Jump to content

Kemiska stridsmedel

Ibsen

Recommended Posts

Posted

Jag sitter här och känner plötsligt en obergriplig odör... Efter ungefär 1 sekunds tänkande kommer jag fram till att det är undertecknad som står för denna odör.

Detta beror på s.k. stressmage, eller vad man kallar det. Och undertecknad vet inte riktigt vad undertecknad ska göra för att undertecknads mage ska bli sanerad så att undertecknad kan leva som vanligt igen.

Någon som skulle kunna hjälpa undertecknad så skulle undertecknad bli mycket glad. :)

/Ibsen

Posted

Undertecknad B tycker att undertecknad A skall hämta gasmask M/90 :unsure: , eller skall undertecknad A dricka sammarin (saken man häller i vatten inte övningen) eller skall undertecknad A sluta äta utgångna guldburkar. F Ö känner sig undertecknad B bajsnödig, undertecknad B skall lägga kabel till S1.

Posted

Zantac Brus finns på Apotek

Fördel - stoppar all magaktivitet 24 tim

Nackdel - Dyr kostar ca 10/tablett minimum 15 st

-valiant-

Posted

Vad galler kemiska stridsmedel (snarare an biologiska), vet nagon hur man blir av med gasen da modern har nedlagt c-molnmiljo medelst harspray? Provat med korsdrag, det funkar inte.

Posted

Torak

Försök att bli av med stanken från en uteliggare som luktar så dåligt att du mår uselt själv och drag ej hjälper för att bli av med stanken

Har testat att spreja klottersanering som luktar åt thinner hållet

Det gjorde att jag kunde arbeta i närområdet men jag skulle ha behövt skyddsmasken.

Men det hade sett bra ut på Hd Centrall station om jag skulle har brukat masken när jag städa väntsalen i mitt jobb

Någon som har något bra förslag på vad man kan göra åt stanken eller personen ifråga som luktar på det sättet?

Om någon vill känna stanken så besök antingen Hd Centrall station eller Falkenberg centrall station obj brukar alternera mellan dessa två orterna

Liten blandning av ironi och sanning

sanningen berör var och hur obj stinker ironi berör skyddsmasken så att vi alla ligger på samma spår

Posted
Undertecknad B tycker att undertecknad A skall hämta gasmask M/90 :) , eller skall undertecknad A dricka sammarin (saken man häller i vatten inte övningen) eller skall undertecknad A sluta äta utgångna guldburkar. F Ö känner sig undertecknad B bajsnödig, undertecknad B skall lägga kabel till S1.

Undert, A skall nog lyda undert. B och köpa en Sammarin och se vad somm händer.

/Undt. A (Som gillar förkortningar :baskerFN: :P )

Posted

I dessa militäriska kretsar hjälper inte samarin och annan civilistmedicin! Det enda som gäller för en riktig MÖP är M-nummermärkt! Det har för övrigt konstaterats att alla som äter icke M-nummermärkt medicin kan självantända på stället.

Jag skulle därför föreslå att du tar ett rikligt skopmått av personsaneringsmedel 104 och stjälper ner det med en stadig slurk renat.

perssanmedel.jpg

Posted

Skulle satsa på bataljonsförrådet. Ska alltid finnas för användning efter julmiddagar och andra tilldragelser där förhöjd C-risk finns.

Och om utsläppen tar sig fast eller snarare flytande form och alltså närmar sig biologisk krigsföring finns utrustning för det också......torklapp 11!!!!

torklapp.jpg

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...