Jump to content

AK-74 Replika

vargen

Recommended Posts

Softgunner

kolla softgunner vetja. De har en hel del vapen i den stilen och om jag inte minns fel hade de en AK-74... har även ett minne av att jag såg ett kolsyredrivet AKM på blocket någon gång... kom till och med upp här på en diskussion

satte siffrorna fel... ändrat nu!

Edited by Private Haze

http://www.rusmilitary.com/ säljer deaktiverade ak 74 från england, vet inte hur det är med import av såna, nån här som har koll?

En airsoft 74 blir en ganska dyr historia då du måste köpa en ak 47 och sedan bygga om den till en 74 och spelar man inte airsoft är det knappast värt det

www.wgcshop.com säljer det som behövs

http://www.rusmilitary.com/ säljer deaktiverade ak 74 från england, vet inte hur det är med import av såna, nån här som har koll?

En airsoft 74 blir en ganska dyr historia då du måste köpa en ak 47 och sedan bygga om den till en 74 och spelar man inte airsoft är det knappast värt det

Deaktiverade vapen är licenspliktiga i Sverige.

Angående airsoft ak74 så finns det, man behöver inte bygga om någon ak47.

Sök på airsoft ak74 på google så hittar ni rätt mycket.

The Swede ,O

The Swede ,O

Eftersom jag spelar airsoft själv så sökte jag rätt tveksamt på google och såg att de saker som finns till salu antingen är redan ombyggda av affären ak 74 eller bara 74 magasin, finns ju vissa fusk 74:or som bara är svartmålade 47:or med ak 74 magasin i.. kanske nånting att satsa på om man itne är för kräsen.

Min uppfattning är ju att våra vapenlagar håller på att anpassas mot EU, undrar om man kommer att släppa på lagarna om de-aktiverade vapen?

Jag tycker ju, givetvis, att det hade varit positivt ,O

Intressant är ju också att dessa "vapnen" är byggda från delar som är de-aktiverade, mao så har man inte plockat ut ett vapen och de-aktiverat det, dessa vapnen har ju aldrig varit funktionsdugliga..

Edited by 2Sharp

Intressant är ju också att dessa "vapnen" är byggda från delar som är de-aktiverade, mao så har man inte plockat ut ett vapen och de-aktiverat det, dessa vapnen har ju aldrig varit funktionsdugliga..

Där kan du ha en poäng.

Eftersom dom aldrig har varit fungerande borde dom kunna räknas som replikor istället för deaktiverade, eller? :-(

I övrigt har jag samma inställning som du angående vapenlagarna.

The Swede :huh:

kände mig manad att lägga in en rättelse, varken CA eller TM gör någon ak74. Därimot finns det "conversion-kits" så man kan bygga om ak47:or till ak74,AK103

AKM, RPK, SVD mm. Än så länge produceras inga rena ak74:or, alla är ombygda ak47:or.

"skrot" som i fungerande skick skulle vara ett vapen klassas också som vapen i "skrot"-skick....

Nåt i den stilen har jag för mig att jag läst någonstans. Men jag kan givetvis ha helt vansinnigt fel för mig, ty det har hänt förr :clap:

Nej, du har ju i sak rätt, men det förutsätter ju att vapnet en gång har varit fungerande..

Om ett vapen är byggt från scratch av delar som aldrig någonsin suttit i ett fungerade vapen, mao, de delar som används för att bygga samman vapnet är inga funktionella delar, hur är det då??

Vapenlagen säger:

"obrukbara vapen som i brukbart skick skulle räknas som skjutvapen" jag tycker man kan tolka det dels som att något som ser ut som ett vapen men inte är brukbart kan räknas som ett vapen, då borde en "Hobbex replika" räknas dit, det är ju ett föremål som ser ut som ett vapen som i brukbart skick skulle gå under vapenlagen.

Eller, menas det att det måste vara just föremålet du håller i din hand som skall ha varit brukbart?

Jag tycker det är tvetydigt..

Jag hade mer än gärna haft en AKSU hemma.. :/

Finns altid gas AK-74 men de heter ju Yunker ex. Yunker 2

Yunker2

..och där har vi återigen problemet med om de är lagliga i Sverige eller inte..

Jag tror att de flesta tycker det är tråkigt att riskera att åka dit på vapenbrott när de vill ha något för att det är en kul grej.

Jag tror att de flesta tycker det är tråkigt att riskera att åka dit på vapenbrott när de vill ha något för att det är en kul grej.

[ironi]Och det är ju fruktansvärt omanligt att åka dit för vapenbrott med ett luft-/gasladdat vapen[/ironi] :):Malaj::)

Yunker2

Jag är grymt seriöst sugen på en svd.

Vart skall man vända sig för att kolla upp detta som ni diskuterat här då?

Den myndighet som handhar frågan om vapenlicens kanske kan vara lämplig?

:)

Det var någon brittisk site som de visade och sålde en konverterad SVD, prova bläddra igenom kalashinkov.guns.ru och deras länkar. Senast jag såg den kostade den 8000 kr ca.

• 1 year later...

Ser att det finns en replika av en AK-47 på Hobbex nu (fast de är tillfälligt slut i skrivande stund enligt deras hemsida), de kostar 995 spänn. Det är ingen soft air gun utan en replika, och den väger 4,250 gram. Någon som har sett dessa och kan säga hur verklighetstrogna de är "up close"?

http://www.hobbex.se/

Jag har spelat en del airsoft för ett antal år sedan och ak47 från Marui är det som gäller i grunden (du måste alltså köpa en sådan).

Sen får du köpa konverteringssatser från Hong Kong. Ska du ha kvalitet kostar det, exempel från Gaurder för $720. Många av deras "satser" går upp mot $900..! Dock så har dom i princip varenda bössa som är baserad på AK47. AKM, AK (s, su) 74, 104, 105, SVD, PK, mfl. Det som är trä är trä, metal är metal osv.

Gaurder

Skulle jag av någon anledning köpa en soft idag så hade jag köpt denna för ca $450 :D

m1-garand-l.jpg

Säljare.

WGC

RWA

GnG

Yunker2

Är Yunkern verkligen licenspliktigi i Sverige? Den är ju inget annat än ett halvautomatiskt Co2-gevär.

Edited by Knekt