Jump to content

Amerikanska soldater??

Sg Joker

Recommended Posts

Kolla t.ex fox klicka på battle of fallujah under photo essays (b.l.a. så finns bilden som DN visar där.) Vad jag undrar är dock den första bilden tagen genom bildförstärkare.

Det finns ju rapporter om amerikanare som använder AK47 och kan fallet vara så här?

Eller är det också en irakier?

Såg ett inslag på nån tysk kanal i natt där bland annat . Bland annnat bilden med fångarna på golvet kommer från det inslaget, och var det jänkare som figurerade så har dom börjat prata arabiska allihop.

OT

Fox skulle jag inte lita på ens om dom sa att jorden var rund.

/OT

Jag har också hört det här med att det är jänkare med de irakiska soldaterna.

Efter att ha följt det här lite så känns det som att man använder irakierna som som "kött" men nämner att det är amerikanska "advisors" med så att man endå får lite utav äran.

Får lite "Dieppe" flahback där majoriteten var kanadensare men till operationen misslyckades så var det en engelsk operation.

Jag har också hört det här med att det är jänkare med de irakiska soldaterna.

Efter att ha följt det här lite så känns det som att man använder irakierna som som "kött" men nämner att det är amerikanska "advisors" med så att man endå får lite utav äran.

Får lite "Dieppe" flahback där majoriteten var kanadensare men till operationen misslyckades så var det en engelsk operation.

Jag skulle mer vilja säga att det är lite annat värde eftersom det är _iraksiska_ styrkor och inte bara jänkare som intar Falluja

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...