Jump to content

Vad säger man?

Froddan

Recommended Posts

Posted

Det måste ju vara unikt i sverige med en klass vars killelever tycker att detta är kul. (IRONI)

Posted

fu. vikström: jag anser att han har skött den saken så bra själv med det "julpysslet" (om det nu är sant det som står i skvallerblaskorna...)

Om jag hade barn som gick i hans klass hade jag varit på rektorns rum och *krävt* hans avsked så snabbt att du hade inte ens hunnit säga "a!"...

...och jag skulle bli förvånad om det inte var en lång kö av föräldrar som sa samma sak.

Edit: har inte det här varit uppe förut?

Posted

Jag känner läraren personligen.. Jag har haft honom i fysik. Han är min granne. Jag tycker inte fu.vikström ska uttala sig om människor som han knappt vet ett skit om. :D

Guest Bengtsson
Posted

@ Meteor:

Men du måste hålla med om att det han gjorde var sällsynt smaklöst och rent ut sagt förbannat korkat?

Posted

@meteor: jag tar mig friheten att kalla honom svin då det inte ens finns ord för han uppförande, och detta skulle gladeligen säga till honom öga mot öga. Det är otroligt omdömeslöst av honom att ge eleverna den där bilden. Det är inte det att jag inte tycker att den i sig själv är lite rolig, är en utövare av genushumor själv men man måste fan veta när det är läge och inte. Och fallet med tonårstjejer som befinner sig i en beroendeposition till en själv är ett klart INTE. Har själv hunnit ha några lärare som hade "tråkig" attityd mot tjejerna i klassen, och det finns helt enkelt inget försvar för. En gång är för många gånger.

Posted

Meteor: jag anser att en persons handlingar talar för honom/henne.

I det här fallet, om läraren har delat ut ett sådant här papper, så anser jag att jag vet tillräckligt mycket om honom för att hålla med fu. vikström. Killen är ett svin.

Den här läraren är fullständigt olämplig som lärare, en lärare (i min värld) är en person sin eleverna ska se upp till, respektera och som ska vägleda eleverna mot vuxenvärlden.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...