simon Posted November 14, 2004 Report Share Posted November 14, 2004 (edited) Hejsan! Hade tänkt skriva en fiktiv ROE och skulle vilja veta hur en sådan gestaltar sig. Skulle vilja veta hur ROE brukar utformas och formuleras. Hur många/få sidor? Får/måste alla soldater på mission läsa gällande ROE:n? Hur delas den ut? A4-papper? Kanske en förkortad och nedbantad version för fältbruk? Vilka delar i ROE:n är viktigast? Kanske någon som varit på mission skulle kunna skriva ut ROE:n från hans/hennes mission här eller via PM? Tack på förhand! Edited November 14, 2004 by simon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Foxtrotcharliegrg Posted November 14, 2004 Report Share Posted November 14, 2004 (edited) Edit: Vad är syftet med det? Mvh, Foxtrotcharliegrg Edited November 14, 2004 by Foxtrotcharliegrg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simon Posted November 14, 2004 Author Report Share Posted November 14, 2004 En OFP-kampanj i internationell miljö. Nothing more, nothing less. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Foxtrotcharliegrg Posted November 14, 2004 Report Share Posted November 14, 2004 Eftersom det inte sitter någon fet "Restricted"-stämpel eller liknande på det jag hittade... Ett litet inplastat häfte (stort som ett vykort),med tre sidor text, att ha med i benfickan. Huvuddelarna står nedan, detaljer och formuleringar får du fundera ut själv men det var kort och lättfattat skrivet. Mvh, Foxtrotcharliegrg --------------------------------------------------------- Användandet av våld och den s k eskalleringstrappan. Huvudprinciper att beakta vid frihetsberövande av personer Huvudprinciper att beakta vid genomsökning av fordon och byggnader samt vid visitation av enskilda personer --------------------------------------------------------- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blackadder Posted November 17, 2004 Report Share Posted November 17, 2004 Simon, lite info om samt en (gammal) som gällde under dom tidiga bosnien missonerna finns här. ROE Har du mer frågor så är du välkommen att PM'a mig. /blackadder Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
losec Posted November 17, 2004 Report Share Posted November 17, 2004 (edited) Ingen som har en ROE angående det kvinnliga könet liggandes någonstans? En sådan är alltid intressant. EDIT: Ironi. Edited November 17, 2004 by losec Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simon Posted November 17, 2004 Author Report Share Posted November 17, 2004 Tack så mycket Blackadder, det var något sådant jag letade efter. Nu måste jag bara lyckas korta ner det till mycket mindre text... PM är inte omöjligt att vänta sig... Tack! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blackadder Posted November 17, 2004 Report Share Posted November 17, 2004 Tack så mycket Blackadder, det var något sådant jag letade efter.Nu måste jag bara lyckas korta ner det till mycket mindre text... PM är inte omöjligt att vänta sig... Tack! inga problem, om det gäller en Nato-PfP peacekeeping operation så har jag nog ett par ROE-kort liggande hemma som jag kan scanna o sända till dig, hör av dig. /blackadder Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts