KB_2004 Posted February 15, 2004 Report Posted February 15, 2004 Om två veckor börjar psykologtesterna för de som eventuellt kan hamna på stridsvagn. 19 pers ska på psykolog-intervju, som kommer vara ca 90 min.. Är det någon här som varit på en sådan intervju som kan svara på vad de frågar om och är ute efter? Har hört många olika varianter.. Finns trådar om det så tipsa gärna.. Quote
Forumsledning Kimster Posted February 15, 2004 Forumsledning Report Posted February 15, 2004 Jag har personligen ingen vetskap om just detta testet/intervju, men som alla/de flesta andra "psykologi"-tester så funkar dom bäst när man INTE är förbered eller vet vad det kommer handla om. Alltså, borde detta vara nått du/ni inte ska veta nånting om. Då förlorara men poängen med att bedriva tester av denna typ. Detta är iaf min syn på det hela. Quote
KB_2004 Posted February 15, 2004 Author Report Posted February 15, 2004 Jo, det ligger mycket i det du säger, de har heller inte sagt något om vad som kommer sägas. Jag/vi är mest nyfikna.. Quote
The Swede Posted February 15, 2004 Report Posted February 15, 2004 Är det något nytt påfund detta med psykologtest för att hamna på stridsvagn? Får alla besättningskategorier genomföra detta eller är det bara KB? The Swede Quote
KB_2004 Posted February 15, 2004 Author Report Posted February 15, 2004 Vad jag vet så är det bara vagncheferna som genomför dem, iaf i boden, men det kan hända att även någon annan i besättningen gör det.. Det är relativt nytt vad jag vet, har tydligen fungerat bra enligt befälen. Jag tror att det är till viss del för att kolla motivationen, vc-utb är dyyyr.. men det är bara ett rykte, det lär vara en mängd saker de kollar.. jag får väl återkomma efteråt.. Quote
Guest Old No.7 Posted February 15, 2004 Report Posted February 15, 2004 Vara sig själv och svara helt ärligt. Har testat det på sistånde och det funkar jävligt bra, ingen är så jävla perfekt, att erkänna att man har dåliga sidor visar på mognad och man vinner på det i längden. Lycka till! Quote
Recommended Posts