Doggydriver Posted February 28, 2004 Report Posted February 28, 2004 Har blivit erbjuden denna ryggsäck till ett förmånligt pris efter att militaryshop samt MP-SEC varit på besök under flygbassäk på F4's vinterutbildning och UBK i Ånn. Jag har letat efter bra ryggsäckar för friluftsliv modell fjällvandringar och liknande länge. Ryggsäcken skall enligt befälen på kompaniet vara mycket bra, och jag är självklart mycket sugen. Så, har någon använt den ch kan uttala sej om den? Extra skoj: På både militaryshop.se och mp-sec.com finns bilder på flygbassäksoldater i vintermiljö med rolig extrautrustning B) Quote
GeBe Posted February 28, 2004 Report Posted February 28, 2004 Kan bara säga spontant att 44 liter är på tok för lite för en fjällvandring. För övrigt friluftsliv är den säkert utmärkt... Quote
Raffe Posted February 28, 2004 Report Posted February 28, 2004 Jo, jag såg F4-bilderna och tänkte på dig. Berätta gärna mer - exakt vad gjorde de? Quote
NBC Posted February 28, 2004 Report Posted February 28, 2004 Den funkar säkert för en mysig dagstur på fjället med lite fika, men till något annat är jag tveksam. Dels är den på tok för liten, sen ser det ut som om dom har byggt enbart på djupet och inget på höjden. Vilket ger en ganska baktung ryggsäck, sen så finns det ju ingen bra plats att sätta fast ett tält ex. under topplocket som saknas helt. Om man tar bort midjebältet och sugslangen så ser det ut som en förstorad skolrygga i mina ögon. Quote
Sgt1clHansson Posted February 28, 2004 Report Posted February 28, 2004 (edited) Eftersom jag själv har en Camelbak BFM så kan jag väl svara lite. BFM skulle vara kass, som vandringssäck. Detta eftersom det är en stridssäck. Den sväljer inte så mycket, men den gör det smart. Man kan öppna i stort sett hela säcken vilken gör den lättlastat. Dessutom hålls det man lastar på plats av 4 packremmar på insidan. (Även fullt möjligt att bära RA180 bekvämt, tack vara dessa). Säcker sitter högt och remmarnas placering gör att säcken sitter som gjuten på kroppen utan att vara ivägen för stridsvästfickor på både framsida av västen och baksidan av bältet. Det är en Grym djävla väska, men skall du ut och vandra bör du onekligen ha en större. MVH / Hansson Edited February 29, 2004 by Sgt1clHansson Quote
BunkerBuster Posted February 29, 2004 Report Posted February 29, 2004 Är du ute efter en "grym" säck med möjlighet för vätskeblåsa, så rekommenderar jag Kifarus säckar, dom är dessutom modulära så dom kan byggas på nästan hur mycket som helst, en patrullsäck fäster man lätt på den stora, fickorna från SV2K samt andra stridvästar passar på dom, finns både specialgjorda för militärt bruk men även civila. http://www.kifaru.net/MGpacks.htm Quote
Recommended Posts