Jump to content

Vart har Du varit?

|lj|

Recommended Posts

• Replies 80
  • Created
  • Last Reply
Posted

colormap.gif.webp

Jag är inte så berest som jag trodde....

Jag har dock en kompis som besökt alla länder i Sydamerika förutom ett. Hans karta borde se lite intressantare ut.

Posted

countries.JPG

Varför tusan finns inte St Bartelehmi och dom öarna med :ph34r:

*Myran som tycker att Sverige skall återerövra St Bartelemi :/*

fanns en del ställen som jag varit på som jag inte hittade på listan.. Mauritius t.ex.. för små antar jag :angry:

Guest Mozza
Posted
Varför tusan finns inte St Bartelehmi och dom öarna med

Därför att det inte är några länder utan kolonier tillhörande Frankrike.

Mnja, men det finns ju rätt många icke-suveräna stater med i listan.

här har jag varit förresten.

Dags att börja resa lite mer, har ju inte besökt alla grannländer än... :baskerPa:

Posted

Lite ball grej dehäringa.. men är det inte lustigt att det per automatik markerar HELA (stora) nationer, jag har ju inte varit i hela USA eller Ryssland, t.ex.

Men det skulle väl bli för knepigt annars.

Så ser min karta ut:

viscon.gif.webp

Posted
Varför tusan finns inte St Bartelehmi och dom öarna med

Därför att det inte är några länder utan kolonier tillhörande Frankrike.

Jo men ändå, man "tycker" att det borde gå att märka ut på kartan VART man varit, inte vilket land det tillhör och så.

Posted

Min familj är väl inte direkt rik så det har inte blivit så mycket resor. Skandinavien, Finland, England (ett veckoslut) och Turkiet har det blivit. :D

Posted
Min familj är väl inte direkt rik så det har inte blivit så mycket resor. Skandinavien, Finland, England (ett veckoslut) och Turkiet har det blivit.  :D

Inte min heller, inte det minsta. Däremot har jag lyckats med att leva fattigt som en bosnisk kyrkråtta och spara ihop. Det blir inga resor med boende på Sheraton direkt, utan youth hostels, B&B eller vad man kan hitta.

Guest Bengtsson
Posted

Min karta

Ja, så värst många är det ju inte än, men några iaf.

Edit: Fippelfingrar

Posted

karta.gif.webp

Inte så berest :)

Har aldrig flugit, mer än 4-sitsig Cessna till Öland fram- och tillbaka.

edit: bildfix

Posted

Min familj var under 80-talet och tidigt 90-tal som besatt av ordet bilsemester. Vi packade helt enkelt in hela familjen i någon av Volvos senaste kombi-modeller och började rulla och detta pågick i stort sett hela industrisemestern. Detta ledde till att jag inte besökt någonting utanför europa men nästan alla kontinentens länder.

untitled.jpg

PS. Första gången jag flög var herka, från Boden till Stockholm. DS.

Guest strvkomp
Posted
Här har jag varit. Ska försöka ta mig till Sydamerika och Afrika så att man besökt alla världsdelar.
Posted

country.gif.webp

Oj vad många länder man har kvar att besöka, får ta en rejäl långresa efter Kosovo..

EDIT: HTML :D Fu Tangsjö

Posted

Hmm, svårt att få kartan att visas! (HTML-skit!) Min blev dock lite annorlunda, har avverkat fler länder på södra halvklotet än det norra.. :)

Kan bero på 6 års utlandsvistelse i södra Afrika?

EDIT: Sket i layout för bild etc...

Posted

(Bilden funkade inte, lankar nar jag tankat upp den pa hemsidan...)

Mindre imponerande an jag hade hoppats, eftersom trots att jag har rest valdigt mycket har det varit inom ganska fa lander...

Posted

En den småländer i Europa pga av att farsan jobbade runt med nya mobiltelefon nät i bla Irland, Österike, Kroatien och Slovenien.

Karta

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...