Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej.

I lördags natt så skadade jag mitt knä REJÄLT då jag föll 2-3 meter från ett staket.... nu är mitt knä helt svullet och jag kan inte gå normalt...

Både min pappa och jag tror att det bara är blåslaget...dvs inte stukat eller ur led osv....

Rycker in imorgon (måndag 23.e aug)

Jag har en sån jävla otur!! Jag som var så jävla beredd på att göra lumpen.. och nu DETTA :(

Vad tror ni dom säger?! :D

/Paul är mycket nere.

Posted

Se till att berätta för befälen vad som hänt. Inryckningssamtalet är ett bra tillfälle att berätta vad som hänt och att du är motiverad.

Så länge du kör med öppna kort, så har du inget att förlora på det. Mörkar du skadan, kan det bli värre i långa loppet och då kan du bli tvungen att bryta din GU om det vill sig illa.

Posted

Jag säger som det är helt enkelt!

För när jag mönstrade så sa dom till mig "vill du göra lumpen?"

"Bestäm det ni" sa jag.

Jag låter dom bestämma det helt enkelt: Vill dom att jag ska försöka så gör jag det... men säger dom att det omöjligt för mig att klara av GU...så får det bli så!

FAN! :D

Posted
Hej.

I lördags natt så skadade jag mitt knä REJÄLT då jag föll 2-3 meter från ett staket.... nu är mitt knä helt svullet och jag kan inte gå normalt...

Både min pappa och jag tror att det bara är blåslaget...dvs inte stukat eller ur led osv....

Rycker in imorgon (måndag 23.e aug)

Jag har en sån jävla otur!! Jag som var så jävla beredd på att göra lumpen.. och nu DETTA :(

Vad tror ni dom säger?! 8-/

/Paul är mycket nere.

Vad/vart skulle du rycka in som?

Posted

Enligt trådens underrubrik så är det idag du rycker in. Hur förhåller det sig?

Jag hade inte tid/ork/vilja att sitta uppkopplad min första dag i lumpen.

Posted

Jag är fortfarande hemma.

Har varit på MAS (sjukhuset i malmö) inatt...kom hem klockan 4 inatt....

Har pratat med LV6 nu...ska dit imorgon bitti för att visa mitt knä... jag tänker be om uppskov/avhopp....beror på vad det innebär att be om uppskov. :huh:

Har ingen lust att göra lumpen just nu... är alltför skadad för att äns sitta upp...

Ska lägga mig ner nu igen då jag blir yr då jag sitter upp :)

Posted

Kommer dom verkligen att säga att jag ändån ska göra lumpen, även om jag INTE kan gå alls....att jag INTE kan lyfta något....att jag SPYR då jag sätter mig upp?

Hur hårda är dom? :)

Jag verkligen ingen lust att göra lumpen just nu

Posted

det finns tre olika alternativ.

1, Du får frisedel (alternativt placerad i utbildningsreserven).

2, Du får uppskov med din vpl.

3, Du måste göra vpl, men får rejäl lindring av tjänsten inledningsvis.

Posted

Oj oj.. :(

Läkaren på LV6 ska avgöra detta imorgon... jag är SÅ säker på att han kommer att ge mig något som jag inte vill ha....... fan också. 8-/

Har man nån rätt att alls påverka detta själv?

Har jag inte rätt att hoppa av eller nåt? För jag hade gärna gjort lumpen vid nästa chans istället...för undvika lumpen vill jag INTE..... men dock så vill jag inte "halvt" försöka att göra det nu med en helt mörbultad kropp....

Ska jag göra lumpen så ska jag fan vara med 100% istället.... dom kanske förstår min motivering? :tveka:

Posted

Knät då? Hur är det med det? Fortfarande svullet och eländigt? Även om GU är största bekymret just nu så måste du kanske kolla upp så att det inte är något kors- eller ledband som är skadat. Då kanske det inte ens är idé att söka nästa år heller?

Posted

Jag har varit hos en läkare... han såg inget då?

Men jag har idag FORTFARANDE svullet knä och ont.... men inte like ont ALLS som förut!

Jag kanske borde gå till en läkare igen? :baskerFN:

Posted

Hellre en gång för mycket än en gång för lite. Det vore ju för j***a illa om du skaffar dig men för framtiden på grund av ett uteblivet läkarbesök?

Men det är klart, du riskerar väl att få samma svar som jag fick när jag kom in med spricka i foten - "ta två alvedon och kom igen i morgon om det inte har gett med sig!" :)

Posted

Och även om jag inte äns kunde stå upp i mer än 20 sekunder så hade ett befäl mage att säga till mig klockan 3 på natten efter att jag har varit på Halmstad akuten: "Sandgren... du kommer inte härifrån förren du muckat"

Och så hade jag precis varit på akuuuuten för mina smärtor??? :Malaj:

Jävla idiot!!! :baskerPa:

Posted

Antagligen hade det befälet inte sån koll på det här med sjukvård.

Eller så tillhör han kategorien "svinigabefälsomskiteriomduharont"

Men i början av lumpen är nog befälen lite hårda för att de värnpliktiga ska förstå allvaret bakom deras inryck.

Ditt befäl kanske inte förstod allvaret i din skada.

Hoppas du blir bättre, Å KOMMER IGEN!!! :baskerPa:

Lycka till.

Posted

Eller så är det så att befälet vet att varje avhopp kostar tid och pengar och ville försöka motivera dig att fortsätta (på försvarsmaktens egna sätt). Biter man ihop lite så klarar man bra mycket mer än vad man tror, och jag tror inte att befälet ville vara taskig utan bara försöka få dig att stanna.

Nu vet ju bara DU hur ont du hade, jag tippar på att befälet vet lika lite som jag som bara läst tråden, jag säger absolut inte att du är någon simulant eller nåt på något sätt, men man har sett individer som vill gå till sjuksyster för en sticka i fingret ungefär.

Önskar dig lycka till med knät och allt det där och hoppas att du kan fixa till dig en tjänst nästa år istället, om du vill alltså :wub:

Posted
Och även om jag inte äns kunde stå upp i mer än 20 sekunder så hade ett befäl mage att säga till mig klockan 3 på natten efter att jag har varit på Halmstad akuten:  "Sandgren... du kommer inte härifrån förren du muckat"

Och så hade jag precis varit på akuuuuten för mina smärtor???  :D

Jävla idiot!!! :wub:

Befälet kunde nog inte komma på tanken att man faktiskt rycker in om man inte klarar av att STÅ UPP.

:D

Posted (edited)

Vad menar du nu Ing?

Jag fick för jesus-namn åka till basen dagen efter jag legat på akuten...för att jag missade inryckningsdagen....allt för att man blivit uppskrämd att polisen kommer och hämtar en!! Så vad menar du? Att jag åkte dit och fejkade eller?

Med papper från en läkare där det stod "skall inte stå upp på 2-3 veckor"?

HuH?! :camo:

Så jag åkte dit...smärsamt som inn-i-helvete kan jag tillägga... och väl på basen så kunde jag knappt gå runt mellan dom olika husen då jag gick till läkaren m.m...

Åt helvete med befälet...han såg hur jag haltade!! :/

Förlåt för att jag svär... men jag är upprörd... skall inte hända igen.

Edited by Witnick
  • 4 months later...
Posted

Ok, var visserligen ett tag sen det var liv i denna tråden.. Läste den och undrar bara, hur har det gått?? fått en ny plats eller?

Posted (edited)

Nej, han är INTE född 1976...

Han är född 1984....

Han fick frisedel...

Och pluggar nu...

Och känner tuvärr av sitt knä ibland när han anstränger det, men klarar av det bättre nu:)

[*KmK* Paul, you are my best friend]

Edit: la till en sak...

Edited by Bubba
Guest
This topic is now closed to further replies.

• Create New...