Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har testat att söka på medlemmar efter utb plats men inte fått till det. Är det möjligt att i dagsläget göra det? Om inte, kommer en sådan funktion nånsin finnas?

Regards/ Legacy

• Forumsledning
Posted

inte möjligt idagsläget. Hurvida vi programmerar nått sånt i framtiden vågar jag inte säga nått idagsläget.

• 2 months later...
Posted

Finns det eller skulle det vara möjligt å fixa någon funktion som gör det möjligt att söka efter medlemmar om var de bor? Typ söka län/stad å få upp alla som bor i närheten av en.. Jo det finns ju en tråd om det, men inte så många som skrivit i den om man ser till antalet medlemmar. Är lite segt å sitta och titta igenom allas profiler.

• Forumsledning
Posted

Nej det finns ingen funktion idagsläget som kan söka något annat, förutom det man kan sortera efter i medlemslistan.

• 9 months later...
  • Forumsledning
Posted

Kan man programmera PHP går det att göra ja. Men inget som finns som standard för vanliga medlemmar. Det finns dock i den nyare versionen av forumsmotorn. Ge oss lite pengar så fixar vi in den :)

Posted
ungefär en 140$

Är 140$ en engångs avgift eller per år?

Jag menar som det är skrivet tidigare, kunna söka på ort, utbildningsplats, ålder, etc etc

• Forumsledning
Posted

Det kan man välja lite som man vill.

Men för 140$ får vi det vi är intresserade av. Då ingår en gallerymodul och 1 år av fri support och uppgraderingar.

Man kan köpa ett dyrare och då får man livstids uppgraderingar typ. Sen finns det massa andra moduler som chat och pay moduler.. och man kan även få Copyrightskyddet borttaget om man vill. Allt kostar dock.

Vilka sökfunktioner som finns sen beror lite på hur man vill göra. Men som standard kan man söka medlmmar t.ex. Att söka förband är inget som finns som standard utan måste fixa dit i efterhand, vilket hade vart intressant.

Att kunna söka på ort och ålder och sånt får vi se om vi vill ha. Det handlar lite om människors intrigritet och vilja att ge ut uppgifter som folk sen kan använda till mindre önskvärda saker. ..den diskussionen får vi ta då.

Det är det svåra och som vi inte riktigt vet hur vi ska angripa med detta är att kunna ha ett ställe där folk kan stödja oss ekonomiskt.

Posted (edited)

Tycker detta hade varit kul. Sponsrar gärna med stålar.

Hade varit kul att se om man kunde träffa gamla lumpar polare mm. Har slarvat bort listan med alla namn och nummer på. *skäms* Men efter 14 års liggande i lådor mm så är väl detta inte så konstigt (lappen alltså). I och för sig kan jag trösta mig med att alla säkerligen bytt telenummer och adresser och namn och kön och allt möjligt. *känns lite lättare nu att förlåta min försumlighet*

Edited by yariba
Posted
Det kan man välja lite som man vill.

Men för 140$ får vi det vi är intresserade av. Då ingår en gallerymodul och 1 år av fri support och uppgraderingar.

Man kan köpa ett dyrare och då får man livstids uppgraderingar typ. Sen finns det massa andra moduler som chat och pay moduler.. och man kan även få Copyrightskyddet borttaget om man vill. Allt kostar dock.

Vilka sökfunktioner som finns sen beror lite på hur man vill göra. Men som standard kan man söka medlmmar t.ex. Att söka förband är inget som finns som standard utan måste fixa dit i efterhand, vilket hade vart intressant.

Att kunna söka på ort och ålder och sånt får vi se om vi vill ha. Det handlar lite om människors intrigritet och vilja att ge ut uppgifter som folk sen kan använda till mindre önskvärda saker. ..den diskussionen får vi ta då.

Det är det svåra och som vi inte riktigt vet hur vi ska angripa med detta är att kunna ha ett ställe där folk kan stödja oss ekonomiskt.

Jag håller med när det gäller integriteten, dock blir det ju upp till var och en att fylla i sina uppgifter för att på så sätt göra dom sökbara. Fyller jag inte i ort kan ingen se var jag bor.

Möjligen bör man också överväga att sätta en gräns för vilka som ska kunna söka. Säg att man tex måste varit med si eller så länge samt ha postat så och så många gånger för att få tillgång till alla funktioner.

• Forumsledning
Posted

Enbart medlemmar kan se andras profiler.

Vad gäller köp av licens på invision 2.0 för $140 ser jag klart tänkbart.

Det trillar in nån hundralapp på våra länkar till adlibris, bol och tradera, dock försvinner mycket i Arbetsgivaravgift och skatt. Detta då jag får ta det privat och inte har startat en förening som kan kan intäkter och betala drift/licenser för tjänsterna. Så nu får jag dels betala skatt/arbetsgivar avgift för intäkter samt moms på drifttjänster.

Men det är inga större summor så det skall jag kunna lägga ut.

/Henke