Jump to content

Recommended Posts

Posted

Kollar runt lite efter en bra hjälmkamera eller kamera som praktiskt kan fästas på hjälm.

Kraven

1:den tål att vara med när man är ute på övning, altså vatten och stöt tålig.

(inte okrossbar men ni fattar)

2:att den är digital och går att koppla till USB port

3:att batteri och minneskort klarar minst 30 minuter bild och ljud

har sökt runt på google men har inte funnit något intresant så om någon här har några tips så får ni hjärna komma med dom.

Posted

Jag vet att dom som kör motorcross och vill filma, använder en slags minilins med

kabel.

Detta ansluts till en vanlig vidiokamera, som man lämpligtvis har i en ryggsäck.

Tyärr kan jag inte ge mer info just nu.

Mvh Speedy

Posted
Jag vet att dom som kör motorcross och vill filma, använder en slags minilins med

kabel.

Detta ansluts till en vanlig vidiokamera, som man lämpligtvis har i en ryggsäck.

Mvh Speedy

Jo dessa har jag kollat på.

Men de blir för klumpiga och så är de ju inte digitala.

Det ultimata hade varit någon form av webkamera i "pennform" med linsen på toppen som kunde kopplas ihop med min digitalkamera.

Posted

kabel.

Mvh Speedy

Jo dessa har jag kollat på.

Men de blir för klumpiga och så är de ju inte digitala.

Finns väl till digitala kameror också? Det är ju ingen skillnad på linser på en analog videokamera och en digital sådan.

Posted
Det ultimata hade varit någon form av webkamera i "pennform" med linsen på toppen som kunde kopplas ihop med min digitalkamera.

Ja det är just en sådan jag menar. Jag vet inte vad den heter bara :(

Posted

här kan du kolla, har använts i frifall och kan man köra cross med den så verkar det funka bra.

Det är ett bättre alternativ, man kan få tag på billiga kameror, skulle såklart föredra en miniDV men hi8, digital8 eller motsvarande spelare funkar nog lika bra.

I frifall så använder vi ofta ett newtonsikte för att veta att kameran pekar rätt, framingen blir då bra även om man lutar på huvudet.

http://www.w-motoracing.se/

sikten:

www.uffeshoppshop.se

lycka till, har du fler frågor så fråga här eller PM:a

/u

Posted

kabel.

Mvh Speedy

Det måste ju vara det bästa. då kan man ju även byta band lätt m.m. det är ju inte så speciellt jobbigt att ha med en patrullsäck i fält.