dxl Posted February 17, 2004 Report Posted February 17, 2004 Kollar runt lite efter en bra hjälmkamera eller kamera som praktiskt kan fästas på hjälm. Kraven 1:den tål att vara med när man är ute på övning, altså vatten och stöt tålig. (inte okrossbar men ni fattar) 2:att den är digital och går att koppla till USB port 3:att batteri och minneskort klarar minst 30 minuter bild och ljud har sökt runt på google men har inte funnit något intresant så om någon här har några tips så får ni hjärna komma med dom. Quote
Speedy2 Posted February 17, 2004 Report Posted February 17, 2004 Jag vet att dom som kör motorcross och vill filma, använder en slags minilins med kabel. Detta ansluts till en vanlig vidiokamera, som man lämpligtvis har i en ryggsäck. Tyärr kan jag inte ge mer info just nu. Mvh Speedy Quote
dxl Posted February 17, 2004 Author Report Posted February 17, 2004 Jag vet att dom som kör motorcross och vill filma, använder en slags minilins med kabel. Detta ansluts till en vanlig vidiokamera, som man lämpligtvis har i en ryggsäck. Tyärr kan jag inte ge mer info just nu. Mvh Speedy Jo dessa har jag kollat på. Men de blir för klumpiga och så är de ju inte digitala. Det ultimata hade varit någon form av webkamera i "pennform" med linsen på toppen som kunde kopplas ihop med min digitalkamera. Quote
kronvrak Posted February 17, 2004 Report Posted February 17, 2004 Jag vet att dom som kör motorcross och vill filma, använder en slags minilins med kabel. Detta ansluts till en vanlig vidiokamera, som man lämpligtvis har i en ryggsäck. Tyärr kan jag inte ge mer info just nu. Mvh Speedy Jo dessa har jag kollat på. Men de blir för klumpiga och så är de ju inte digitala. Finns väl till digitala kameror också? Det är ju ingen skillnad på linser på en analog videokamera och en digital sådan. Quote
Dr.Koma Posted February 18, 2004 Report Posted February 18, 2004 http://www.spyshop.co.uk/index.htm The one stop shop for the black op. X| Tänk på att en del av prylarna kan vara illegala i sverige. Quote
Speedy2 Posted February 18, 2004 Report Posted February 18, 2004 Det ultimata hade varit någon form av webkamera i "pennform" med linsen på toppen som kunde kopplas ihop med min digitalkamera. Ja det är just en sådan jag menar. Jag vet inte vad den heter bara :( Quote
Blackadder Posted February 18, 2004 Report Posted February 18, 2004 här kan du kolla, har använts i frifall och kan man köra cross med den så verkar det funka bra. Det är ett bättre alternativ, man kan få tag på billiga kameror, skulle såklart föredra en miniDV men hi8, digital8 eller motsvarande spelare funkar nog lika bra. I frifall så använder vi ofta ett newtonsikte för att veta att kameran pekar rätt, framingen blir då bra även om man lutar på huvudet. http://www.w-motoracing.se/ sikten: www.uffeshoppshop.se lycka till, har du fler frågor så fråga här eller PM:a /u Quote
nsky_517 Posted February 18, 2004 Report Posted February 18, 2004 Jag vet att dom som kör motorcross och vill filma, använder en slags minilins med kabel. Detta ansluts till en vanlig vidiokamera, som man lämpligtvis har i en ryggsäck. Tyärr kan jag inte ge mer info just nu. Mvh Speedy Det måste ju vara det bästa. då kan man ju även byta band lätt m.m. det är ju inte så speciellt jobbigt att ha med en patrullsäck i fält. Quote
Speedy2 Posted February 18, 2004 Report Posted February 18, 2004 Bra jobbat Blackadder! det är precis en sån här jag menar http://www.w-motoracing.se/kamera_1_stor.jpg Den är lite dyr, men ack så coola bilder det kan bli Mvh Speedy Quote
Recommended Posts