vargen Posted July 23, 2004 Report Share Posted July 23, 2004 Är det någon på detta forum som vet var man får tag på en replika eller ett airsoft vapen av en AK-74 eller helst en östtysk MPi-AK-74. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted July 23, 2004 Report Share Posted July 23, 2004 Testa att söka på airsoft ak74 motsv. på google. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Private Haze Posted July 23, 2004 Report Share Posted July 23, 2004 (edited) Softgunner kolla softgunner vetja. De har en hel del vapen i den stilen och om jag inte minns fel hade de en AK-74... har även ett minne av att jag såg ett kolsyredrivet AKM på blocket någon gång... kom till och med upp här på en diskussion satte siffrorna fel... ändrat nu! Edited July 23, 2004 by Private Haze Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lockwed Posted July 24, 2004 Report Share Posted July 24, 2004 http://www.modelguns.co.uk/hudson_ak47s.htm Inte en 74 men en 47,a... dom ser ju likadana ut och så har 47,an en älskvärdare kaliber Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snabeldraken Posted July 24, 2004 Report Share Posted July 24, 2004 http://www.rusmilitary.com/ säljer deaktiverade ak 74 från england, vet inte hur det är med import av såna, nån här som har koll? En airsoft 74 blir en ganska dyr historia då du måste köpa en ak 47 och sedan bygga om den till en 74 och spelar man inte airsoft är det knappast värt det www.wgcshop.com säljer det som behövs Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted July 24, 2004 Report Share Posted July 24, 2004 http://www.rusmilitary.com/ säljer deaktiverade ak 74 från england, vet inte hur det är med import av såna, nån här som har koll?En airsoft 74 blir en ganska dyr historia då du måste köpa en ak 47 och sedan bygga om den till en 74 och spelar man inte airsoft är det knappast värt det www.wgcshop.com säljer det som behövs Deaktiverade vapen är licenspliktiga i Sverige. Angående airsoft ak74 så finns det, man behöver inte bygga om någon ak47. Sök på airsoft ak74 på google så hittar ni rätt mycket. The Swede Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snabeldraken Posted July 24, 2004 Report Share Posted July 24, 2004 http://www.rusmilitary.com/ säljer deaktiverade ak 74 från england, vet inte hur det är med import av såna, nån här som har koll?En airsoft 74 blir en ganska dyr historia då du måste köpa en ak 47 och sedan bygga om den till en 74 och spelar man inte airsoft är det knappast värt det www.wgcshop.com säljer det som behövs Deaktiverade vapen är licenspliktiga i Sverige. Angående airsoft ak74 så finns det, man behöver inte bygga om någon ak47. Sök på airsoft ak74 på google så hittar ni rätt mycket. The Swede Eftersom jag spelar airsoft själv så sökte jag rätt tveksamt på google och såg att de saker som finns till salu antingen är redan ombyggda av affären ak 74 eller bara 74 magasin, finns ju vissa fusk 74:or som bara är svartmålade 47:or med ak 74 magasin i.. kanske nånting att satsa på om man itne är för kräsen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
2Sharp Posted July 24, 2004 Report Share Posted July 24, 2004 (edited) Deaktiverade vapen är licenspliktiga i Sverige. Min uppfattning är ju att våra vapenlagar håller på att anpassas mot EU, undrar om man kommer att släppa på lagarna om de-aktiverade vapen? Jag tycker ju, givetvis, att det hade varit positivt Intressant är ju också att dessa "vapnen" är byggda från delar som är de-aktiverade, mao så har man inte plockat ut ett vapen och de-aktiverat det, dessa vapnen har ju aldrig varit funktionsdugliga.. Edited July 24, 2004 by 2Sharp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted July 24, 2004 Report Share Posted July 24, 2004 Intressant är ju också att dessa "vapnen" är byggda från delar som är de-aktiverade, mao så har man inte plockat ut ett vapen och de-aktiverat det, dessa vapnen har ju aldrig varit funktionsdugliga.. Där kan du ha en poäng. Eftersom dom aldrig har varit fungerande borde dom kunna räknas som replikor istället för deaktiverade, eller? I övrigt har jag samma inställning som du angående vapenlagarna. The Swede Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vargen Posted July 24, 2004 Author Report Share Posted July 24, 2004 Tack för alla svar det får nog bli en vanlig AK-47 som kanske senare uppdateras till en AK-74 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vr00mfondel Posted July 24, 2004 Report Share Posted July 24, 2004 "skrot" som i fungerande skick skulle vara ett vapen klassas också som vapen i "skrot"-skick.... Nåt i den stilen har jag för mig att jag läst någonstans. Men jag kan givetvis ha helt vansinnigt fel för mig, ty det har hänt förr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henningsson Posted July 25, 2004 Report Share Posted July 25, 2004 Angående airsoft ak74 så finns det, man behöver inte bygga om någon ak47. Sök på airsoft ak74 på google så hittar ni rätt mycket. kände mig manad att lägga in en rättelse, varken CA eller TM gör någon ak74. Därimot finns det "conversion-kits" så man kan bygga om ak47:or till ak74,AK103 AKM, RPK, SVD mm. Än så länge produceras inga rena ak74:or, alla är ombygda ak47:or. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted July 25, 2004 Report Share Posted July 25, 2004 Oki, mitt fel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
2Sharp Posted July 25, 2004 Report Share Posted July 25, 2004 "skrot" som i fungerande skick skulle vara ett vapen klassas också som vapen i "skrot"-skick.... Nåt i den stilen har jag för mig att jag läst någonstans. Men jag kan givetvis ha helt vansinnigt fel för mig, ty det har hänt förr Nej, du har ju i sak rätt, men det förutsätter ju att vapnet en gång har varit fungerande.. Om ett vapen är byggt från scratch av delar som aldrig någonsin suttit i ett fungerade vapen, mao, de delar som används för att bygga samman vapnet är inga funktionella delar, hur är det då?? Vapenlagen säger: "obrukbara vapen som i brukbart skick skulle räknas som skjutvapen" jag tycker man kan tolka det dels som att något som ser ut som ett vapen men inte är brukbart kan räknas som ett vapen, då borde en "Hobbex replika" räknas dit, det är ju ett föremål som ser ut som ett vapen som i brukbart skick skulle gå under vapenlagen. Eller, menas det att det måste vara just föremålet du håller i din hand som skall ha varit brukbart? Jag tycker det är tvetydigt.. Jag hade mer än gärna haft en AKSU hemma.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CrackerJack Posted July 26, 2004 Report Share Posted July 26, 2004 Finns altid gas AK-74 men de heter ju Yunker ex. Yunker 2 Yunker2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
2Sharp Posted July 26, 2004 Report Share Posted July 26, 2004 Finns altid gas AK-74 men de heter ju Yunker ex. Yunker 2 Yunker2 ..och där har vi återigen problemet med om de är lagliga i Sverige eller inte.. Jag tror att de flesta tycker det är tråkigt att riskera att åka dit på vapenbrott när de vill ha något för att det är en kul grej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yxa Posted July 26, 2004 Report Share Posted July 26, 2004 Jag tror att de flesta tycker det är tråkigt att riskera att åka dit på vapenbrott när de vill ha något för att det är en kul grej. [ironi]Och det är ju fruktansvärt omanligt att åka dit för vapenbrott med ett luft-/gasladdat vapen[/ironi] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panzerfaust Posted July 27, 2004 Report Share Posted July 27, 2004 Finns altid gas AK-74 men de heter ju Yunker ex. Yunker 2 Yunker2 ..och där har vi återigen problemet med om de är lagliga i Sverige eller inte.. Jag tror att de flesta tycker det är tråkigt att riskera att åka dit på vapenbrott när de vill ha något för att det är en kul grej. Jag är grymt seriöst sugen på en svd. Vart skall man vända sig för att kolla upp detta som ni diskuterat här då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Odeys Posted July 27, 2004 Report Share Posted July 27, 2004 Jag är grymt seriöst sugen på en svd.Vart skall man vända sig för att kolla upp detta som ni diskuterat här då? Den myndighet som handhar frågan om vapenlicens kanske kan vara lämplig? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legjia Posted July 27, 2004 Report Share Posted July 27, 2004 Mitt bidrag blir väll då fondprodukter finns lite diverse där http://www.fondprodukter.se/ Obs! Prislistan lite difus. Annars helt ok sida Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yxa Posted July 27, 2004 Report Share Posted July 27, 2004 Mitt bidrag blir väll då fondprodukter finns lite diverse där http://www.fondprodukter.se/ LOL - en sån här köpte jag på eBay för $20. Klockren för att "flytta" på skunkar!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CrackerJack Posted July 27, 2004 Report Share Posted July 27, 2004 Jag är grymt seriöst sugen på en svd.Vart skall man vända sig för att kolla upp detta som ni diskuterat här då? Det var någon brittisk site som de visade och sålde en konverterad SVD, prova bläddra igenom kalashinkov.guns.ru och deras länkar. Senast jag såg den kostade den 8000 kr ca. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snabeldraken Posted July 27, 2004 Report Share Posted July 27, 2004 Alla som går i tankar på att köpa ett gasvapen tänk på att alla drivgaser förutom kolsyra just nu är förbjudna och att importera vapen som funkar med nåt annat än kolsyra brukar tullen knipa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
2Sharp Posted July 27, 2004 Report Share Posted July 27, 2004 Jag är grymt seriöst sugen på en svd.Vart skall man vända sig för att kolla upp detta som ni diskuterat här då? SVD, men, som sagt, kolla upp lagligheten.. http://www.rusmilitary.com/html/c-deact_svd.htm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patron Posted July 31, 2004 Report Share Posted July 31, 2004 Här är en seriös sida som har nästan allt innom Soft air, även metall delar osv, så vapnen kna likna mer replikor. De har tillochmed egna banor som de spela softair på. AK 47 finns inne på menyn: AEG/Vapen/Mauri Övriga finns även fler versioner av AK. http://www.roligt.nu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonsson8 Posted November 25, 2005 Report Share Posted November 25, 2005 Ser att det finns en replika av en AK-47 på Hobbex nu (fast de är tillfälligt slut i skrivande stund enligt deras hemsida), de kostar 995 spänn. Det är ingen soft air gun utan en replika, och den väger 4,250 gram. Någon som har sett dessa och kan säga hur verklighetstrogna de är "up close"? http://www.hobbex.se/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fj Fjun Posted November 26, 2005 Report Share Posted November 26, 2005 Jag har spelat en del airsoft för ett antal år sedan och ak47 från Marui är det som gäller i grunden (du måste alltså köpa en sådan). Sen får du köpa konverteringssatser från Hong Kong. Ska du ha kvalitet kostar det, exempel från Gaurder för $720. Många av deras "satser" går upp mot $900..! Dock så har dom i princip varenda bössa som är baserad på AK47. AKM, AK (s, su) 74, 104, 105, SVD, PK, mfl. Det som är trä är trä, metal är metal osv. Gaurder Skulle jag av någon anledning köpa en soft idag så hade jag köpt denna för ca $450 Säljare. WGC RWA GnG Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knekt Posted November 26, 2005 Report Share Posted November 26, 2005 (edited) Finns altid gas AK-74 men de heter ju Yunker ex. Yunker 2 Yunker2 ..och där har vi återigen problemet med om de är lagliga i Sverige eller inte.. Jag tror att de flesta tycker det är tråkigt att riskera att åka dit på vapenbrott när de vill ha något för att det är en kul grej. Är Yunkern verkligen licenspliktigi i Sverige? Den är ju inget annat än ett halvautomatiskt Co2-gevär. Edited November 26, 2005 by Knekt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lord Posted November 28, 2005 Report Share Posted November 28, 2005 Annars å har www.replikvapen.se Ak74 till salu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonsson8 Posted November 28, 2005 Report Share Posted November 28, 2005 Här är en bild på AK-47:an från Hobbex. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts