Jump to content

SWAT 4

ABP

Recommended Posts

Eftersom jag är stor fanatisk anhängare av swat spelen så blir jag ju glad att Sierra/vivendi skall släppa SWAT 4 efter det att de nu lagt ner SWAT Urban Justice.

En trevlig nyhet är att de skall använda samma fysikmotor som Half Life 2 använder. ,O

992.jpg

VIVENDI UNIVERAL GAMES AND IRRATIONAL GAMES TEAM-UP TO TAKE A BITE OUT OF CRIME IN THE UPCOMING SWAT™4

VUG Enlists Award Winning Irrational Games to Develop Latest SWAT Title

LOS ANGELES, CA (April 28, 2004) – Vivendi Universal Games sets its sites on the latest edition of the popular SWAT franchise with the announcement of SWAT 4. Developed by Irrational Games, SWAT 4 allows players to take control of a squad of up to five police officers tasked with performing dangerous operations such as high-risk arrests, hostage rescue and counter-terrorism. As the unit’s commander, players must follow authentic police tactics as they breach and clear a concrete jungle filled with armed felons and innocent bystanders alike. SWAT 4 is expected to ship in Q1 of 2005 and has not yet been rated by the ESRB.

"We are working collaboratively with Irrational Games on SWAT 4 to develop one of the best games in its genre," says Michael Pole, EVP, Worldwide Studios, Vivendi Universal Games. "SWAT 4 delivers a tactical first-person squad-based shooter experience that is a worthy successor to this hit franchise.”

Featuring graphics courtesy of the Vengeance engine powered by Unreal, SWAT 4 delivers 16 authentic environments set in stunningly rendered locations representing a wide variety of operational environments. Realistic ballistics and Havoc defined object physics will further heighten the experience for the player by providing an added layer of atmospheric authenticity.

As S.W.A.T. officer, players will have access to authentic assault gear including tactical mainstays such as the Colt M-4 carbine, the Benelli M4 Super 90 shotgun and Surefire tactical lights. However, as with their real-world counterparts officers in SWAT 4 have to hit hard-and-fast in order to take down the bad guys and keep the innocent out of harms way. SWAT 4 will also ship with three competitive multiplayer modes as well as a cooperative campaign mode.

Mer info här

10-david

Får väl bara hoppas att de inte lägger ner detta nu. :D

De la ner Urban Justice? Pa satt och vis maste jag vara glad for det, det verkade bli alldeles for arkad-aktigt. SWAT 3 ar nog det basta spel jag nagonsin spelat - och det enda spel jag avslutat utan fusk - sa SWAT 4 borde bli bra.

Hoppas de behaller samma spelstil.

En trevlig nyhet är att de skall använda samma fysikmotor som Half Life 2 använder.  :D

Eftersom jag inte är någon hejare på dataspelstermer, så dööööör jag av nyfikenhet att få veta vad en "fysikmotor" är... :D

:worthy:

Eftersom jag inte är någon hejare på dataspelstermer, så dööööör jag av nyfikenhet att få veta vad en "fysikmotor" är... 

Om du tex slänger en handgranat i ett spel så måste datorn beräkna hur den faller hur den tappar fart mm detta gör en fysikmotor bl.a.

Sen kan den även innefatta saker som hur många väggar en viss kula går igenom.

Hur som helst så är fysikmotorn i Half Life 2 den mest avancerade som gjorts till ett PC spel. Så det verkar lovande för SWAT4.

Class is in session...

Första länken på google gav förklaringen:

"fysikmotorer är det som skapar fysiken i ett spel, t.ex en boll som studsar och så. "

Antar att du inte sitter o spelar ögonen av dig, så jag ska försöka förklara ytterligare.

T ex: Jämför Unreal, Halflife alt Rainbow Six med spelet Quake, så kanske du ser att typ allt i de olika spelen ser annorlunda ut. Eftersom de olika motorerna har blivit konstruerade på olika sätt, så varierar också det slutliga resultatet.

Man skulle faktiskt kunna jämföra det med olika vapentillverkare.

En SA80 skiljer sig inuti med en AK 5...

Frågor?

EDIT: Ugh... visst är det hemskt att komma tvåa?

• 8 months later...

Så då har man testat multiplayer betan av spelet.

Ni som väntar er en mer realistisk shooter så har ni kommit rätt, själva springande går med snigelfart, men det spelar inte så stor roll vid själva eldstriderna som mer går ut på ställa sig taktiskt mm.

Kul med VIP-läget. En i SWAT teamet får vara vip, skall upp till taket för att komma iväg med HKP (precis som CS) Dock skiljer det sig till att fienderna måste infånga VIPen och vänta 2 minuter innan de får avrätta honom, under tiden får man som SWAT försöka frita han.

Spelet kör med respawnpoints där "backup" kan anlända ungefär som BF där man avancerar dem allt eftersom spelet går.

Sätter upp en server nu idag kl 1600 dvs om 20 minuter.

Edit:

Var inte mycket folk där så servern är nere nu! Startar igen 1700!

Edit2:

Servern är nere nu. Vet inte om nån härifrån var inne men vi var 11pers som max och hade kul i ca 2,5h.

Spelet är rätt så kul men tyckte det gick för slö. Lite högre tempo hade inte skadat och det där med VIP är inte så lyckat. Terrorister skulle haft VIP som gisslan redan från starten och SWAT skulle bara rensa huset istället. Tycker Americas Army tempo och spelsätt skulle vara mycket roligare i det här spelet :wub:.

Oj oj...Äntligen....som jag väntat.

Swat 3 har jag spelat igenom flera gånger. Har testat mycket i spelväg men det är bara Swat 3 jag fastnat ordentligt för.

var finns mulitplayer beta att ladda ned?

• 1 month later...

Så nu alla fans till spelen, nu har de släppt singleplayer demon.

SWAT4 DEMO

Riktigt skoj hur det har utvecklats till en bättre version av SWAT3. Allt som är med i orginalet är med i denna, fast bra mycket bättre på alla områden. Ljuseffekterna i spelet är riktigt stämningsfulla.

Enda felet med demot är väl att banan man spelar är lite för stor för att det skall vara realistiskt att ett 5 mans team skall klara av på egen hand, men det är klart en 1:a hade väl varit lite tråkig att storma efter ett tag.

• 1 month later...

Poängen med swat är ju inte att man skall köra igenom spelet fort utan klara det med så få skadade/dödade som möjligt.

Riktigt skoj i multiplayer om man får spela med seriösa spelare.

Jag har bara tagit mig till diamanthandlaren. Jag kör hard och försöker att använda mig av en vapenkombination som jag skulle föredra om det var verklighet. Jag är så less på LTL-shotgun och pepparpaintballbössan. Den första räcker inte ammon till och den andra är lite för vek.

Jag stör mig lite på poängsystemet. När man går in i en gisslansituation mot en bunt galna diamantrånare i full stridsmundering (inkl. skyddsmask) så är det f-n inte aktuellt att börja jönsa runt med less-than-lethal.

Kanske skulle komma ner på jorden och gå ner på "normal" så att man kan bemöta ett rimligare hot med rimligare medel... :D

Ja, det går lika fort i hela spelet som i demot. Det är fullt tillräckligt snabbt.

Kanske skulle komma ner på jorden och gå ner på "normal" så att man kan bemöta ett rimligare hot med rimligare medel...

Kanske därför det läget heter normal eftersom det är på det sättet ett riktigt swat team skulle agera. Har man en stor liga med automatkarbiner, mot sig så är inte pepparsprej ett ultimat vapen längre...

fan vad det tog slut fort då... =( mycket bra spel men alldeles för få banor! speciellt bra är co op.

Redan kört hela?? Hur lång tid tog det, då?

tog en dag... dock på hard, elite är ju helt omöjligt(p.g.a. man måste skjuta terroristerna ibland så de inte skjuter gisslan t.ex.)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...