Froddan Posted March 3, 2004 Report Posted March 3, 2004 Fan vad lite nu när man ser det så här... Men sen så är jag bara 18 och det är bara goda minnen! Edit: Grejade taggarna.
Blackadder Posted March 3, 2004 Report Posted March 3, 2004 mina länder 14% 32, tror att jag fick med alla.....
mdn Posted March 3, 2004 Report Posted March 3, 2004 Jag är inte så berest som jag trodde.... Jag har dock en kompis som besökt alla länder i Sydamerika förutom ett. Hans karta borde se lite intressantare ut.
Myran Posted March 3, 2004 Report Posted March 3, 2004 Varför tusan finns inte St Bartelehmi och dom öarna med *Myran som tycker att Sverige skall återerövra St Bartelemi * fanns en del ställen som jag varit på som jag inte hittade på listan.. Mauritius t.ex.. för små antar jag
Klinken Posted March 3, 2004 Report Posted March 3, 2004 Mina länder....om jag kom ihåg alla Mina länder Fridens liljor / Fk Klinken
Sgt Tulo Posted March 3, 2004 Report Posted March 3, 2004 28 länder (12%) (Var kan man ladda upp bilder så att man kan länka härifrån?)
106 Posted March 3, 2004 Report Posted March 3, 2004 Inte så mycket att skryta med Varför tusan finns inte St Bartelehmi och dom öarna med Därför att det inte är några länder utan kolonier tillhörande Frankrike.
Guest Mozza Posted March 3, 2004 Report Posted March 3, 2004 Varför tusan finns inte St Bartelehmi och dom öarna med Därför att det inte är några länder utan kolonier tillhörande Frankrike. Mnja, men det finns ju rätt många icke-suveräna stater med i listan. här har jag varit förresten. Dags att börja resa lite mer, har ju inte besökt alla grannländer än...
ArvidA Posted March 3, 2004 Report Posted March 3, 2004 Min karta: http://douweosinga.com/projects/visitedcou...KESSECHUKVASGAU
KaffeKalle Posted March 3, 2004 Report Posted March 3, 2004 Lite ball grej dehäringa.. men är det inte lustigt att det per automatik markerar HELA (stora) nationer, jag har ju inte varit i hela USA eller Ryssland, t.ex. Men det skulle väl bli för knepigt annars. Så ser min karta ut:
Myran Posted March 3, 2004 Report Posted March 3, 2004 Varför tusan finns inte St Bartelehmi och dom öarna med Därför att det inte är några länder utan kolonier tillhörande Frankrike. Jo men ändå, man "tycker" att det borde gå att märka ut på kartan VART man varit, inte vilket land det tillhör och så.
Sillen Posted March 3, 2004 Report Posted March 3, 2004 Min familj är väl inte direkt rik så det har inte blivit så mycket resor. Skandinavien, Finland, England (ett veckoslut) och Turkiet har det blivit.
KaffeKalle Posted March 3, 2004 Report Posted March 3, 2004 Min familj är väl inte direkt rik så det har inte blivit så mycket resor. Skandinavien, Finland, England (ett veckoslut) och Turkiet har det blivit. Inte min heller, inte det minsta. Däremot har jag lyckats med att leva fattigt som en bosnisk kyrkråtta och spara ihop. Det blir inga resor med boende på Sheraton direkt, utan youth hostels, B&B eller vad man kan hitta.
Guest Bengtsson Posted March 3, 2004 Report Posted March 3, 2004 Min karta Ja, så värst många är det ju inte än, men några iaf. Edit: Fippelfingrar
Lindeberg Posted March 3, 2004 Report Posted March 3, 2004 Inte så berest Har aldrig flugit, mer än 4-sitsig Cessna till Öland fram- och tillbaka. edit: bildfix
danno Posted March 4, 2004 Report Posted March 4, 2004 Min familj var under 80-talet och tidigt 90-tal som besatt av ordet bilsemester. Vi packade helt enkelt in hela familjen i någon av Volvos senaste kombi-modeller och började rulla och detta pågick i stort sett hela industrisemestern. Detta ledde till att jag inte besökt någonting utanför europa men nästan alla kontinentens länder. PS. Första gången jag flög var herka, från Boden till Stockholm. DS.
Björn- Posted March 5, 2004 Report Posted March 5, 2004 Borta bra men hemma bäst. Zanzibar(Tanzania) är nog helvetet på jorden...
Guest strvkomp Posted March 5, 2004 Report Posted March 5, 2004 Här har jag varit. Ska försöka ta mig till Sydamerika och Afrika så att man besökt alla världsdelar.
mace Posted March 5, 2004 Report Posted March 5, 2004 Förbannade skitlänk som inte funkar... 27 länder, alltså 12% Mycket kvar än...
Robban Posted March 5, 2004 Report Posted March 5, 2004 hmm, blir till greja en ny mission så man kan fylla på listan lite..
NBC Posted March 6, 2004 Report Posted March 6, 2004 Oj vad många länder man har kvar att besöka, får ta en rejäl långresa efter Kosovo.. EDIT: HTML Fu Tangsjö
facit Posted March 6, 2004 Report Posted March 6, 2004 behöver se andra delar än de jag sett http://douweosinga.com/projects/visitedcou...SSEUKIRIQLBSYTR
Peter_PB Posted March 6, 2004 Report Posted March 6, 2004 Hmm, svårt att få kartan att visas! (HTML-skit!) Min blev dock lite annorlunda, har avverkat fler länder på södra halvklotet än det norra.. Kan bero på 6 års utlandsvistelse i södra Afrika? EDIT: Sket i layout för bild etc...
Torak Posted March 6, 2004 Report Posted March 6, 2004 (Bilden funkade inte, lankar nar jag tankat upp den pa hemsidan...) Mindre imponerande an jag hade hoppats, eftersom trots att jag har rest valdigt mycket har det varit inom ganska fa lander...
Deron Posted March 6, 2004 Report Posted March 6, 2004 En den småländer i Europa pga av att farsan jobbade runt med nya mobiltelefon nät i bla Irland, Österike, Kroatien och Slovenien. Karta
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.