Dragonen Posted January 23, 2004 Report Posted January 23, 2004 Vilka olika sorters "bågar" finns det rörande e-tjänsten? Har hört att enbart "Eldledning" är reglementerad men har sett att vpl gått med "Eldledare"... Extremt tacksam för svar! Snabbt!! ps. gärna med hänvisning till reglemente! ds. Quote
BigMann Posted January 30, 2004 Report Posted January 30, 2004 (edited) E-pluton på Artbat/I19 bär "Eldledare". Mvh /Martin, KBS Artbat I19 Tillägg: som jag har förstått det så bär Artilleriets eldledare just ovan nämnda båge, medan jägare med eldledningsfunktion (tex bekämpningspluton/K4) bär "Eldledning"-bågen. Edited January 30, 2004 by BigMann Quote
Bamse Posted January 30, 2004 Report Posted January 30, 2004 Det som diskuterades när jag gjorde GU om ev. bågar till oss på E-plut var att för KB skulle "Eldledare" användas medan E-bitr fick ha "Eldledning" då Eldledare är en befattning. Var i och för sig en tämligen teoretisk diskussion då RegC var hyperallergisk mot extra märken av alla de slag. Quote
Lt Hmmm Posted January 31, 2004 Report Posted January 31, 2004 Jag har en med texten "eldledare". Reglementerat? Ingen aning, men alla som gick e-skolan, både KB och GB fick likadana bågar. Detta var på NB21 och året var 1998, så det har ju hänt en del med uniformsreglementet sedan dess. Quote
Racoon Pioneer Posted February 1, 2004 Report Posted February 1, 2004 (edited) På P10 används ELDLEDNING. /RP edit:fummel Edited February 1, 2004 by Racoon Pioneer Quote
Recommended Posts