Jump to content

Moped

PingisÖga

Recommended Posts

Posted

Ja jag vet att det här kanske inte e det bästa forumet att posta frågor om mopeder men jag behöver lite hjälp...

Det e så att jag behöver lite orginal reserv delar till min moppe som är av moddel Honda mt-50F/S men jag kan inte hitta någon sjysht (stavning?) reservdels handlare på nätet. Och den närmsta motorcykel affären har stängt för vintern undrar fall någon av er här på forumet har vetskap om en bra nät-handel i sthlm regionen.

P.s Jag har redan kollat på www.honda.se men där finns det inga reserv delar att köpa och www.lellesmc.se blir det inge tal om då dom alltid blåser en på pengar

Hoppas att det finns en vänlig själ där ute som har lust att hjälpa mig

Tackar för eder Tid

PingisÖga :D

Posted

Lelles MC

Är en bra och pålitlig handlare. Klicka dig fram till "shopen" och sedan "moppe"

Jag har beställt av dem och det funkade perfekt för mig.

Posted

@womack sist jag beställde från lelles mc så blåste dom mig på 150 spänn för att dom inte orkade skicka i samma paket och samma sak hände med min kompis 2 gånger och så värst pålitliga verkar dom i alla fall inte vara :/

Och tack så hemskt mycket Pelle för den där sidan Har en order på G nu bockar o bugar :)

Pingis öga :D

Posted

Har en gång i tiden varit "moppe mekaniker" hehe.

Har lite kontakter, kan kolla med firman jag jobbade på om dom har någon möjlighet att skicka grejer.

Dock tveksam till det men man kan alltid fråga!

vad är det för grejer du behöver?

tror att jag kanske eventuellt inte alls säkert har en 49,5 cc honda cylinder liggandes. (eller va dom nu låg på)

Posted

www.addemoto.se -mkt bra

www.alvars.com -ingen erfarenhet

www.duells.se -grossist, gå till närmsta cykelaffär så tar dom hem

www.lellesmc.se -dålig service

www.mohlins.com -ingen erfarenhet

www.50cc.org -ingen erfarenhet, utländsk

www.mixab.com mkt bra

www.blocket.se -köp o säljmarknad

Posted
sjysht (stavning?)

Schysst är bäst i vardagssvenska.

Schyst är nog accepterat också. Liksom, tyvärr, sjysst eller sjyst. Men inte av mig.

I idrottssammanhang där innebörden 'regelrätt' är mer betonad används ofta originalet juste.

Lycka till med moppen.

Posted

:rocketl: All tack i världen till er som har hjälpt mig har en order påväg nu (lite pakningar insugsgummi ny förgasare och en ny ljuddämpare)

Tack en änngång

P.s tack Vysotskij för din rättning:)

Allas eran mopedist PingisÖga :camo:

Posted
sjysht (stavning?)

Schysst är bäst i vardagssvenska.

Schyst är nog accepterat också. Liksom, tyvärr, sjysst eller sjyst. Men inte av mig.

[OT]

schyst el. sjyst adj. n. =, -a

<vard.> korrekt, rättvis; bra, hygglig, jfr ² just

/SAOL

Dock måste jag hålla med om att schysst är snyggast i skriftspråk oavsett vad akademin säger.

[OT]

Posted

lite som juice och jos

jos är rätt men gräsligt fullt

juice är fel men mycket vackert

(argh är så trött att jag blir töntigare och töntigare för var sekund)

Posted
Nu vet jag vart jag ska gå om jag har problem med svenskan :)

Till skolan, förhoppningsvis... :P

Fast min erfarenhet är att även lärare kan skriva som krattor med stavfel och särskrivningar.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...