer fram och ger dig godis och frukt, en tropp rakryggade stolta välväxta kustjägare tågar fram i raskt tempo, förbi de inledningsvis så kaxiga tyskarna/mfl.

Vi är timmavis före övriga svenska grupperna ändå går vi 2h långsammare än Legenden Kapten Carlsson gjorde på hans tid innan de blev förbjudna att det deltaga.

Slut upp bröder!

Det är en upplevelse ni aldrig kommer glömma!

läs mer: på länkarna ovan.

• 6 months later...

Hittade denna tråden väldigt sent...men vi delade logement med KJ-killarna förra året och i år var vi full grupp och kom in som som 2:a grupp samtliga dagar trots att vi hade en skadad.

Så nästa år kanske vi kan hålla ert tempo (en bit iaf).

• 4 months later...
Hittade denna tråden väldigt sent...men vi delade logement med KJ-killarna förra året och i år var vi full grupp och kom in som som 2:a grupp samtliga dagar trots att vi hade en skadad.

Så nästa år kanske vi kan hålla ert tempo (en bit iaf).

Okej, då har vi träffats... :)

Bra Jobbat!!

Ja ni gick på ganska bra tyckte jag!

Ni hade tränat sjukt mkt till 2004 vill jag minnas, tränade ni lika mkt till 2005?

/J

Vi är timmavis före övriga svenska grupperna ändå går vi 2h långsammare än Legenden Kapten Carlsson gjorde på hans tid innan de blev förbjudna att det deltaga.

Förbjudna?

Ja jag tycker oxå det låter konstigt, vet inte var jag har hört det. För jag vet att jag har hört det. Vet inte av vem eller hur de kan bli det?

De kanske inte alls blev förbjudna, de kanske inte hade mer tid på KJ komp utan fick välja bort nijmegen? eller så var det kontingentchefen som förbjuöd dem eftersom de inte tog några pauser utan bara gick på? jag vet inte, men jag vet att de försökte med att alla var tvugna att pricka av sig i pauserna då skickade de en i förväg att pricka av alla sen gick de vidare..

källa: Legenden själv!

Jag kan höra med honom om de är förbjudna, men det tror jag inte.

Förbjudna?

Ja jag tycker oxå det låter konstigt, vet inte var jag har hört det. För jag vet att jag har hört det. Vet inte av vem eller hur de kan bli det?

De kanske inte alls blev förbjudna, de kanske inte hade mer tid på KJ komp utan fick välja bort nijmegen? eller så var det kontingentchefen som förbjuöd dem eftersom de inte tog några pauser utan bara gick på? jag vet inte, men jag vet att de försökte med att alla var tvugna att pricka av sig i pauserna då skickade de en i förväg att pricka av alla sen gick de vidare..

källa: Legenden själv!

Jag kan höra med honom om de är förbjudna, men det tror jag inte.

Hade inte nämnda kapten en annan arbetsgivare ett tag? Ett land med förkärlek för höga järnkonstruktioner, baguetter, rött vin och vita kepi:s? En tämligen känd legion för främlingar från detta land blev enligt rykte/sägen portade från campen efter att ha ockuperat öltältet. :D

(Eller så tillhörde han Göteborgs Jägarbefälsförening...) :lala:

Kontrollera gärna med honom och återkom med "The True Story". Väntar med spänning på att än en gång få reda på sanningen bakom en skröna/myt.

Usch!!!!!

Kommer precis från bastun där jag suttit och begrundat min feta mage... De blev nog en +4kg denna julen lik förbannat ... och så läser man detta... Kanske dax för en försenad 40 års kris...

Skall höra med ett par andra gubbar..

Sgt Jakobsson!

Nu får du allt träna annars kommer en fet 43 åring, med kompisar, och fläskar förbi dig.. :P

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...