Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ibland kan det vara bra att kolla trådens första inlägg, speciellt om det är en quiz ty där brukar det finna vissa regler:

en quiz som rör uniformsburna märken i metall, tyg eller annat material

På nyligen förekommen anledning, eller? Ser inget inlägg som skulle motivera ditt klargörande...

/G.L.

Det beror på att jag använde mina magiska krafter och upplöste det aktuella inlägget i ett moln av osannolikhet.

Det svävar nu runt som en osalig ande i en parallell värld där alla skräpinlägg hamnar så fort någon med en blågul armbindel får syn på det.

The Swede

*I got the power*

Posted

Ja, reglerna finns ju som vanligt i första inlägget:

regler:

*den som gissat rätt lägger själv in nästa quizbild..

*en i taget tack!

*inga politiskt inkorrekta märken tack!

Posted

Gislemarks bild är I2 alternativt IB2, lite beroende på om det finns text längst upp på märket eller inte. Det går dock inte att skilja dem åt när man bara ser undersidan.

Posted
Gislemarks bild är I2 alternativt IB2, lite beroende på om det finns text längst upp på märket eller inte. Det går dock inte att skilja dem åt när man bara ser undersidan.

Efter som jag hittade märket idag när jag städade vinden så blev jag så ivrig att posta det på en gång.

Det är IB2 som är rätt svar.

PICT5875.jpg

Krisinehamns kompani. Någon fler som har legat där? ,kanske inte det möptätaste av alla kungens styrkor men......

Posted

@106

Du kan nog snart avslöja vad det är eller ge mer ledtrådar. Det verkar inte vara trångt i ledet med personer som kan avslöja märket. :blink:

Posted

Det går inte att visa mer av det märket utan att avslöja vad det är. Men märket kommer från samma förband som detta märke:

mrkeq24sd7.jpg

Posted
Är det något som har med Nasa att göra?

Nej men, dra mig baklänges på en liten vagn, gärna bandgående.

Det var det mest klockrena inlägget på mycket mycket länge.

Jag ger MikaelD 10 i kreativitet, 10 i försöket men 0 i utförandet.

/K :rodna:

Posted (edited)

Det översta märket kommer ifrån TIS JA på F4

Det andra måste vara davids röds tidiga divisionsmärke innan dom bytte till storsjöodjuret.

Edited by Xit
Posted

Rätt

Hela märket:

f4tistkoj2.th.jpg

och den sista ledtråden var mycket riktigt detta märke:

f41divdekal1qa5.th.jpg

Färgen på divisionsbokstaven var den enda skillnaden från 2.div:s märke.