gunnarbj Posted October 23, 2004 Report Posted October 23, 2004 Hej! Skall med EB01 som NBC officer i MTNF(N). Jag är intresserad av att höra från er som varit nere tidigare om ni hört något om NBC användning/lagring. Även sådant som DU (utarmat uran) och problem med industrikemikalier är intressant. /G Quote
SteveO Posted October 23, 2004 Report Posted October 23, 2004 Kan bara svara över Kosovo. Men när jag var nere nu (KS09) så finns det ju ganska mycket skit. Ren tårgas i säckar, NBC utr som innehåller skarpa preparat dessa prylar finns i utbombade am förråden. Quote
Vargas Posted October 23, 2004 Report Posted October 23, 2004 Kan bara svara över Kosovo. Men när jag var nere nu (KS09) så finns det ju ganska mycket skit. Ren tårgas i säckar, NBC utr som innehåller skarpa preparat dessa prylar finns i utbombade am förråden. Sen kan man ju faktiskt ge fan i att klafsa runt i Lukare ... Quote
SteveO Posted October 23, 2004 Report Posted October 23, 2004 Sen kan man ju faktiskt ge fan i att klafsa runt i Lukare ... Du är bara avundsjuk Quote
Krook Posted October 23, 2004 Report Posted October 23, 2004 Vi fick larm om att stridsgaser användes i området SO Tuzla när jag var nere -95. Det bekräftades senare. Det var icke-dödande men förmågenedsättande gaser som användes. Men det är ju snart 100 år sedan. B) /Krook Quote
Fk Satan Posted October 23, 2004 Report Posted October 23, 2004 ring till skyddC och fråga, de har koll på det mesta rörande NBC. telefon 090-17 55 00 Quote
Recommended Posts