Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag var på ett besök i Finland någon gång i början på nittiotalet.

Det var Stockholms Pansarbefälsförening (FBU) som ordnat ett besök på pansarbrigaden i Parola.

Under förbrödringsmiddagen på kvällen pratade jag med en finsk officer om T-72.

Jag frågade bland annat om han tyckte att det var en bra vagn, han svarade då:

Inte är den bra, men man kan få beväringen att tro den är bra.

The Swede :ph34r:

Posted

en klassisk t72a är väl inget att skryta om dock har väl mågna byggt om sina och slängt in lite nya grejer, bland annat M-84an osv.. då kanske vagnen blir eh, hyfsad? :D det är väl inget jag skulle jämföra med en modern vagn ändå..

ändå tufft med T-72or även om dem inte duger till annat än som "tuffa fordon" heheh

Guest strvkomp
Posted (edited)
Jag var på ett besök i Finland någon gång i början på nittiotalet.

Det var Stockholms Pansarbefälsförening (FBU) som ordnat ett besök på pansarbrigaden i Parola.

Under förbrödringsmiddagen på kvällen pratade jag med en finsk officer om T-72.

Jag frågade bland annat om han tyckte att det var en bra vagn, han svarade då:

Inte är den bra, men man kan få beväringen att tro den är bra.

The Swede :D

Under våra skjutveckor i Tåme hade vi besök av Stockholms Pansarbefälsförening, FBU. Pratgladare överMÖPar har jag aldrig sett maken till. De skulle fråga om precis allt och när man väl var börjat prata var man fast tills nästa uppställning.

Under ett genomförande då en av våra leoparder klippte några tallar med ksp och pil blev de så lyriska att de glatt delade ut gratis medlemskap i FBU och pratade ytterligare några timmar om hur colt det var att få möjligheten att få vara med och obeservera under skarpskjutningar. :D

Väldigt OT men vara bara tvungen att nämna dessa människor när jag såg att Swede också varit i kontakt med dem.

För övrigt hävdade en av dessa herrar att Hässleholms pansarregemete var bäst i Sverige. Mig veterligen är det nedlagt ngn gång under andra halvan av nittiotalet.

Strvkomp :lol:

Edited by strvkomp
Posted

Hehe, nu törs jag väl knappast säga att jag är medlem i ovannämda FBU-förening.

Kan dock hålla med dig om att vissa individer där är lite "speciella"

Till mitt försvar kan sägas att jag inte haft något med dom att göra förutom att betala medlemsavgiften sen jag flyttade från Stockholmsområdet 1995.

The Swede :D