Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag har missat att skicka in lappen om anhöriga osv som skulle skickas senast den 24:e maj....

Vad kommer hända nu? skickar imorgon :(

Posted (edited)

Troligtvis kommer kompaniadjutanten kastrera dig med tänderna.

Nej, det är ingen fara, de hade med största sannolikhet slarvat bort den ändå så du hade fått skriva en ny vid inryck. ;)

Skicka in den imorn bara så ordnar det sig. Ska du in på 2.komp så kan du ju hälsa adju-tanten.

EDIT: Froddan, har du inte fått nån lapp, bry dig inte.

Edited by Mats
Posted

Hm.. finns det olika delar på själva p4? Vilka är dessa?

Sen tänkte jag på det med konditionen... är det verkligen meningen att man skall klara av 1 mil på under 55 minuter redan när man rycker in!?

Posted
Vilken lapp? :angry:

Jag upprepar! Är detta någon lapp alla måste fylla i och skicka in? Är det något jag missat eller är det något som inte gäller mig? Not: rycker in 21 juni, Amf1.

Posted

Du hittar många trådar om kondition här, men jag skulle säga följande:

i) För en frisk 19-åring är milen på 55 ett väldigt rimligt krav.

ii) Ju bättre kondis du har vid inryck, desto roligare kommer du att tycka att tjänsten är.

Frågor om vad det finns för olika delar på P 4 lämnar jag åt pansarhjältarna. Ett litet tips kan kanske vara att kolla regementets hemsida...

Posted

55 minuter på milen är ett rätt behagligt tempo som de flesta utan problem klarar av. Om man inte gör det bör man träna mycket och ofta.

/Krook

Posted (edited)

Du har väll fått ett välkomstbrev där det står vart du ska?

I Skövde finns följande kompanier:

1.komp (Lif) - Bataljons/brigadledning

2.komp (Skånings) - Pansarskytte

3.komp (Wartofta) - Stridsvagn, stridsvagnstransport, vaktsoldater

5.komp (Södra Wadsbo) - Tross, rep.

EDIT: Glömde Kåkinds, de fanns ju inte på min tid. Enbart KB.

Kvarn:

4(?).komp (Grenadjär) - Pansarskytte, grk

Mer info: www.p4.mil.se

Sen tänkte jag på det med konditionen... är det verkligen meningen att man skall klara av 1 mil på under 55 minuter redan när man rycker in!?

Det fixar du.

Jag upprepar! Är detta någon lapp alla måste fylla i och skicka in? Är det något jag missat eller är det något som inte gäller mig? Not: rycker in 21 juni, Amf1.

Hur svårt kan det vara? Ring och fråga.

Edited by Mats
Posted

Du har väll fått ett välkomstbrev där det står vart du ska?

I Skövde finns följande kompanier:

1.komp (Lif) - Bataljons/brigadledning

2.komp (Skånings) - Pansarskytte

3.komp (Wartofta) - Stridsvagn, stridsvagnstransport, vaktsoldater

5.komp (Södra Wadsbo) - Tross, rep.

EDIT: Glömde Kåkinds, de fanns ju inte på min tid. Enbart KB.

Kvarn:

4(?).komp (Grenadjär) - Pansarskytte, grk

Mer info: www.p4.mil.se

Okey.. såg nu att jag skulle till Lifkompaniet, men jag skall vara stridsfordonsförare/skytt... kan det stämma? Det är ju "Bataljons/brigadledning" där. Vad innebär detta?

Posted

Även Lif-komp har stridsfordon, bland annat Stripbv 90, Lvkv 90 och Pbv 401. Inget konstigt alls.

Posted (edited)
Vilken lapp? :clap:

Du får den när du anmäler dig på Amf1.

Tack då vet jag. :baskerFN:

@ Mats: Eller så frågar man på ett forum och stör inte officerarna på Amf1 i deras arbete. Och kan du inte försöka med en lite trevligare ton. Hur svårt kan det vara?

Edit: Felstavning.

Edited by Froddan
Posted

@froddan

hur tror du alla de som antagligen kommer rycka in samtidigt och på samma plats som du men inte hänger på soldf ställer sig till frågan att dom inte fått någon lapp?

Antagligen så tänker dom inte på det eftersom dom inte har en aning.

Posted
@froddan

hur tror du alla de som antagligen kommer rycka in samtidigt och på samma plats som du men inte hänger på soldf ställer sig till frågan att dom inte fått någon lapp?

Antagligen så tänker dom inte på det eftersom dom inte har en aning.

Antagligen, ja.

Posted
Vilken lapp? :clap:

Du får den när du anmäler dig på Amf1.

Tack då vet jag. :baskerHV:

@ Mats: Eller så frågar man på ett forum och stör inte officerarna på Amf1 i deras arbete. Och kan du inte försöka med en lite trevligare ton. Hur svårt kan det vara?

eller är det så att det finns officerare (eller civilanställda) på Amf 1, vars arbetsuppgifter omfattar just detta med att svara på frågor från inryckande??

:baskerFN:

/Magnus B

Posted

Froddan,

Jag är fullkomligt övertygad om att de har folk anställda på Amf 1 för att svara på just sånna frågor. Jag får tyvärr inte betalt för att tjöta med halvnojjiga icke-än-inryckta.

Posted

Behövde då aldrig ens springa milen :)

Våra GB:s sprang den 3 ggr. Lite skumt de där men dom glömde tydligen bort oss när de hjälde de... Annars sprang vi cooper-test å tvågrens-märket å sånt... Men de e ju betydligt bättre än milen, tycker jag iaf.