johanp Posted February 13, 2004 Report Posted February 13, 2004 På stadsskytte 03/04 heter ledningsvagnarna: Animal Mother och The Joker. Gissa varifrån de namnen kan vara tagna ifrån... Quote
Lt Hmmm Posted February 19, 2004 Report Posted February 19, 2004 Luriga som ni var på AS målade ni sonika även över reg.numret med motivationen att ingenting identifierar väl ett fordon bättre än det. MTO blev galen och skrek och härjade om att alla fordon måste ha reg.nummer. Med ingångsvärdena:1) alla fordon måste ha regnummer och 2) fordonen ska inte ha tydliga igenkänningsmärken (eller namn) målade ni (jag vet inte om det bara var på en vagn) regnumret på insidan av bakdörren på pebban. Hur kul som helst! Bra gjort! /Lt Hmmm Quote
Celander Posted March 6, 2004 Report Posted March 6, 2004 Vårt kompani döpte samtliga vagnar till whiskey-sorter. Ardbeg Auchentoshan osv... AQ-vagnar hade olika whiskey-sorter som började på "A" BQ-vagnarna startade på "B" osv. Ledningsvagnarna startade med "L". Detta uppskattades framförallt av reg.C som drack en hel del whiskey... Quote
Axial Posted March 6, 2004 Report Posted March 6, 2004 Vi döpte våra 401:or efter gruppbeteckningen, "min" vagn hette Cleopatra eftersom min grupp hade EC som anrop. Quote
lvkv skytt Posted March 6, 2004 Report Posted March 6, 2004 Vi döpte vagnarna efter apokalypsens fyra ryttare (på latin efter kompch hade fått ha ett finger med i spelet). På så sätt kunde ju "The four horsemen" användas som ledmotiv till plutonen. Quote
Guest Gura Posted March 7, 2004 Report Posted March 7, 2004 Pansardvärg hette inte våra pebbor John Doe i början på 03an...? eller är jag ute o cyklar? ;) hmm..hette alla det då elle?=) Kommer faktiskt inte ihåg det alls....lääänge sedan nu!! Pansardvärg hette inte våra pebbor John Doe i början på 03an...? eller är jag ute o cyklar? ;) hmm..hette alla det då elle?=) Kommer faktiskt inte ihåg det alls....lääänge sedan nu!! Jo visst var det så.. Var la 02'orna som döpte dom till de Quote
Bamse Posted March 7, 2004 Report Posted March 7, 2004 tja, våra pjäser på artreg i år heter... PIFF, PUFF, GIN, TONIC, LUCIFER samt MERLIN (eg MARILYN men våra analfabeta pjäsbesättningar hittade tio felaktiga stavningar på det och beslutade tillslut att nöja sig med MERLIN) Va... Inte en enda pjäs som heter John Holmes eller Rocco..... Vart är världen på väg? 96-97 var det något förband som döpte sina vagnar till olika ur Star Wars. Såg på Revinge bl a Darth Vader (namn som förpliktigar), R2D2 m m. Någon som vet vilket förband det var som hade dessa namn, tror det var P10 men är osäker. Quote
Leviathan Posted March 7, 2004 Author Report Posted March 7, 2004 96-97 var det något förband som döpte sina vagnar till olika ur Star Wars.Såg på Revinge bl a Darth Vader (namn som förpliktigar), R2D2 m m. Någon som vet vilket förband det var som hade dessa namn, tror det var P10 men är osäker. Vet att Star Wars temat funnits i boden, såg en vagn som hade Bobba Fett utsuddat, har även varit ett Sagan om Ringen tema (i samband med att första filmen kom ut skulle jag tro) Och även nåt med nordisk mytologi. Det här med porrstjärnor har även vi försökt med, men bataljonsledningen var inte så pigga på det. Quote
joppe Posted March 7, 2004 Report Posted March 7, 2004 en av dom beryktade ot-65 på jk hette urban släke Quote
201 Posted March 9, 2004 Report Posted March 9, 2004 Den Onde, Den Gode och Den Fule.... 4:e Gardes BA02 Quote
EDR2 Posted March 9, 2004 Report Posted March 9, 2004 Coola namn i all ära, men en bild säger mer än 1000 ord sägs det ju... att placera Playboy-loggan på vagnen tycker jag personligen var riktigt nice Quote
C DK012 Posted March 12, 2004 Report Posted March 12, 2004 Lite OT, men vad föranleder en KFOR-pebba att demolera en intet ont anande Pbil på en bygata i Kosovo? Quote
Smocken Posted March 12, 2004 Report Posted March 12, 2004 Lite OT, men vad föranleder en KFOR-pebba att demolera en intet ont anande Pbil på en bygata i Kosovo? Det var riots i gracanica den dagen, fullt av brända bilvrak, pebban städade bara lite Quote
Guest strvkomp Posted March 12, 2004 Report Posted March 12, 2004 * Årets tema på strvkomp: Dödliga sjukdommar och farsoter. * Mitt vagnsnamn: Black Death Quote
Stolpe Posted March 13, 2004 Report Posted March 13, 2004 bland alla stridsvagnar/-fordon och pebbor så klämmer jag in min scania 144 dragbil... min andreförare döpte vagnen till team asia c och det namnet fick leva ungefär en halv skåneresa (från p4), sen surade befälen ;) bland andra namn i plutonen fanns team jenna och ron jeremy Quote
RaDet94S Posted March 13, 2004 Report Posted March 13, 2004 (edited) Vår bepansrade Scania 124 kallades Mad Max och vår SISU hette nåt år Smultronstumpan. Den gamla BgBv som fanns kallades allmänt för Ondskan. Sen fanns det vagnar på andra kompanier som hette Yallaexpressen, Bamse (En av ST-SISUna med bamse målat på dörrarna). Tankbilarna hette Diesel-Doris, Sug-Sigrid och Hink-Helga om jag inte minns fel. Edited March 13, 2004 by RaDet94S Quote
Innuendo Posted March 13, 2004 Report Posted March 13, 2004 Inte för att det var nån vagn som det fanns namn på, men det finns/fanns en 20-bil på T2 som hette: BendOver Quote
Guest tjoflöjt Posted March 18, 2004 Report Posted March 18, 2004 Star Wars temat fanns mycket riktigt i Boden på CV90 96-97. Bla pryddes siktesskyddet till IRVn med en fin bild på Darth Vader på en av vagnarna. Det skall dock sägas att inte alla vagnar inte var med på Star Wars temat vår vagn hade tex det inofficiella namet "Apburen" Quote
201 Posted March 18, 2004 Report Posted March 18, 2004 På A1 fanns en trosslastbil med Arlakossan i cammomönstret... Quote
RaDet94S Posted March 18, 2004 Report Posted March 18, 2004 På A1 fanns en trosslastbil med Arlakossan i cammomönstret... När du nämner en sån sak som Arlakossan kom jag att tänka på två norska SISU i Kosovo. Den ena hette Humpin' Moose och den andra kommer jag inte ihåg namnet på men den hade ett svart fält som föreställde posen som John Travolta har på omslaget till Saturday Night Fever. (Den klassiska disco-posen från 70-talet). Quote
C DK012 Posted March 20, 2004 Report Posted March 20, 2004 Arlakossan vill jag minnas att jag såg någonstans i min ungdom (eh, barndom kanske), tyckte det var rätt roligt då. Om nån lyckas hitta bilder på Arlatrucken eller Travoltaposen så är det ju nästan värt en femma! Quote
MrD Posted March 21, 2004 Report Posted March 21, 2004 (edited) 8| vår vagn på Ks02 döptes till stygg styffe, en ganska lång historia bakom det namnet sen fick jag för mig att pucko loggan skulle vara häftig att ha målad på vagnen står ju choklad pucko omskakas på den just pucko och omskakas fick mig av ngn anledning att tänka på bollhavet... strax innan hemrotation så målades loggan dit efter mycket strul med att få fram rätt färger var väl såhär i efterhand kanske inte den bästa idé jag fått så som loggan är utformad så ligger p och o utanför den röda cirkeln när det var mörkt ute var allt som syntes uck i en röd cirkel... inte helt lyckat att ha målat på vagnen i kosovo Ks03 fick tydligen måla över illa kvickt, gick rykten om det på Ks04 Edit: Lade till en förtydligande bild. Man ser snabbt det olämpliga i den loggan /Henke Edited March 21, 2004 by henke Quote
C DK012 Posted March 21, 2004 Report Posted March 21, 2004 Det blir inte alltid som man tänkt sig... Quote
RaDet94S Posted March 21, 2004 Report Posted March 21, 2004 8| vår vagn på Ks02 döptes till stygg styffe, en ganska lång historia bakom det namnetsen fick jag för mig att pucko loggan skulle vara häftig att ha målad på vagnen står ju choklad pucko omskakas på den just pucko och omskakas fick mig av ngn anledning att tänka på bollhavet... strax innan hemrotation så målades loggan dit efter mycket strul med att få fram rätt färger var väl såhär i efterhand kanske inte den bästa idé jag fått så som loggan är utformad så ligger p och o utanför den röda cirkeln när det var mörkt ute var allt som syntes uck i en röd cirkel... inte helt lyckat att ha målat på vagnen i kosovo Ks03 fick tydligen måla över illa kvickt, gick rykten om det på Ks04 Tror till och med att det målades över innan rotationen var över, för jag har inget minne av att jag såg det... Kom ner på KS03 i näst sista rotation. Quote
Forumsledning henke Posted March 21, 2004 Forumsledning Report Posted March 21, 2004 Norska Sjv SISUn Humping Moose. Generellt var norrmännen lite lustigare med tex mjukdjur i Wire cuttern, dekorativa namn, Ko troféer på fronten, etc. Vi svenskar fick inte ens ha ett namn på fordon då det kunde identifieras av locals och därmed koppla samman fordon med olika händelser. Vilket sedan skulle kunna leda till vedergällningar. Att fordonen sedan måste ha unika registeringsnummer gjorde ingen skillnad. Tydligen kan locals enbart memorera bokstäver och inte 5 st siffror då om man får tro de som bestämmer. Quote
MrD Posted March 21, 2004 Report Posted March 21, 2004 Tror till och med att det målades över innan rotationen var över, för jag har inget minne av att jag såg det... Kom ner på KS03 i näst sista rotation. Kan nog vara så, har för mig vi roterade hem bland dom första Quote
Guest strvkomp Posted March 26, 2004 Report Posted March 26, 2004 01/02 I/19 Pbat BS 122110 Saruman Din vagn står för närvarande i strvgaraget utan torn. Tornat hade spruckit varpå BgBv 120 glatt lyfte av tornet och skickade det till Tyskland. Enligt säkra källor fick dom upp chassit i 120 km/h på betongrakan. MvH Strvkomp Quote
Jeppe Posted March 26, 2004 Report Posted March 26, 2004 (edited) Dom har ju som strvkomp säger på I19 just nu sjukdomar som tema. Två namn som jag kommer ihåg min kompis sa är Lepra och Anthrax. Lepra är jag lite osäker på om det var någon som döpte men han sa det hade kommit på förslag i alla fall. Edited March 26, 2004 by Jeppe Quote
lvkv skytt Posted March 27, 2004 Report Posted March 27, 2004 Någon som har koll på vad lvkv plutonen på I19 har för namn i år? För jag hoppas att Kn L (som jag tror är plutonchef) har tillåtit namngivande av vagnarna. Quote
Recommended Posts