Jump to content

Gripen fritagen i Haparanda...

LeadHead

Recommended Posts

Posted

Jag tycker det verkar som om polismännen gjorde bra ifrån sig! Skyddade sig själva samtidigt som de identifierade någon/några av de inblandade. Det är nog svårt att göra så mycket mer i den situationen. Synd att förstärkningen var så långt bort...

Posted

Hade dem inga tjänstevapen? Använd dem så kan man lösa identifieringen i efterhand...

Jaaa jag är något raljant...mummelbakismummel

Posted

Det är det jag undrar. Nu vet jag ju inte exakt hur hotfulla de här människorna var men det känns som om polismännen trots allt levde på "pöbelns nåd" så att säga. Det är väl inte helt lyckat?

Posted
Det är det jag undrar. Nu vet jag ju inte exakt hur hotfulla de här människorna var men det känns som om polismännen trots allt levde på "pöbelns nåd" så att säga. Det är väl inte helt lyckat?

Hva er poenget med å ha tjenestevåpen hvis man ikke bruker det ?

Posted

Tror inte dom fått rätt om dom brukat tjänstevapnet i den frågan, låt honomkomma undan nu och ta honom i morgon när han sovit ruset av sig, brottet finns ju kvar, och inga människoliv splides. Det var nog det viktigaste, men visst skjuts det för lite i den svenska poliskåren :ph34r: . I staterna (ingen bra jämförelse) så hade vi haft ett dussin döda i denna fåga och hur bra hade det varit.

Posted

Terrorbalans finns det nått som heter, men det gäller mest på internationell nivå, nu tycker jag iof inte att det på något sätt är fel att hålla en sån balans även på små nivåer som den här, en rasand folkmassa kan ju vara ett hot mot polisernas liv, även om man inte tänker skjuta kan det ju inte vara direkt fel att visa att man är beväpnad och berädd att försvara sig. FÖR ATT UNDVIKA KONFLIKT.

Precis som att man på internationell nivå skaffar sig kärnvapen, ingen kommer attackera dig med det samma efter som ni endast kommer utrota varandra.

Poliserna verkar dock gjort det rätta och klarade sig undan utan att skadas, men folk ska inte tillåtas göra så här.

Posted

Jag var ju säker på att ett Jas 39 gripen hade blivit fritaget när jag såg rubriken! :P haha. Undrade hur det skulle gått till!

Iaf. jag tycker poliserna gjorde rätt! Finns inte så mycket mer de kunde gjort.

Posted
I staterna (ingen bra jämförelse) så hade vi haft ett dussin döda i denna fåga och hur bra hade det varit.

Kanske ganska bra....Så lär sig idioter att inte "ingripa" på detta sätt..

Fan jag blir mörkrädd när jag läser sånt där....

:winner:

Posted

Hurvida det är rätt sätt eller inte så måste ju polisen i alla fall på något sätt börja se till att dom får lite respekt. För det blir ju bara värre och värre, det finns ju snart ingen respekt kvar för våra poliser.

Det är då min privata åsikt. Men hur ska dom vinna denna respekt?

Genom en upptrappning av våld? Inte mig emot igentligen att dom skjuter

bort lite slödder. Men det kan ju också bidra till ytterliggare upptrappning av

våldet i samhället. Vad vet jag? delar med mig av lite tankar som studsade runt

i bollen på mig bara.

Någon som har några funderingar eller förslag på hur det ska lösas?

Posted

Polisen provar peppar spray i vissa län. Dom skulle ta och sluta prova. Ge alla polismän dessa fin fina spray flaskor. Med lite spray i ansiktet gör du inte mycket annat an gråter som ett litet barn.

Jag var tvungen att prova det själv och det ar inte kul :blink:

Har inte ÅÄÖ på jobbet ;)

Posted
...Ge alla polisman dessa fin fina spray flaskor...

Jag har dock hört från en del poliser att de inte riktigt gillar tanken med fler prylar som de ska bära med sig. Kan i o f s förstå dem, vad blir nästa grej efter batong, pistol, handfängsel, elpistol, pepparsprej?

Om det fortsätter så här riskerar de att se ut som överkitade MÖP:ar :blink: (eller kanske det heter PÖP) hela bunten.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...